SveinHa Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 ...og bare så det er klart: Hele dieselsystemet fra tank via filter, fødepumpe, ht-pumpe og tilbake til tank igjen, inkl pumper, er NYTT og helt luftfritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Målt strøm fram til dysene så de åpner? Jeg skrur på ML hver helg så jeg kan nok litt av dette. Og du har diesel fram til dysene. Vi har nok en diesel-lekkasje på vår, koble opp en el pumpe foran filter, da hører du om den suger og pumper fælt, måler og ser att du har strøm fram til dysene, er det ikke det, så kan det være bakre tenningsstykke. Når den får diesel fram til dysene, og dysene åpner, så går den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Der er ikke spenning fram til dysene før kam og veivsensorene er synkronisert. Noen ganger kan jeg kinne batteriet tomt uten å få start men de gangene den vil starte så kommer der spenning på dysene i det øyeblikket den starter. Samme når jeg ser i STAR, i det øyeblikket sync går på starter den. Helt tydelig at det er ECU som hindrer start og at det er kam/veivsensorene som er årsaken. Begge sensorene er nye. Skiftet kamsensoren i dag (tjuvlånte av naboen) uten endring. Tok ut veivsensoren og den så helt fin ut uten skader e.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Er ikke ECU som krøller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Jeg er meget sikker på att det er noe med bakre tenningstykke, det er veldig billig, skift det. Men det er jo så mye lednings dritt på de bila, så de er ALDRI godt å si.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Har hatt et lignende problem med ECU på en Suzuki påhenger så jeg har tnkt den tanken. Hva er "bakre tenningsstykke"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Den delen som sitter bak nøkkelen, vet ikke korrekt navn på denne delen, men den har som funsjon å gi strøm til dysene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Startsperren? Den er ok. Når jeg setter nøkkelen i blinker det i lampen ved siden av radioen som kvittering på at nøkkelen er gjenkjent. Kjenner den ikke nøkkelen kmmer der "Start error" i displayet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Bakre tenning. Ja, men det gjør den uansett om den er defekt, det er flere punkter ut bak på den, den ene er til dyser, er det noe galt der, får ikke dysene strøm Det er jo strøm inn, ut til div instrumenter, til dyser, og til starter, men det er som sagt aldri godt å si med de bilene der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Det er jo ECU som styrer det meste med motoren, inkl startmotor og dyser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Du får prøve deg fram, men det er mitt tips, lykke til, plutselig låter det sånn igjen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Min låter sånn: Hadde forventet at turtelleren legger seg på 200-250 men den er jo bare litt borti nå og da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Prøv det jeg skrev med elektrisk pumpe før filter Den lyden der hørtes kjent ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Har hatt det uten forskjell. Der blir 250 bar på railen (min 120 iflg STAR) og slangene er uten luft (nye slanger så det er lett å se). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Det gjorde vi, kobla den opp før filter, løsna dyse rør nr 1, så det kom diesel, skrudde det til, gløda og den starta med en gang, før vi gjorde det da låt sånn som din. Da koblet vi vekk el pumpa, og den har starta hver gang siden. Men de bila der er mildt sagt jævlig uforutsigbare. Du får stå på, ikke mist motet, og stå på, det er bare en liten fillefeil et sted. ECU slår vel ut på en test? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Nei, ingen feil på ECU, ingen feil i det hele tatt på EDC. Var en "Stored" feilmelding om mulig feil på veiv eller kamsensor men etter jeg sletta den for lenge siden har den ikke kommet tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Hmm, nei jeg skjønner det ikke, du får stå på, du får det nok til, en dag starter jævelen, men du kan prøve å skifte bakre tenning da, kosta under 200,- tror jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Ser "Engine speed" indikerer 98, skal være 200-300 og slik virker det også. Startmotoren virker sprek og potent... Kan jo tyde på veivsensor... ...men samtidig starter den på startgass og noen ganger av seg selv også. Så lenge den starter funker den helt 100. Endret 23. april 2016 av SveinHa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Om det er mer en 12 grader forskjell mellom veiv og kam så får du slike feil. Trykksensor Y 74 vil da bli stående åpen slik at motor ikke skal starte, dette grunnet mulighet for mekaniske skader Ta av toppdeksel og se hvorledes kjede og drev ser ut, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Start på startgass = bytt veivsensor Har vel skrevet det tidligere og mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 23. april 2016 Forfatter Del Skrevet 23. april 2016 Jeg leste på nett at om kam og veiv kom langt nok ut av sync ville det generere en feilmelding men jeg har ingen feil i EDC-systemet. Der er ikke Y75 på min så jeg antar at når Y75 ser ut til å lukke så er det egentlig Y74 som åpner helt. Trykket faller da til rundt 50. Heftig jobb å ta av toppdekselet på denne her... Dysene må vel ut og nye strekkbolter og kobberringer... Start på startgass = bytt veivsensorHar vel skrevet det tidligere og mener jeg. Veivsensor ER ny men jeg heller nok til den likevel, spesielt med tanke på turtallsnålen, turtall i STAR og sync meldingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Nye deler er ingen garanti for at det virker (Hilsen en som fikk 4 lambdasonder med feil på, på rad..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Ta ut kjede strammer, har du flaks så kan du se om den jobber i ytterste stilling. Stempelet vil normalt være blankt i arbeidsområdet. Ettersom du kan lese alle sensorer og innimellom ha et noenlunde korrekt railtrykk så heller jeg sterkt til mekanisk feil. Bruk kun startgas om du har madrassen full av penger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Endelig i mål Ruklebeistet har startet som et skudd 10+ ganger i dag. Beit meg merke i "Engine speed" på 98 i STAR-bildet i innlegg #43 og at normal hastighet på startmotoren skal være 200-300 rpm. Startmotoren virker frisk og rask som bare det så jeg er HELT sikker på at turtallet virkelig er i riktig område men måles feil. Nå har jeg kjøpt en ny Stark veivsensor som ikke endret noe som helst på startvilligheten. Lånte en veivsensor som virker fra naboen uten at den virket hos meg. Kjøpte enda en ny veivsensor, Bosch denne gang, og da braker den i gang akkurat som den skal. Med alle veivsensorene har bilen startet på startgass og jeg har kjørt mange mil med den uten et feilslag. Mistenker at alle de første sensorene kanskje har vært litt for spenningsavhengige til å virke med startmotoren i drift mens Bosch sensoren tåler litt lavere spenning uten å feile... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Håper du har bekjempet beistet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.