Gå til innhold

Beste batteri til Def 2001 TD5


tigergutt

Anbefalte innlegg

Har kjørt med et stort biltema sølvfarga batteri i over 4 år nå, på en annen gammel 4x4 med dieselmotor. Har aldri hatt behov for å lade det, og har aldri hatt problemer med batteriet, selv i 20 blå. Har også klart å dyputlade det noen ganger pga at jeg har glemt å slå av forbrukere, dette har det også tålt overraskende bra. Har bare ladet det opp igjen, og kjørt videre.

 

Nå regner jeg med at det nok ikke varer like lenge som et batteri av merkevare, men 4 år og flere dyputladinger for et billigbatteri anser jeg for å være bra. Så man får ihvertfall greit igjen for pengene etter min mening.

 

Det skal et sånt eller to inn i Defenderen ganske så snart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Forlyster du deg ikke med Webaston 2x daglig,lys i hue og ræven,winch og ennå mer varme,kanskje. :lol:

Imøteser testen med vekslende spenning.

 

Jada, jada :-)

Hvis du har hatt dette batteriet lenge under forutsetning av at du også har hatt disse forbrukerne du lister opp; hvorfor ikke kjøre på et nytt batteri av samme sort?

 

Dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for og kuppe tråden litt så kommer jeg med ett spørsmål,

 

hvordan er det og koble ett AGM batteri til ett marine/camping batteri med hovedstrøm bryter imellom

slik att man bruke camping batteriet til og drive kjøleskapet og eller litt lys, og AGM batteriet til og starte med, og koble de sammen når motoren går for og lade marine batteriet,?

og hvordan er det og bruke de sammen til og drive vinsjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte det største frå Biltema. (AGM) No er det berre ein nokre dagar sidan eg monterte, men så langt lovende. No skal det seiast at det eg bytta ut var på 74ah og slitent. Starta lett som berre det i dag i -10, noko eg berre kunne drøyme om med det gamle. Får vel dra den endelege konklusjonen etter eit par år.:-)

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da burde det altså gå bra med biltema sitt største agm på 95 Ah?? Hvem har feks 110 Ah og hva koster det tro?

 

 

På min Defender 1997 klarte jeg akkurat å lirke nedi et 120 Ah batteri fra ,... var det ikke Sønnak? Betalte 1650,- (med rabatt fra Landcruiserklubben. NLRK hadde ikke rabatt der, og rabatt måtte jeg jo ha,.. :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder paring av to batterier har jeg alltid lært at de bør være likeverdige.

Dels for levetid og dels for ytelsen.

Dette gjalt blybatteriene.Om det samme gjelder nå , vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

På min Defender 1997 klarte jeg akkurat å lirke nedi et 120 Ah batteri fra ,... var det ikke Sønnak? Betalte 1650,- (med rabatt fra Landcruiserklubben. NLRK hadde ikke rabatt der, og rabatt måtte jeg jo ha,.. :lol: )

Ikke fortell om sånne ting nå hehe. Søren da. Men det batteriet fra biltema skal jo være bra får vi håpe... Orginalbatteriet i bilen holdt forresten i over 11 år! Endret av pesto_trader
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2 75Amp sølv baterier fra bt i min td5 nå, helt supert det men de begynner og bli slitne etter en del uaktsom bruk av webasto og vinsjer i tide og utide så jeg vurder og prøve og få inn 2 agm batterier
men vis der er ampertimer man vill ha så får man to sølv 105 baterier nedi kassa på en defender,hadde det på 200'n (de smale for bruk på traktor og lastebil med polene på smalsiden fra bt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Kjører med 2 stk i vår 2004 Td5 - ingen problemer med batteriene selv om bilen stod ute i temperaturer ned mot minus 30. Det er akkurat plass til 2 stk under førersetet (med litt tilpassing).

Endret av Atle G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...