Boogie Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Er det noen av dere som har montert ekstralys på disse bilene? Kunne tenkt meg å montere noen ekstralys i fronten nå vinterstid og lurer litt på hvor jeg kan hente styrestrøm til relé. Har ikke lyst til å kødde til noe med elektronikken ? Trenger ikke å ha separat bryter på lysene, bare slik at de kommer på med langlysene. Takker for hjelpen - Audun Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Styrestrøm relè, henter man enklest fra plugg/ ledning inn på hovedlykta. Det har eg gjort på min D3. Kjenner ikke L322 i detalj, men særlig forskjell fra D3, og andre biler er det nok ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larre Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Ja det gjorde jeg og. Enkelt og greit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetil97dse Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Disse bilene har jo xenon på nær- og fjernlys orginalt og så er det jo halogen i de andre fjernlysene. Jeg har montert xenon lamper på 75W i de integrerte fjernlysene og det ble ett fantastisk godt lys da. Er jo penest disse bilene uten ekstralys påmontert fangeren, syns nå jeg da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik34 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Kjetil, hvilke 75w xenon lamper byttet du ut halogen-fjernlysene med? HID-type, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetil97dse Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 HID type ja, fikk de som betaling for en jobb jeg gjorde så jeg vet ikke hvilken produsent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanF Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Har et HID 55w sett liggende som skal inn i h7 lyktene en gang. Kosta 200-300 kr, minst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jmlello Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hei Kjetil, Har du lagt opp ett rele for å gi strøm til disse 75W pærene eller mater du de direkte med original ledningene som kommer til fjernlyset? Får du noen feilmelding på lyspærer? Blir det ikke for varmt til reflektorene med 75W? Mvh John Magnus HID type ja, fikk de som betaling for en jobb jeg gjorde så jeg vet ikke hvilken produsent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetil97dse Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Disse ballastene ble montert med CAN-bus enheter for å hindre feilmelding på lys og alt drives rett i fra orginalpluggene til pærene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eirik34 Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Har et HID 55w sett liggende som skal inn i h7 lyktene en gang. Kosta 200-300 kr, minst. Kan du dele info om merke og hvor du kjøpte disse? Jeg har forstått at dersom en bytter halogen H7 fjernlyspærene med HID xenon, vil en ikke lenger kunne "blinke" med fjernlysene (varsle møtende trafikk etc) fordi det tar tid å "fyre" HID xenon lampene opp. Stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Blinking med fjernlys kan bli en utfordring. Det vil nok variere med type Xenon innsats og helt sikker etter temperatur. Er først pærene varme starter de fort. Det er mens pærene er kalde det eventuelt er et problem. Hva med å prøve LED. Det finnes diverse LED pærer for H7. Da tenker jeg ikke på de som brukes for kjørelys i tåkelykter o.l. De er dog like ulovlige som Xenon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetil97dse Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Nå er jo de orginale xenon lysene både nær- og fjernlys, de andre er faktisk ekstralys. Det er faktisk lov til å montere xenon i ekstralys, da det kun er nærlys som det skal være nivåregulering på. Så det er helt greit å bruke lyshorn da de orginale xenonlysene tar seg av det og da gjør det ingenting at de ekstra bruker litt tid for å starte opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Det er uansett ikke lov å bruke feil pæretype i ei lykt. Det står stemplet på glasset hvilken pære det skal være. På min 2007 er det halogenlysene som er lyshorn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Liten video snutt av hvor kjapt xenon pærene tenner på min D3, etter ombygging til 55w Lyktene midt i grillen er Rigid LED. Synes de tenner ganske kjapt, og går fint å bruke som lyshorn. Første gangen, er selvfølgelig med kalde lamper..... https://youtu.be/Ry1vhoIrJUA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boogie Skrevet 24. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2016 (endret) Plukker denne opp igjen da jeg ikke fikk montert sist vinter Når dere skriver at jeg kan hente styrestrøm ved plugg/ledning ved lykten betyr det da at jeg klipper ledningen og kobler sammen igjen eller er det en mer skånsom måte å gjøre det på? #reddforågjørefeil Audun Edit: God jul Endret 24. desember 2016 av Boogie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Med denne fra f.eks biltema kan du bare "koble deg på ledningen " og få strømmen videre uten å kappe den orginale ledningen. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Kabelkoblinger/Skjoteklemmer-10-stk-2000018398/ Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Nei, nei, nei. Aldri, aldri bruk slike strømtyver. De reduserer tverrsnittet på kabelen (som regel) og isolasjonen blir brutt slik at det kan trekke inn vann. Ikke er koblingen mekanisk stabil heller slik at det kan bli kontaktproblemer over tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boogie Skrevet 24. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2016 Nei, nei, nei. Aldri, aldri bruk slike strømtyver. De reduserer tverrsnittet på kabelen (som regel) og isolasjonen blir brutt slik at det kan trekke inn vann. Ikke er koblingen mekanisk stabil heller slik at det kan bli kontaktproblemer over tid. Nei, det har jeg og lest meg frem til Er visst ikke noe å satse på. Hvordan ville du gjort det Tore? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy 62 Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Da beklager jeg innlegget mitt. Jeg viste ikke om dette og har heller ikke brukt disse selv. Tenkte bare på noe der man slapp fysisk å kutte kabelen. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetil97dse Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 En av de bedre måtene er jo å ta av isolasjonen, for så å lodde på den nye kabelen. Etterpå så teiper man med god elektrikertape. En annen måte er å kappe kabelen, avisolere, lodde og så krympe på ei strømpe med lim for å tette godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Kjetil97dse sine metoder er gode. Bruker innimellom den første i tørt miljø men helst den siste. Det er litt klønete å holde to ledninger, loddebolt og tinn samtidig. Det finnes et billig verktøy for dette men det kan lages av to treklyper av tre festet på ei treplate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 1 til 2 splitt - flatstift hylse pleier å fungere greit, med en god krympe strømpe over. men klart lodder du inn kabelen så er det jo beste sort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.