Gå til innhold

D3: noen med 2007 eller nyere D3 som har blendet EGR med BAS' løsn


grenness

Anbefalte innlegg

Jeg ser nå at Bell Auto Services (BAS) leverer en ECU-oppdatering (via IID Tool) som jeg vil tippe gjør at man ikke får feilmeldinger (og gul motorfeillampe som ville gitt Ikke godkjent på PKK) når man blender EGR på 2007-modeller og nyere.

 

https://secure.bellautoservices.co.uk/store/discovery-3-2-7l-egr-deactivation-patch-file/

 

Noen her inne som har testet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei,

Jeg holder på med tilsvarende prosjekt nå. Så langt har det vært super service fra http://bellautoservices.co.uk/

Samtidig som jeg patcher SW vil jeg blende EGR ventilene. Ref. vedlagt bilde markert med rødt ønsker jeg å lage egne blendingsplater og montere de inn mellom

EGR ventilene og rørene som går opp til innsuget. På denne måten beholder jeg det mest mulig originalt.

 

Blendingskit som er for salg ser ut til å inneholde både blending av innsug og EGR ventiler og fordrer dermed fjerning av rørene.

 

Er det noen som har erfaring med å sette inn blendingsplater på denne måten?

 

 

Harald

 

normal_Blanking drawing.JPG

Endret av harsab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke veldig mye til denne metoden for å blende, men jeg ser for meg at det kan virke ganske ok.. I throttlebodyen så sitter det en type "føler" som kjenner om det kommer trykk inn via egr. En måte å kunne blende av dette systemet på er å legge en slange mellom egr røret og inn til manifolden, den kan være veldig liten diameter på den, akkurat nok til at "føleren" kjenner at det kommer noe igjennom her. Da er alt vel og bra, men på de nyere så er denne sensoren bytta ut med en nyere type som er "glupere". Da fungerer ikke det å ta en liten eks vakum slange i mellom.. Hadde vært artig å sett hvordan Egr mappen på D3 egentlig ser ut i 3d format..

 

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...