sylvan Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Byttet batteri i dag, og etter det ligger fjæringen nesten helt nedpå hele tiden. Etter at motoren er slått av holder kompressoren på å prøver å starte med noen sekunders intervall hele tiden. Skal den gå når bilen ikke går og tenningen er avslått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Måtte kjøre reset i sommer selv etter samme problem. Har fungert prikkfritt siden - frem til for tjue minutter siden da bakfjærer plutselig hadde tatt ferie. Startet opp etter å ha hentet poden på SFO og da var ferien heldigvis over Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Bilen vil nivelere bilen etter at du har stoppet. Helt normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sylvan Skrevet 8. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Bare av og til at den greier å løfte seg etter at den har stoppet. Nå klarer den det ikke. Kan det være sensorfeil? Endret 8. januar 2016 av sylvan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Kan være dårlig kontakter og. Om det er feilkilde, har famousfour disse til drøye 30 pund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runekristoffersen Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Lekkasje ? Sensorene begynner å bli utslitt ? Men har hatt samme problem. Sett jekken under hengerfeste ,jekk opp til hjula nesten slipper kontakten med moder jord. Start opp,la motor gå,vent i i 1 min før du senker jekken varsomt helt ned.Fortsatt med motor igang ! Det har funka hos flere. Også for meg ! Så tipset videresendes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sylvan Skrevet 8. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2016 Har lite tro på at belgene lekker da de bare er 3-4 år gamle, Får ta en titt på sensorene når temperaturen tillater det. Har forresten Nanocom liggende uten at jeg har prøvd det noe særlig. Vil den vise evt. sensorfeil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hadde en sensorfeil ene siden bak for to dager siden. Mulig frosset men vet ikke. Jekket litt opp og sensoren kom i gang igjen. Går bra nå men skal nok kjøpe 2 nye. Bilen har jo gitt meg et lite hint om ståa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Har samme løftet til meg selv til våren, Gaute. Nye sensorer, nye sensorkontakter og frem med loddebolt og krympestrømpe med lim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sylvan Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 I går løftet den seg med en gang da jeg startet den, Da hadde vi fått mildere vær. I dag stod den fortsatt uten å ha seget ned etter at den ble parkert i går kveld. Så plutselig ser jeg at den har seget helt ned på ene siden i løpet av bare 15-20 minutter etter altså å ha vært helt stabil siden i går. Merkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 hadde sjekket sensorene og målt på pinne 1 og tre vipp av koblingen til sensor, men husk at denne kan være litt sprø nå i kulden lett og ødelegge. kan være et ledningsbrudd eller defekt sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odder'n Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Ser på LRcat at det er samme sensor på begge sider (RQH100030). Kan være trikset med å bytte side på sensorene kan gi de nytt liv i lang tid fremover. Skal prøve på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sylvan Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Har ikke gjort noe mere med luftfjæringen ennå da den løfter seg med en gang kjøringen begynner, men det som vanligvis skjer er at når den parkeres for kvelden, står den helt normalt til ut på formiddagen neste dag uten å ha seget noe. Så plutselig et stykke ut på formiddagen siger den ned på begge sidene i løpet av 2-3 minutter. Det samme scenarioet gjentar seg hver eneste dag. Hvorfor oppfører den seg slik? Ser bort fra lekkasje på belgene for da skulle den vel ha seget jevnt over natta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 Lekkasje i belgene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sylvan Skrevet 15. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2016 Men belgene er jo relativt nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoyM Skrevet 15. juni 2016 Del Skrevet 15. juni 2016 (endret) Jegt har gjort følgende erfaring: Dersom lekkasjen (hullet/sprekken) i belgen er plassert slik at folden stenger sprekken nesten helt i det du parkerer og stenger bilen, så kan den sige veeldig sakte og til slutt 'blottlegge'/åpne sprekken slik at den siger raskere. Når den ene siden senker seg helt ned kan vel den andre følge etter (gjorde ikke det på min bil). Bruk lekkasjedeteksjonsspray (såpevann) eller bytt belg så ser du. Evt. se om det er anderledes i offroadhøyde. Jeg kjører alltid med ekstra belg og høydesensor nå (burde ha med kontakt/ledningsrepset også, sikkert). Endret 15. juni 2016 av RoyM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sylvan Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 En annen merkelig ting også for noen måneder siden. Hadde parkert og vært borte fra bilen et kvartes tid. Da jeg kom tilbake hadde den seget helt ned på venstre side, og ville ikke løfte seg i det hele tatt på den 3km lange veien hjem. Neste deg løftet den seg som normalt, og det samme har aldri skjedd siden. Kan ikke det tyde på noe annet enn lekkkasje på belgen? Problemet med at den siger startet etter en liten offroadtur i ulendt terreng i fjor høst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Det tyder på at kompressoren jobber livskiten av seg fordi belgene lekker og at termosikringen slår ut. Det er min tanke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RuneLien Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Eg hadde identiske symptomer, hos meg var det lekkasje i ventilblokka. i koplingspunktet imellom ventilblokk ig slange til belg. Gå over hele systemet m zalovann på spruteflaske.. Mvh Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.