GeBe Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/slik-faar-du-bedre-lys-paa-bilen/a/10055008/ Jeg antar at det denne artikkelen beskriver ikke passerer sensorene i elektronikken på en P38 uten problemer. Men absolutt interessant alternativ til falske xenon osv. Noen som har peiling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Sensorene vil nok tro at pærene er gått. Releet belaster kun den ene kretsen og jeg vil tro et det er betydelig for liten last til å trigge sensoren. Den andre kretsen forblir ubelastet og vil garantert gi feilmelding. På 90en min SKAL jeg ha et slikt sett for å spare lysbryteren i tillegg til bedre lys. Til hovedlyktene kjøper jeg alltid de dyreste pærene av kurant merke som lover mest lys. Biltema hovedlys er EKTE dritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Osram nightbreaker har jeg brukt i mange år, de holder veldig lenge. Billigst er de på Clas Ohlson. De ga godt lys på min gamle P38, såfremt lykteglassene var våtslipt og polert tilbake til nye. Biltema pærer eksploderer omtrent minutter etter innsetting. Da får du sånt hvitt belegg inni lykta som er nesten brent fast i reflektor og glass. Har montert Biltema ekstralys og satte umiddelbart inn nye Osram nightbreaker pærer. Da ble det saker som holder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tnj Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Du bygger enkelt egen relésats med ett relé pr. lampe. Bruker selv relésokkel fra bilrekvisita, Gubbdagis har tre forskjellige str. kabelsko som passer inn i disse. Den grønne serien pærer fra Gubbdagis er ok, ellers: https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-lysparer-for-bil/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Dette vil fungere på P38 også men pærevakta vil gjerne trigges. Det kan man unngå med en motstand parallelt med releet. Det de som bytter ut glødetråd med LED kaller CAN-bus. (Men det har ingenting med CAN-bus å gjøre) Og man bruker selvsagt en krets per lykt. Hvor stor motstanden skal være vet jeg ikke. Det kommer an på hvor følsom pærevakta er. Det vil si hvor lav effekt (W) den tolererer før den påstår at pæra har gått. Er man heldig holder det med reléet. Pass på å bruke relé med diode over spolen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KetilDisco Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 Jeg ettermonterte xenon lysinnsats på min p38. Den hentet ekstern strøm og brukte kun strømmen fra originalopplegget som styrestrøm. Altså alt for lite forbruk. Det gikk helt fint. Fikk feilmelding første gang jeg satt på lyset, og ikke ellers. Det kom ikke stadig blinkende meldinger i displayet og hver gang jeg skiftet til fullys. Et lite ding når du starter bilen eller setter på fullys første gangen er helt til å leve med for så mye bedre lys. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. desember 2015 Del Skrevet 8. desember 2015 På eldre biler med pærevakt følte de oftest på forskjellen på forbruket mellom høyre og venstre pære. Om det er denne løsningen på P38 vet jeg ikke. Men symptomene til KetilDisco kan passe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.