Gå til innhold

Time hos Sandberg Auto på Rud neste uke :-)


grenness

Anbefalte innlegg

Jeg svingte innom Sandberg Auto på Rud i Bærum i morgentimene i dag, etter å ha lest om dem inne på forumet her.

 

De virker å være en bra gjeng med folk, jeg følte meg godt velkommen med min D3 og vi avtalte time neste uke for en olje- og filterskift (jada, det burde jeg fikset selv, men nå har jeg forsøkt å få tak i Liqui Moly-olje selv uten hell, og nærmeste verksted som fører LM er på Svartskog eller Lier Traktor som blir litt langt unna, så da får det heller bli standard LR-anbefalt Castrol og da lar jeg like gjerne Sandberg gjør det for meg så får jeg et inntrykk av hvordan de er også - dukker nok opp flere ting jeg kan trenge hjelp til!)

 

Var egentlig ikke noe mer enn det, ville bare si det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun motorolje? Jeg skulle egentlig til sandberg for 10-år/240k service, jeg følte meg godt i varetatt og hadde en hyggelig bilprat når jeg var der. Dessverre kunne de ikke fremskaffe riktig olje til transferkassen, og jeg ble nødt til å avlyse timen. Satser på de finner en leverandør eller kjøper av lr, slik at vi får et fullverdig, uavhengig verksted til å benytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre hvordan du opplever dem. Har hørt kun udelt positive ting om dem hittil. :huh::)

 

De kom litt skjevt ut, dessverre, men får se om de henter seg inn igjen...

 

Hadde time kl 9 i dag, møtte opp 08:50, ble tatt i mot men fikk beskjed om at de hadde problemer med en løftebukk så jeg kunne sette igjen bilen eller reise hjem og komme tilbake senere i dag når de var klare for meg.

Nå nærmer klokken seg 11:30 og jeg har fortsatt ikke hørt noe.

 

Heldigvis har jeg såpass flex i jobben at jeg kan sitte hjemme og få gjort det meste og har ingen viktige møter i dag, men 1) for andre som har fått verkstedtime med beskjed om at det er en kjapp jobb hvor man kan vente en halvtime og så være ferdig så er det jo potensielt litt ødeleggende om halve (eller hva det blir) arbeidsdagen går, og 2) så hadde jeg sluppet en bomtur til Rud om de hadde tatt kontakt og sagt at det er forsinkelser på verkstedet...

 

Ja, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mye rot var det i dag, men kanskje det bare var tilfeldig?

 

Ringte dem kl 12 og etterspurte status, de sa de hadde lagt igjen beskjed på mobilsvareren min om time kl 1230. Var ingen melding på min mobsvar, men samma det.

 

Kom dit kl 1230 og fikk beskjed om at det var lunsj fram til kl 13.

Ja, ja.

 

De gikk i gang litt før kl 13 og var kjapt ferdige, men da jeg så inn i hallen så så jeg at en av mekanikerne presset speilene ut igjen som selvsagt var felt inn elektrisk...

 

Da jeg satte meg inn kom det noen stygge smell fra speilene da jeg sjekket funksjonaliteten, men så funket de tilsynelatende bra.

 

Har ikke helt bestemt meg for terningkast ennå, men det blir nok neppe 6.

 

Håper ikke jeg blir oppfattet som en surpomp nå?

 

Olje og filterskift kom på 2.414,- inkl mva.

6 liter Castrol Edge 5W-30.

Neste gang gjør jeg det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mye rot var det i dag, men kanskje det bare var tilfeldig?

 

Ringte dem kl 12 og etterspurte status, de sa de hadde lagt igjen beskjed på mobilsvareren min om time kl 1230. Var ingen melding på min mobsvar, men samma det.

 

Kom dit kl 1230 og fikk beskjed om at det var lunsj fram til kl 13.

Ja, ja.

 

De gikk i gang litt før kl 13 og var kjapt ferdige, men da jeg så inn i hallen så så jeg at en av mekanikerne presset speilene ut igjen som selvsagt var felt inn elektrisk...

 

Da jeg satte meg inn kom det noen stygge smell fra speilene da jeg sjekket funksjonaliteten, men så funket de tilsynelatende bra.

 

Har ikke helt bestemt meg for terningkast ennå, men det blir nok neppe 6.

 

Håper ikke jeg blir oppfattet som en surpomp nå?

 

Olje og filterskift kom på 2.414,- inkl mva.

6 liter Castrol Edge 5W-30.

Neste gang gjør jeg det selv.

Selvgjort er velgjort... Går det mot formodning galt har man bare seg selv å skylde. Lærer også, gjør garantert ikke samme feil en gang til.

 

Å miste en arbeidsdag og /eller irritere seg over verksted med dårlig servicenivå; syns det er være enn å bli plaget av en eventuell egen feil.

 

At de ikke kjenner til funksjonen elektrisk innfellbare speil er jo hårreisende, får håpe det er en enkeltsak og ikke betegnende for kompetansenivået ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville jo så gjerne at dette skulle gå på skinner, de ga meg jo et så bra førsteinntrykk da jeg var innom forrige uke.

 

Jeg oppfatter dem fortsatt som entusiastiske anglofile (ihvertfall de i ledelsen), og det virker som at de har en typisk kundegruppe som også er entusiaster og som foretrekker de litt eldre, engelske bilene, men det er synd at inntrykket jeg sitter igjen med er at dette går utover kunder som ikke "tilhører" den indre kretsen av kunder.

Det skal liksom så lite til - SÅ mange kunder med timeavtaler var det antakelig ikke på morgenkvisten i dag at det ikke hadde gått an å ringe eller sende en sms til dem det gjaldt og kort forklart at pga utstyrsproblemer så opplever de forsinkelser og at de vil ta kontakt for å avtale ny time.

Og så rotet de det til med mitt telefonnummer (som jeg vet jeg ga dem - men de kjører selvsagt "old school" med håndskrevne bookinger i en almanakk; en enkel PC med et enkelt system for å registrere kunder og verkstedtimer hadde antakelig ikke vært så dumt og kunne forhindret skrivefeil etc.) så jeg aldri fikk noen beskjed senere på dagen.

 

Litt betegnende kanskje at da Geir Schau (kjent fra div) kom for å prøvestarte sin Rolls Royce som stod der ute så forsvant alle fra kontoret ut for å bistå/bivåne/dekksparke, og igjen i resepsjonen stod 2-3 tilsynelatende "normale" kunder og så langt etter kundebehandlere...

Kult for Geir Schau og andre entusiaster som har satt av hele dagen for besøk og slabberas hos Sandberg, men for de som bare skal levere eller hente en bil i en ellers hektisk kvardag så kan jo sånt være litt ukult.

 

Jeg kommer nok til å gi dem en ny sjanse, men sett fra mitt ståsted så er mitt tips at de forsøker å se litt på rutinene (eller fravær av rutiner) når det gjelder kundedimensjonen (og forklare mekanikerne at av og til kommer det inn biler som er nyere enn 40 år, med nymotens løsninger som elektrisk innfellbare speil!).

 

Sånn, ferdig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg fornøyd med dem og etter å ha brukt firmaet flere ganger blitt kjent med hva jeg kan forvente. Det er litt uformelt og det er vel gjerne slike verksteder flere av oss ønsker fremfor de polerte strømlinjeformede med høy sigarfaktor og dito priser.

 

Ellers er jeg enig i at de gjerne har et forbedringspotensiale i forhold til hva du opplevde. Håper du forteller dette til Sandberg. Om ikke hjelper det lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner med å dele dette her inne (dette er jo ren firmaomtale), så ser jeg om jeg gidder å gjøre noe mer ut av det. De fikk jo forsåvidt fortløpende tilbakemeldinger gjennom dagen i dag - de så jo at jeg møtte opp kl 9 til avtalt tid og måtte reise hjem igjen, de hørte senere på dagen at jeg ikke hadde fått noen oppringning og at jeg ikke hadde noen melding fra dem på mobilsvareren, de tok meg i mot som avtalt kl 1230 men ga meg da beskjed om at gutta hadde lunsj til kl 1300, og jeg sa jo selvsagt (men litt for sent) tydelig i fra at bilen har elektrisk innfellbare speil (litt usikker på hva det var de svarte, var noe med "joda, men mekanikeren [og så var det noe mumling]")

 

Er enig med Tore, og jeg kjenner dette igjen fra andre entusiast-verksteder (hadde tilsvarende erfaringer med Audi-Sentrum, senere S-Sentrum på Stabekk om noen kjenner dem - jeg dro stadig tilbake dit og anbefaler dem varmt, men også der syntes jeg det var litt synd at de ikke kunne gjøre noen ørsmå justeringer som hadde løftet dem flere hakk på kundeservice).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler litt de samme erfaringene som over når det gjelder forbedringspotensiale på rutiner m.m., men når det er sagt har jeg kun positive erfaringer på de oppdrag Sandberg har utført for oss, både på P38, D3 og gamle Ernest en XJ 4,2 som runder 46 år. Pris og leveringstidspunkt er som avtalt, priser er konkurransedyktige, og jeg synes også det er positivt å kunne snakke detaljer med mekanikerne før og etter utført jobb. Alltid noen gode tips å ta med seg så for vå del om man skal dele ut terningkast - en femmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stålkontrollen brast med en gang,med andre ord.

Det er bare for dumt å påstå sånt i det hele tatt.

Jo mer man kan,jo mer obs blir man ofte på egen utilstrekkelighet og muligheter for feil,synes jeg.

 

Er det blitt slik at kun merkeverkstedene får tak i oljen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...