Gå til innhold

Vår RR P38 - STORM


JokerS30

Anbefalte innlegg

På 1/1/2018 den 16.29, JokerS30 skrev:

 

IMAG1556.jpg

 

Synspunkter ? Er det kabelnettet som spiller meg et puss ? Skjønner ikke helt denne meldingen her, hvordan vet systemet at den er stuck-off ? Er det basert på at kompressor trekker strøm men signalet fra trykkbryteren uteblir etter så og så lenge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 509
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ettersom du har bytta Pressure Sensor, så kan vi utelukke den. (?)

Og da er det to ledninger som står igjen. :)

 

image.png

 

Ecu senser at kompressoren går, men trykket går ikke opp.

 

"Stuck off," betyr at bryteren står åpen. Enten pga at trykket faktisk er for lavt, bryteren er defekt, eller at det er et brudd i ledningen et sted. 

- Sjekk at du ikke har backed out pins i ventilblokk-kontakten (C152) som du opplevde som så hard/trang. 

- Ohm opp mellom C152-9 på ventilblokka og C117-13 på EAS ECU. 

- Ohm C152-7 til jord.

 

image.pngimage.png 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kabelbrudd på EAS på min gamle diesel et par dager etter offroadkjøring i dypsnø. Hadde nok dratt med meg nok snø inn at ledningen rustet helt av. Husker ikke helt hva feilkoden var, men skaden slo i hvert fall systemet ut av drift... 

Første plassen du skal sjekke er altså under innstegslista og teppet fremfor førerstolen. Er bare å røske plastlista rett opp etter at du har fjernet dekselet under setet. 

Det grønne pulveret synes i den tykke kabelmatta helt til høyre, under teipen. 

 

2016-02-02 18.31.55.jpg

 

Endret av Erik Iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Storm ble satt igjen hjemme sisthelg, da det er behov for litt ettersyn av olje vann og ved.

Har dog trukket litt henger på småturer internt i bygda. 

Satte fram hengeren for nattas snømåkeøkt, og da knakk selvsagt mekanismen til døra i småbiter. Aner ikke hva som røyk, men det må være noe finurlig for både innvendig og utvendig dørhåndtak er utenfor funsjon. Ble litt muggen, og plasserte bilen til siden. Jobber døgnet rundt omtrent for tida, og får høre om noen kan ta seg av problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har STORM vært hos doktoren, og fått byttet litt dørhåndtak. Det innvendige var knekt, det utvendige viste seg kun være fryst. Funka den morgenen jeg leverte doningen, 2 netter i garasjen med varme på gjorde susen.

 

Luftfjøringa er også gjennomgått og sjekket, kabler er målt og sjekket for motstand, trykkbryter sjekket og til sist ble bilen kalibrert på alle høyder, noe som burde vært gjort for lenge siden.

 

Så gjenstår det bare å glemme hva det kostet; og tenke på at det tross alt kunne vært mye værre. Til å illustrere bruker jeg et bilde jeg fant på nettet i går:

 

27751931_1855943221142933_7166844100398005777_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, må resette med diagnose.

 

Men siden dette morsomme begynte akkurat i det momentet som inhibit-bryten ble i funk, og den var KOBLET FRA av tidligere eier, er det noe der som ikke er helt 100% 

 

Låner en EAS hjerne denne uka, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...