Gå til innhold

Kaspers RRC


Kasper HM

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Takker så mye alle sammen! I vognkort står det 165hk.

siden siste oppdatering så har jeg ryki to simmeringer på stubbakslingen vb og nå i dag hb, venstre bak er fiksa nå er det høyre bak som har godt! Begynner å bli møkk lei av de simmeringe som går hele tia når jeg får fiksa den høyre bakre så har jeg bytta alle simmeringen 2 ganger på alle hjul....... så om noen har en i nærheten så tar jeg den gjerne! Trenger en asap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme. Venstre bak har jeg ikke fått tett. Skifte to ganger nå...men fortsatt kommer olja ut av hjullageret etter et par kjøreturer. 

Du vet det finnes to typer tetninger her? En på 8 mm og en på 12 mm. Stod vel 12 på mine...men jeg prøver meg med 8 mm neste gang, ettersom det ikke blir bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen simringer har dobbel kant som tetter bedre.

 

Hvordan er tilstand på sleperingen som simringen går mot? 

Har det vært rust på denne vil den slipe simringen som sandpapir.

Fyll opp med fett (grease) mellom lager og simring. Regner med at dere smører simringen på leppa, så det nevnes ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kristian Kvart skrev:

Oi, det var jo litt da. Hadde i alle fall håpet man kunne spare seg stikkakslinger og diff. ..., men heldigvis er det ikke så ille stelt at det er en nødvendighet ennå. 

 

Nei, men få tak i komplette akslinger fra en Disco 1 som noen hugger eller noe sånt så kommer dere billig unna. 

Forresten mulig at du kan klare deg uten å skifte stikkakslinger og diff. Det er en endring rundt 86 som sikkert kan passe. Men vet det er forskjell i antall bolter inn mot aksel-hysa i hvert fall foran på 70 og 80talls classic. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Liten oppdatering!

Da har det oppstått et større nytt problem!

har dyser det lekker bensin ifra, slangen mellom dysa å fule tilførsel er så morgen at det lekker ut. 

Trenger noen råd om hva jeg skal gjøre!

er det noe som er enkelt å skifte? Eller skal jeg bygge om til gasser?

og eventuelt noen som har komplett gasser men insug og gassere samt gassarm mekanismen som jeg kan sette rett på?

Noen gode råd eller forlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bilen går som ei kule, men innimellom blir det noe småfiks allikevel., f.eks rep av en relativt ny dynamo. 

Har en mistanke om at reima var litt vel stram, for det ble en skrapelyd ved bakre lager kanskje fort. Det viser seg at det ligger en liten plastikkforing utenpå lageret ( mellom dette og huset) som har blitt ødelagt, men i morra blir det 3D printet ny foring. :)

8FDD5E6E-B0E5-419E-96BC-3E79A425D371.jpeg

 

Hva skulle man gjort hvis man hadde hatt god tid ? Det hadde blitt kjedelig det....

Endret av Kristian Kvart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå Ere ti for en liten oppdatering.

bilen starter å går fortsatt, hatt en del dynamo reparasjoner da den ikke har lyst til å leve, byttet slangen imellom dyser og fule rail en del ganger, bytta girkasse en gang samt også girkasse tunell, og varmeregister.

Handla en delebil for ei litta stønn sia men 3,5l V8 gasser som nå er solgt til fordel for nye deler, girkassa blei tatt ut av denne samt også girkasse tunell.

 

Skiftet girkasse for å prøve å eliminere noe slakk som er i drivverket, men det så ikke ut til å fungere så da ligger det vel i mellom akslene eller et annet sted.

Grunden til at jeg skifta girkasse tunell var fordi nå hadde jeg Enderlig en girkasse tunell som er hel og ikke lappa sammen med selborende skruer å plater. Og jeg hat også alt av på bygg å støydempingsmatter osv så Enderlig er det stille inni bilen, uten om musikken. I tillegg er det utrolig deilig å ha midtkonsoll! Kommer no bilder etter hvert!

 

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i nye dyser til 3,5l V8 insprøyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Sliter litt med at bremsene henger.  Har byttet hovedsylinder, alle klosser og overhalt to kalippere. Fikk prøve en annen bremseservo, men da dukket andre problemer opp så nå prøver vi på overhaling av den opprinnelige bremseservoen som hadde en belg med hull i. 

 

 

F4AD56FA-3617-4672-BE5E-78458A50EC2B.jpeg

Endret av Kristian Kvart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...