Gå til innhold

Kompressoren prøver å gå etter at motoren er slått av.


sylvan

Anbefalte innlegg

Byttet batteri i dag, og etter det ligger fjæringen nesten helt nedpå hele tiden. Etter at motoren er slått av holder kompressoren på å prøver å starte med noen sekunders intervall hele tiden.

Skal den gå når bilen ikke går og tenningen er avslått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kjøre reset i sommer selv etter samme problem.

Har fungert prikkfritt siden - frem til for tjue minutter siden da bakfjærer plutselig hadde tatt ferie.

Startet opp etter å ha hentet poden på SFO og da var ferien heldigvis over :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkasje ? Sensorene begynner å bli utslitt ?

 

Men har hatt samme problem.

 

Sett jekken under hengerfeste ,jekk opp til hjula nesten slipper kontakten med moder jord. Start opp,la motor gå,vent i i 1 min før du senker jekken varsomt helt ned.Fortsatt med motor igang !

 

Det har funka hos flere. Også for meg !

 

Så tipset videresendes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite tro på at belgene lekker da de bare er 3-4 år gamle, Får ta en titt på sensorene når temperaturen tillater det.

Har forresten Nanocom liggende uten at jeg har prøvd det noe særlig. Vil den vise evt. sensorfeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sensorfeil ene siden bak for to dager siden.

Mulig frosset men vet ikke.

Jekket litt opp og sensoren kom i gang igjen.

Går bra nå men skal nok kjøpe 2 nye.

Bilen har jo gitt meg et lite hint om ståa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går løftet den seg med en gang da jeg startet den, Da hadde vi fått mildere vær.

I dag stod den fortsatt uten å ha seget ned etter at den ble parkert i går kveld. Så plutselig ser jeg at den har seget helt ned på ene siden i løpet av bare 15-20 minutter etter altså å ha vært helt stabil siden i går. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Har ikke gjort noe mere med luftfjæringen ennå da den løfter seg med en gang kjøringen begynner, men det som vanligvis skjer er at når den parkeres for kvelden, står den helt normalt til ut på formiddagen neste dag uten å ha seget noe.

Så plutselig et stykke ut på formiddagen siger den ned på begge sidene i løpet av 2-3 minutter.

Det samme scenarioet gjentar seg hver eneste dag.

Hvorfor oppfører den seg slik? Ser bort fra lekkasje på belgene for da skulle den vel ha seget jevnt over natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegt har gjort følgende erfaring: Dersom lekkasjen (hullet/sprekken) i belgen er plassert slik at folden stenger sprekken nesten helt i det du parkerer og stenger bilen, så kan den sige veeldig sakte og til slutt 'blottlegge'/åpne sprekken slik at den siger raskere. Når den ene siden senker seg helt ned kan vel den andre følge etter (gjorde ikke det på min bil). Bruk lekkasjedeteksjonsspray (såpevann) eller bytt belg så ser du. Evt. se om det er anderledes i offroadhøyde. Jeg kjører alltid med ekstra belg og høydesensor nå (burde ha med kontakt/ledningsrepset også, sikkert).

Endret av RoyM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen merkelig ting også for noen måneder siden. Hadde parkert og vært borte fra bilen et kvartes tid. Da jeg kom tilbake hadde den seget helt ned på venstre side, og ville ikke løfte seg i det hele tatt på den 3km lange veien hjem. Neste deg løftet den seg som normalt, og det samme har aldri skjedd siden. Kan ikke det tyde på noe annet enn lekkkasje på belgen?

Problemet med at den siger startet etter en liten offroadtur i ulendt terreng i fjor høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde identiske symptomer, hos meg var det lekkasje i ventilblokka. i koplingspunktet imellom ventilblokk ig slange til belg.

Gå over hele systemet m zalovann på spruteflaske..

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...