Gå til innhold

Vindusspylepumpe med høyt trykk?


Trond C

Anbefalte innlegg

Hadde samme problem på min, fikk knapt vann opp til vindusvisker.

 

Hadde oppi en halvliter HB :P og nå spruter den som bare det (over taket), måtte justere ned dysene for å treffe ruta.

Tror det var en kombinasjon av drit og halvfrossen guffe som tettet.

 

I dette mildværet vi har nå, skal jeg kjøre tom tanken og etterfylle spylervæske for -21 som jeg fikk billig hos Europris her om dagen.

Så ser vi om den fortsatt spruter like godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med spriten var god :) Kanskje et forsøk på rengjøring hadde gjort seg ja. Plumbo blir vel litt sterkt. Jeg jobbet på vinmonopolet en del år, den gangen da man handlet over disk, og vi kunne kjøpe en del produkter billig. Da hadde jeg kartonger med isopropanol (sprit) og laget en sterk blanding med vann og Zalo. Kunne bli litt skum hvis det ble mye Zalo ^_^ VW Boble brukte lufttrykk på spylerbeholderen, så der kunne man regulere litt. Selges vel fortsatt isopropanol, men det blir vel neppe hverken bedre eller billigere enn å kjøpe ferdigblandet til lav temperatur.

 

Den tanken med to pumper er det sikkert mer trykk i ja, får måle hvilken plass det er, husker ikke helt om originalen er en sånn spesialtilpasset en. På ebay kryr det av kinesiske pumper til tyve kroner, men men får jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...