Ronny Jacobsen Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Veldig rar frontfanger, men den kan du sikkert slippe å kjøpe: http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=66766474 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Sikker luftdemping i frontfanger, og parkert i impact-modus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Frog-lip? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 29. februar 2016 Del Skrevet 29. februar 2016 Veldig rar frontfanger, men den kan du sikkert slippe å kjøpe: http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=66766474 I all verden, der må jeg virkelig undre meg hvordan det kom opp som en god ide . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Mulig orginalfangeren døde og ny,brukt ble innkjøpt på øyemål . Man tager hva man haver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 Fortsatt svært mye usikkerhet ute å går. Beskjeder / beskrivelser over tilstand, og kontrabeskjeder flyr fram og tilbake: bla a var motor bedømt som kassabel, UTEN at det i det hele tatt var VURDERT å bytte topp. Når jeg bad om en sannsynlighetsberegning på sucessraten ved topp-bytte, mente man sjansene var veldig gode. Enhver får gjøre seg sine tanker, jeg gjør meg mine... Jeg har fortsatt ikke klart spore opp en eneste RR motor, med kjent, lav km stand, samt i det minste en slags form for " tilstandsrapport". Jeg synes servicebok, evt trykktesting av sylindre / og eller måling av co-i-kjølevann bør være et minimum når man handler en brukt motor det vil koste meg titalls tusen å få på plass. Når dette ikke lar seg løse, blir usikkerheten for stor, da kan jeg like gjerne smelle på en topp på den motoren jeg har, og be til høyere makter om at den virker en stund til. Den virka jo før den ble utsatt for register-ras... Jeg personlig ønsker meg vel en brukt motor med rundt 150 000 på klokka, ikke 350 000 eller mer. Det ser det ikke ut til at jeg klarer å finne, dessverre. Og ja, den motoren på Techno Classic er fristende, men den koster meg 50 000 eller mer, før den er på plass, da den mangler stort sett ALT av aggregater.Jeg har idag vært rundt å sett på D2a for å blidgjøre kona litt som er iferd med å streike litt over tanken på 5200km tur i Defender i sommer. Dessverre ble det igjen veldig kjapt klart hvorfor jeg liker P38 MYE, MYE bedre enn D2. Kanskje jeg skulle kjøpe en til .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BengtY Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Ang.motoren på TC - vil du ikke bruke agregatene du har ? Trenger ikke kjøpe noen ting annet enn motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2016 Ang.motoren på TC - vil du ikke bruke agregatene du har ? Trenger ikke kjøpe noen ting annet enn motoren. Aggregatene brukes i stor grad om igjen, men det det tar svært mange timer å flytte over alt, og jeg må også kalkulere med at NOE må byttes. Dysene mine er dog ganske nye, turboen er bergnet overhalt uansett, dieselpumpa ER overhalt mv. Men det går fort noen tusen i slanger, pakninger, kabler, kanskje en føler eller 3 og litt annet småtjafs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Status pr idag er at motoren jeg har, bygges opp igjen.Fordelen er at bilen mot alle odds blir å se på veien igjen. Ulempen er at det blir dyrt, uten at det nødvendigvis blir helt bra. Av deler som byttes er - topplokk med tilhørende pakninger, strekkbolter mv - Register, altså øvre og nedre drev, kjeder, strammere mv - Turbo overhales - Dieselpumpa overhales - Noe kjøleslanger byttes, vifte byttes. Jeg får satse på at det er dette som skal til for at motoren skal bli bra ( nok ). Alternativet var en helt ny motor, men det alternativet hadde nok endt på nærmere 60 000 før det var kjøreklart, og det syns jeg ble for vilt for en bil jeg ikke har kjørt nok til å vite om jeg vil ha engang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Blir helt sikkert bra det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Ja RRp38 har den effekten, har du først satt deg iden og kjørt litt. Ja så blir det vanskelig å kjøre noe annet uten å tenke hvor bra det er å sitte i kommando posisjon på Range Rovern . Fint at du velger å holde den i live. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Jeg er litt usikker på dette prosjektet, men velger gjøre bilen såpass kjørbar at jeg har valget mellom bruke selv eller selge.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 19. mars 2016 Del Skrevet 19. mars 2016 Høres ut som du har en plan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 19. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2016 Ja, det kan man vel også si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Ny topp, nytt registerkjede, alle registerdrev nye, boltsett, pakninger, nyoverhalt turbo, overhalt dieselpumpe, ny oljekjøler med slanger, nye radiatorslanger, ny vifte. Nå må det da jammen snart gå an å cruise en tur ? Endret 6. april 2016 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Så bra Håper du får nyte den i noen år nå da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Storm2.jpg Ny topp, nytt registerkjede, alle registerdrev nye, boltsett, pakninger, nyoverhalt turbo, overhalt dieselpumpe, ny oljekjøler med slanger, nye radiatorslanger, ny vifte. Nå må det da jammen snart gå an å cruise en tur ? Spennende dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbarendal Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 venter spent, hvordan går det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 12. april 2016 Forfatter Del Skrevet 12. april 2016 Litt utsettelse grunnet......somlete leverandør, men skal bli klar rett over helga. Motor går som en drøm så langt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 jeg leser bla.a i DENNE tråden at D2 har temp føler for girkasseolje. Har P38 med M51 motor samme føleren ? Kan man lese ut oljetemperaturen på noe vis, eller bør man montere et eksternt instrument ?Jeg skal ikke slepe bæltungt med P38`en min, men Solifervogna på 1600 har jeg nå tenkt at den skal få lov å slepe litt på.... men det er aldri feil å vite hvor varm olja egentlig blir...da det stort sett er temperatur som tar knekken på automatkasser sånn generelt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 De fleste biler med automatkasse har føler. Vil tro at P38 har også, men om den har samme nr som på D2 vet jeg ikke. På D2 har denne føleren en tendens til å ryke, og viser da varm kasse nesten uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Det var visst behov for å bytte kuler: Skivene var nok også best før. Faktisk så jeg tror de kan betegnes som " kun brukbare før " Det var visst behov for å bytte kuler: Skivene var nok også best før. Faktisk så jeg tror de kan betegnes som " kun brukbare før " Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Hvordan er tilstand på caliperen når skiva ser sånn ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Hvordan er tilstand på caliperen når skiva ser sånn ut? Vrak. Monterer en ny, og overhaler den andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 jeg leser bla.a i DENNE tråden at D2 har temp føler for girkasseolje. Har P38 med M51 motor samme føleren ? Kan man lese ut oljetemperaturen på noe vis, eller bør man montere et eksternt instrument ? Jeg skal ikke slepe bæltungt med P38`en min, men Solifervogna på 1600 har jeg nå tenkt at den skal få lov å slepe litt på.... men det er aldri feil å vite hvor varm olja egentlig blir...da det stort sett er temperatur som tar knekken på automatkasser sånn generelt... Vurder en slik http://enginewatchdog.com/ Du får en med to følere, og de kan monteres på gods (f.eks motor og/eller girkasse) og kalibreres deretter. De vil da varsle når du går over normalverdiene. Er på Todo listen min men har ikke kommet så langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.