JokerS30 Skrevet 22. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2018 På 1/1/2018 den 16.29, JokerS30 skrev: Synspunkter ? Er det kabelnettet som spiller meg et puss ? Skjønner ikke helt denne meldingen her, hvordan vet systemet at den er stuck-off ? Er det basert på at kompressor trekker strøm men signalet fra trykkbryteren uteblir etter så og så lenge ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Ettersom du har bytta Pressure Sensor, så kan vi utelukke den. (?) Og da er det to ledninger som står igjen. Ecu senser at kompressoren går, men trykket går ikke opp. "Stuck off," betyr at bryteren står åpen. Enten pga at trykket faktisk er for lavt, bryteren er defekt, eller at det er et brudd i ledningen et sted. - Sjekk at du ikke har backed out pins i ventilblokk-kontakten (C152) som du opplevde som så hard/trang. - Ohm opp mellom C152-9 på ventilblokka og C117-13 på EAS ECU. - Ohm C152-7 til jord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Jeg fikk kabelbrudd på EAS på min gamle diesel et par dager etter offroadkjøring i dypsnø. Hadde nok dratt med meg nok snø inn at ledningen rustet helt av. Husker ikke helt hva feilkoden var, men skaden slo i hvert fall systemet ut av drift... Første plassen du skal sjekke er altså under innstegslista og teppet fremfor førerstolen. Er bare å røske plastlista rett opp etter at du har fjernet dekselet under setet. Det grønne pulveret synes i den tykke kabelmatta helt til høyre, under teipen. Endret 22. januar 2018 av Erik Iversen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 Storm ble satt igjen hjemme sisthelg, da det er behov for litt ettersyn av olje vann og ved. Har dog trukket litt henger på småturer internt i bygda. Satte fram hengeren for nattas snømåkeøkt, og da knakk selvsagt mekanismen til døra i småbiter. Aner ikke hva som røyk, men det må være noe finurlig for både innvendig og utvendig dørhåndtak er utenfor funsjon. Ble litt muggen, og plasserte bilen til siden. Jobber døgnet rundt omtrent for tida, og får høre om noen kan ta seg av problemet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 16. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2018 Da har STORM vært hos doktoren, og fått byttet litt dørhåndtak. Det innvendige var knekt, det utvendige viste seg kun være fryst. Funka den morgenen jeg leverte doningen, 2 netter i garasjen med varme på gjorde susen. Luftfjøringa er også gjennomgått og sjekket, kabler er målt og sjekket for motstand, trykkbryter sjekket og til sist ble bilen kalibrert på alle høyder, noe som burde vært gjort for lenge siden. Så gjenstår det bare å glemme hva det kostet; og tenke på at det tross alt kunne vært mye værre. Til å illustrere bruker jeg et bilde jeg fant på nettet i går: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 19. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2018 Ja, da veit vi iaf hva som ikke er galt. Samme feil tilbake på omtrent samme sted. Nå er ventilblokka og eas hjernen prime suspect. Ebkelte ganger tenker jeg den inhibit-bryteren burde fått lov være i ustand.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Forsvinner feilen når du drar ut inhibit bryteren igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 20. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2018 nei, må resette med diagnose. Men siden dette morsomme begynte akkurat i det momentet som inhibit-bryten ble i funk, og den var KOBLET FRA av tidligere eier, er det noe der som ikke er helt 100% Låner en EAS hjerne denne uka, så får vi se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Hvilken kabel/kontakt bruker du på Hawkeye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 20. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2018 48 minutter siden, lafterolf skrev: Hvilken kabel/kontakt bruker du på Hawkeye? Original kabel + BA5074 som er for luftfjørene på P38 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.