Gå til innhold

P38 2001 2,5DSE Vurderes solgt


Brutil

Anbefalte innlegg

Grunnet endrede behov og ønsker vurderer jeg å kvitte meg med dagligbilen gjennom 6 år. Den har tjent meg vel og har fortløpende blitt vedlikeholdt/oppgradert. Det er en bruksbil og bærer litt preg av det men i det store og hele ser den pen ut. Lufter den her før den kommer ut på finn om en uke eller to. Kjørt 206862 km. Svært beskjedent med rust men det begynner.

  • EU kontroll utført 01 2015

Tatt litt på husken så er følgende skiftet/utbedret gjennom mine bruks år:

  • AC kondenser, tørke
  • Radiator
  • Vannpumpe og vifte.
  • O-ringer varmeapparatregister skiftet
  • Batteri
  • EAS kompressor og ventilblok
  • Alle belger Arnott gen3
  • Støttedempere Koni Heavytrak.
  • Skiver og klosser på alle hjul. Terrafirma cross drilled and grooved.
  • Diverse styrekuler
  • Opphengskuler alle foran.
  • Oljekjøler og rør/slanger til motor omplassert
  • Montert større intercooler, JJ Fearns oppgradering.
  • Janspeed rustfritt eksos.
  • Automat flushet og filter olje skift.
  • Lenkearmer stab.stag framme
  • Noen bremserør akter
  • Ny dynamo
  • Originale RR felger med sommerdekk
  • Vinterdekk på originale RR felger (Hakka pigg).
  • Defa auto warm-up med batterilader og kupevarmer og motorvarmer
  • Opprinnelig forsterker døde men erstattet med en som har ikke fullt funksjonalitet.
  • SMS styring av Webasto. (Mangler sim kort.)

Mangler:

  • Setevarme virker ikke
  • Drivstoff pumpe mister suge med 20ltr igjen
  • Standardfeilen med trege spjeld i HEVAC passasjer side temp. Blend motorene har vært byttet men speil er treg. Trenger smøring.
  • Frontrutevarme har en del tråder som ikke virker
  • Må skifte dørlåsen framme men alt funker med låsing

Tenker meg en startpris rundt 80.000.- En kjapp avgjørelse kan alltid påvirke prisen en del.

​Jeg vil helst selger til forumister som skjønner hva det er å eie (eller bli eide) av en P38.

DSC_0044.JPGDSC_0046.JPGDSC_0051.JPGDSC_0049.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror jeg justere pris ned litt.

Hva tenke folk med start pris til 50000.

Nytt drivstoff pump bestilt.

Jeg har litt for mange andre prosjekter på gang. Min bedre halvdel ønsker at jeg klipper plenen, det har stått en båt der i over et år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut til at noen kan gjøre et veldig godt kjøp. Bare Webastoen får meg til å sikle....! Men jeg har en P38 selv, så jeg blir ikke kjøper av denne. Forøvrig vil jeg anbefale lyst skinninteriør i en slik bil. Jeg var helt bestemt på mørkt interiør, men lyst interiør oppleves som mye større og romslig enn mørkt.

 

PS I går kjørte jeg Bergen-Rødberg (i Numedalen) tur-retur. Fra Bergen i en 2000 modell Nissan (de)Primera, og tilbake i min 1998 P38 2.5 som har vært på et besøk hos Doktor William på Nore auto og fått ny toppakning (slapp å bytte topp) og diverse oppgraderinger og forbedringer av kjølesystemet. En tur på nesten 650 kilometer.

 

På turen tilbake over vidda, i snødrev og dårlig sikt, kom smilet og gleden over å kjøre en stor og flott bil. Man blir liksom ikke sliten i en P38, den er så behagelig og rolig på veien at det bare er å kjøre på.

 

Denne tilbaketuren var litt spesiell med mange stopp for å sjekke trykk og nivå på kjølevæske. Så med vinterføre, 12 stopp, noe tomgangskjøring og ikke spesiell pen kjøring forøvrig, ble forbruket under 0.85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Denne tilbaketuren var litt spesiell med mange stopp for å sjekke trykk og nivå på kjølevæske. Så med vinterføre, 12 stopp, noe tomgangskjøring og ikke spesiell pen kjøring forøvrig, ble forbruket under 0.85.

 

Smiler om jeg kommer under 1,3 på mila jeg... ^_^ 0.85 er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slit`an... hadde pengene satt løst, skulle den blitt hytte bil i nord :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...