Gå til innhold

Tips til smurning for all slags vær?


Anbefalte innlegg

Da er nordlandsvinteren i gang og det kan lett veksle mellom 4+ og 4- ila en dag. Gjerne flere ganger sikkert også.. :)

Følgen blir at RRCen er dypfryst og jeg må bruke en time på å tine dørlåser osv med vifteovn hver gang jeg skal bruke den. Mistenker at det er selve låsekassa i døra som fryser og skulle gjerne hatt tips til hva jeg kan smøre den med som evt overvinner dette problemet.
Får låst opp og hører servoene men det tar laang tid før førerdøra faktisk lar seg åpne så noe må "henge" en plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta opp discoen etter et par dager i ro, vær var da gått fra god vind og mildvær til snø, frost og så pudder, 9 kuldegrader.

Bilen var frosset hele veien rundt, selv bakdøra på discoen var helt igjenfrosset . . . ble vold og trusler som ble redningen.

Men skal frem med siliconspray for pakninger, omega og tørrteflon for låser og muligens få lånt meg en oppvarma garasje :D

 

Så ja, har noen noe vidunderfludium å anbefale for frossen landrover?

 

Ellers veldig fornøyd med at ingen naboer så på min kamp mot naturen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk silicone fett stift på alt av pakninger, Bruk orntli olje på dørlåser, handtak, bakluke, dørhengsler osv LR anbefaler Fuchs Renocal FN745http://lahega.se/PimMedia/documents_pdf/NB-Renocal%20FN%20745-%E2%80%93Produ-Sve%E2%80%93P1814%E2%80%93j4.pdf

 

Tror du fint kan bruke denne:http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Sykkelpleie/Universalsmoremiddel-2000019167/

36-690_xl_1.jpg

Mvh Brage

 

 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...