Gå til innhold

Nye kalipere - bytte av klosser


Geir H

Anbefalte innlegg

Har en 2004 Defender med normalt fungerende bremser og håndbrekk.

I all hverdagsstress leverer jeg bilen inn til verksted for å bytte klosser foran og bak.

De ringer meg rett før stengetid og sier de ikke klarer å bytte klosser da stemplene ikke lar seg presse tilbake. Det ble ikke lange praten så har ikke mer tilleggsinfo. Skal stempler skrus på Defender? Kan de ha bommet der?

Må ringe de i morgen tidlig da blir dyrt og bytte kalipere.

 

Fint med noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke skrues. men kan ha rustet i yttekant og henger på det.. bytt til stempler i rustfritt..

 

http://www.shop4autoparts.net/Caliper_Pistons/cpk12801st-c-piston-kit-stainless-def-110.html

 

På den siden skriver de at settet kan brukes på calipere fra lookhead og skriver mål på stemplene. Har alle calipere på defender de samme målene på stemplene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om kaliper har en rustkant bor du ikke høne dem opp få å ungå å river oringen på stempel ?

 

trodde original var fra AP automotive products i Banbury også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke AP og Lockheed to sider av samme sak når det gjelder kalipere?

Og så må jeg spørre, da jeg tenkte å se på stemplene på bilen min nå når jeg skal skifte til vinterhjul - er det noen o-ringer på stemplene på Defender ? 2002 modell. Har bare renovert stempler på en bil, RRC 1990, og der husker jeg ingen o-ring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som jeg kan huske.

Sitter av en eller annen pussig grunn med noen esker med stempler og pakninger til D2 her nå, rustne stempler i caliperene mine og, gitt... :-)

Sol hele helgen, så da får jeg ihvertfall tatt den siden som var verst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...