Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Igjen,

 

Takk for bra forum! Nå er alt bestilt til fullt oljeskifte og bilen blir fullt oljebehandlet mot rust etter nyeste metode :D

 

Da tenkte jeg og bruke litt tid imens på å finne feilen på varmesetet.

Når jeg slår på varmen i føresetet, slår det seg av igjen efter 5-10 sekunder. Jeg regner med at elementet har et brudd. Ved Technoclassic sier de at en vanlig bummert er å sette kneet i sitteputen så trådene får et brudd?

Orginal feilsøking med å holde inne knapp, slå på tenning slippe osv. får jeg ikke til å virke.

Jeg har ikke 10.000,- til rep. så her er hva jeg tenker å gjøre og tror blir resultatet.:

 

Feilsøke med ohmmeter fra kontaktene under setet (et sted).

Finne et brudd.

Løsne setet, ta ut tenningsnøkkelen (ABS-feilkode) ta setet inn.

Demontere sittepute / skinn / finne frem til evt. varmetråder/sløyfer.

Ohme videre lodde/reparere bruddet.

Sette alt sammen sammen og inn i bilen.(forhåpentligvis stramt og uten skrukker ^_^

 

Eventuellt kan en eller annen termostat være gåen,

 

Har ikke diagnoseapp og sånn, blir ikke klok på hva som er lurt å kjøpe mht. slette feilkoder og nulle service..

 

Er jeg på bærtur nå eller? Er det noen som vil foreslå noe annet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...