Gå til innhold

Tidsriktige felger til P38


christianvig

Anbefalte innlegg

Må tydeligvis krype til korset da jeg hadde håpet å få tak i Mondial felger til min P38. Har mer eller mindre vært på jakt i to år nå uten napp.

 

Ser at det finnes masse felger til både L322 og D3, men jeg er usikker på hvilke av disse som passer til P38 både når det gjelder design og passform.

 

Noen som har erfaringer og/eller tips å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse fra RRS er flotte på P38 men det er 19" med de utfordringene det gir. Sporing og komfort...

 

6839365490_6849546914.jpg

 

Et annet sett 19" RRS felger men disse har jeg aldri sett til salgs i Norge:

 

2013-05-26102752_zps962277fe.jpg

 

Et sett 18" fra tidligste L322. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=68724803&searchclickthrough=true&searchQuery=land+rover

 

982850.jpg

 

Det står 3 sett Mondial i garasjen min samt at det sitter ett sett Hurricane på bilen. Kanskje jeg skal tenke litt over dette...

 

Felger fra L322, RRS eller D3 vil kreve sentreringsring og i de fleste tilfeller også mutere. Her er oversikt over de forskjellige muttertypene og hvilke biler de passer til.

Felger fra lettere Land Rovere som Evoque, Freelander osv. skal du være forsiktig med da det kan være de ikke tåler P38 sin maksvekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det står 3 sett Mondial i garasjen min samt at det sitter ett sett Hurricane på bilen. Kanskje jeg skal tenke litt over dette...

 

 

Da vil det jo være meget anstendig og selge han det ene paret med Mondial. Det er jo jul og all ting -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er bilen tilnærmet original, er min mening at de eneste pene felgene er original felgene. Med Mondial og Hurricane som de enste riktige i 18" størrelsen.

 

I 16" størrelsen er disse på bildet under her min favoritt.

 

gallery_3792_9_128951.jpg

 

Men i16" med litt offroad stuk er det litt flere muligheter, bla Terrafirma sine med beadlock tror jeg kan være tøffe.

 

Mvh Brage

 

Bildet er mer eller mindre tilfeldig fra nettet ;) .

 

 

 

 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse fra RRS er flotte på P38 men det er 19" med de utfordringene det gir. Sporing og komfort...

 

6839365490_6849546914.jpg

 

Et annet sett 19" RRS felger men disse har jeg aldri sett til salgs i Norge:

 

2013-05-26102752_zps962277fe.jpg

 

Et sett 18" fra tidligste L322. http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=68724803&searchclickthrough=true&searchQuery=land+rover

 

982850.jpg

 

Det står 3 sett Mondial i garasjen min samt at det sitter ett sett Hurricane på bilen. Kanskje jeg skal tenke litt over dette...

 

Felger fra L322, RRS eller D3 vil kreve sentreringsring og i de fleste tilfeller også mutere. Her er oversikt over de forskjellige muttertypene og hvilke biler de passer til.

Felger fra lettere Land Rovere som Evoque, Freelander osv. skal du være forsiktig med da det kan være de ikke tåler P38 sin maksvekt.

 

 

Er det originalmutterne til felgene jeg må kjøpe, eller er det spesielle muttere som er tilpasset P38 og "uriginale" felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Felger fra lettere Land Rovere som Evoque, Freelander osv. skal du være forsiktig med da det kan være de ikke tåler P38 sin maksvekt.

 

 

Man vil nok slite litt med å få felger fra Evoque/Freelander til å passe på en P38. Litt forskjell i boltsirkel.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...