Gå til innhold

Disco 3 radiatorlekkasje


Latte

Anbefalte innlegg

Jeg har fått lekkasje på radiator på min Disco 3. Det er garanti på bilen, jeg mener jeg har krav på ny radiator, men selger vil at den skal repareres. To uavhengige verksteder har konkludert med at den må byttes. Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er det ikke denne:http://www.lrdirect.com/PCC500600-Radiator/?sfi=pcc500600 ca 3000kr original fra landrover.

 

Hørtes jo helt vanvittig ut å bruke 15-16 tusen for å skifte radiator, men det er vel det mannen i gata må ut med ved henvendelse til verksted.

 

Ser jo at det går fint for bare 2-3000 tusen for en nevenyttig kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hørtes jo helt vanvittig ut å bruke 15-16 tusen for å skifte radiator, men det er vel det mannen i gata må ut med ved henvendelse til verksted.

 

 

Neppe værre enn å bruke 20 000kr på en helt vanlig service. Jeg skjønner ikke hvordan vanlige folk har råd til å ha bil i det hele tatt, når dette er forutsetningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den.

Det er strengt tatt opp til selger om han velger å utbedre eller bytte radiatoren.
En fagmessig utbedret radiator ( loddet, byttet register osv ) er like god som en ny, så du kan neppe FORLANGE ny.

Jeg tror neppe radiatoren på denne bilen KAN utbedres, da materialene i moderne radiatorer ( alu og plast ) ikke lar seg reparere. Gamle radiatorer, i messing og kobber lot seg utbedre. Uansett ikke noe jeg ville fokusert på, la de gjerne prøve. Prøvinga består nesten helt sikkert i å plukke ut, levere til radiatorverksted, få beskjed om at utbedring ikke er mulig og så installere en ny enhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte at det var en garanti sak, dem må jo gjerne prøve å reparere, så lenge reperasjon ikke innebærer å helle på radiator tette middel, for det blir jo gjerne tett. Problemet er at det ødelegger utluftings passasjene, for de blir også tett.

 

Tar de den av, sveiser hullet og trykktester den etterpå, må det jo aksepteres. Hvis du vil ha ny, si at du vil se utskrift av trykktesten etter reperasjonen.

 

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...