Gå til innhold

Bas fjernkontroll webasto D3


Frode Henriksen

Anbefalte innlegg

Hei !

Er det noen som har bruksanvisning eller noe på en BAS fjernkontroll ? Har dette montert på bilen fra forrige eier men vet jo ikke hva som er av eller på ? He he :)

Og ev.hvordan det er med sletting av feilkoder noe jeg har skjønt at en kan med denne ?

Noen som kan hjelpe ?

På forhånd takk !

Frode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har eg prøvd få tak i flere ggr uten hell også...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker....

 

Hadde den tidligere, men fant den ikke igjen.

Har prøvd google noen ggr også .

Men nå blir det bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt BAS remote fra praesto etter at jeg har merket i det siste at jeg synes bilen med ny bittelitt større motor har blitt litt mer tungstartet i lave temperaturer (forøvrig noe Pete Bell advarte meg mot i forkant av motorbyttet, han har gjort samme bytte på konas D3 og opplevde at den ble verre å starte når utetemp'en gikk under freezing).

 

Ønsker ikke å risikere trøbbel oppe på fjellet der vi er mye gjennom vinteren, langt fra folk (og Viking/NAF) og hvor temperaturen fort bikker ned mot -20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg har first GEN av denne uniten fra Bell.. Den har crappa ut for meg over sommeren, Led'n blinker orange, som betyr at den ikke får kontakt med webasto.

I mitt tilfellet var det Irring og div "morro" som ødla morroa for meg.

Etter en runde med bremse rens som anbefalt fra Pete, så skulle den fungere bra igjen. Nope.. så feil kan han ta.. Titta litt nærmere på en grønn resistor, spurte Pete om denne kunne være kaputtski, tok t.o.m bilde av "morroa" og sendte det til ham, Nope,, var ikke resistoren som var kaputski mente han. FEIL igjen Pete..

Så tilslutt ohmet jeg denne motstanden, Denne så veldig sinna ut, og viste tvert brudd. Yess, 50ohm's motstand & 3w lett som et spett å få tak i, alle radio or tv reparatører har vel dette liggende. Etter en del undersøkelser viser det seg at 50ohm ikke er standard lager vare. Så jeg måtte ty til ebæi. der kjøpte jeg 5 stk, så nå har jeg liggende.

Loddet ut den sinte resistoren og loddet inn ny. Og woilaaaaah.. nå har uniten com med webastoen og den lever og brenner som bara juling igjen, men røykfylt gårdsplass kom naboen ut med brannslukknings apparat og var helt forskrekka!

 

Så ja.. hvis andre opplever det samme så er det ut ved 4 skruer og titt på den grønne resistoren og se om den er sinna eller ei.

Dagens LR fix!

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pensle på litt plasti dip på kortet kan kanskje hjelpe mot eir 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...
6 timer siden, alexf skrev:

Jeg må ta ut en tilsvarende BAS fjernkontroll da den er defekt. Noen som har skjema for hvordan styringsenheten til webasto er koblet originalt?

Min fjernkontroll slutta virke. 

Kjøpte en slik Kina sender m mottaker og rele, loddet meg inn på bas kortet, der man kan koble til fysisk brytere. 

Nå styrer samme remote 2 garasje porter og webasto. 4 kanals sender 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...