Gå til innhold

Arcticgangster en 88" 2.5td


pirmin

Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

I forbindelse med skifting av baktraversen gikk jeg over Aarmen skiftet foringene og kula.

IMG_5806.JPG  Er blitt glad i diypressa, gjør alt mye enklere :)

IMG_5805.JPG poly denne gangen på alt i bakramma, spent på hvordan den blir å kjøre med det.

IMG_5808.JPGDro ny kabel for lys og annet gjennom ramma, la til en ekstra 7 leder for diverse.

Nå gjenstår alle de andre småtingene før den er klar for EU.

IMG_5807.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fått kobla lysene lovlig, det var vel at de skulle være koblet sånn at parklysene måtte være på for å få lysene på taket på.

IMG_6124.JPG

 

Snart klar for pkk, i bedre stand enn på mange år. Tror det kun er bytte av ryggelysbryter som gjenstår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter EU fikk jeg beskjed om at bilen var i overraskende god stand, men det er skjær i sjøen, fikk ikke EUgodkjent bilen med 33x12,5R15 da det står 205x16 i vognkortet mitt. Jeg har trodd at 205x16 har betydd 7.50x16, mens det er noe som 6.00x16...

 

Har sendt mail til tilsynet der jeg ber om å få skrevet inn 7.50x16 som standar dimensjon. Sendte med utdrag fra servicebøkene til 88" 2a og defender dær 7.50x16 står som standardimensjon.

 

Malte bilen under med fluid film, valgte å bruke pensel for mindre gris, tok sikkert lenger tid, men garasjen er ikke mer grisete enn vanlig. Penslet også innvendig i dører og i dørken fremme.

Er litt usikker på hvordan jeg skal få sprutet gørra inn i ramma, ser for meg at en av Biltema sprøyter med en lengre slange på som dras gjennom ramma samtidig som d spruter olje vil fungere om oljen varmes godt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har æ samla sammen over tid på tilbud og bruktkjøp noe jeg tror blir et killerannlegg.

 

bluetoothdings med digital utgang til minidsp 2x8 digitalt delefilter derfra til totalt 5 forsterkerkanaler til 12" sub og 4" komponentsett. Så får vi se om det blir nå mellombasser etterhvert

 

Delefilteret er hjertet i annlegget og har eq, tidskorreksjon styres via pcn med målemikrofon.

 

Dette gleder jeg meg til :)IMG_7350.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen er godkjent med null hull så kan man hoppe videre til alle småjobber som ikke har med trafikksikkerheten å gjøre. Har opplevd trykk i tanken og slappere motor. 2.5td er ganske slapp i utgangspunktet, men den klarte ikke holde 80 i oppoverbakker. Boostmembranen var gåen, ikke bare litt, men i oppløsning. Tok kanskje en time å bytte, mest sannsynlig kortere tid. Frisk motor, noen av de rømte hestene er tilbake :) på bildet er ny og gammel...IMG_7431.JPG 

Endret av pirmin
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten nybilfølelse om dagen.

 

Sprekere motor, justert bort slakk i styresnekke, nye cvledd, endeledd, foringer i bakstell, A armsforinger, Akule og nye kryss gjør sitt :)

 

Har liggende nye polyforinger til forstilling regner med gocart når disse er skiftet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kanskje den riste av sæ sneen, håpe fluid film stoppe rusten :)

Modifiserte hulromsprøyta fra biltema med lengre slange sånn at æ når hele rammas lengde fra hullan i baktraversen. Krysse fingern på at d blir æ fungere.

 

IMG_7678.JPG

 

Fikk også slipt opp reservenøkkel, hyggelig samparkering og lrsnakk mens æ venta.

IMG_7679.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt e kjøpt og modifisert, me 15 cm krypeevne på fluid film sku d holde me tskje for å få den inn i ramma, hovmod står for fall, slit æ me å få inn i ramma nu så drar æ å handle på mekonomen uten å si det til non ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vidar S skrev:

Kjøp Hagmans hulromssprøyte.  Mye bedre enn Biltema sin, og andre billigsprøyter. 

Mekonomen har den. 

Er den noko a la den som ein kan kjøpe via Rettedal og dei andre som har FF? For eg kjøpte den og det var jaggu lettdriven sprøyte som fekk ut sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎09‎.‎2017 den 12.05, pirmin skrev:

Når bilen er godkjent med null hull så kan man hoppe videre til alle småjobber som ikke har med trafikksikkerheten å gjøre. Har opplevd trykk i tanken og slappere motor. 2.5td er ganske slapp i utgangspunktet, men den klarte ikke holde 80 i oppoverbakker. Boostmembranen var gåen, ikke bare litt, men i oppløsning. Tok kanskje en time å bytte, mest sannsynlig kortere tid. Frisk motor, noen av de rømte hestene er tilbake :) på bildet er ny og gammel...IMG_7431.JPG 

Har også gåen membran. Kan jeg spørre om hvor du kjøpte den nye= Har du et LR-delenummer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagasjerommet har vært et sørgelig kapittel til nu. Starta dagen med å rydde ut, pusse sånn kjapt over med grovt papir, fjerna popnagla og skrua som ikke lenger va i bruk.

IMG_7698.JPG

Vaska med bremseskiverens så limet sku sitt.

IMG_7697.JPG

Tok litt lenger tid enn æ regna med, men resultatet blei helt objektivt sett kjempebra! :)

IMG_7695.JPG

Gjor et forsøk på å få det til å se fint ut.

IMG_7696.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte selvborrende skruer, bytter disse ut me popnagler så det ikke er noe som stikker opp. Mest praktisk med skruer når jeg skulle styre med lim og gummimatter.

Kjøpte gummimatter og alulister på Biltema. 

Den støydempende effekten hadde jeg ikke regnet med, skikkelig vinn vinn :)

Endret av pirmin
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har liner til taket og vegga, mulig d e lasalle. Vurdere male tak og vegger me nå gummigreier før tak og vegger monteres. Om noen har forslag til et rimelig produkt som kan smøres på kom med de. 

Plastidip kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2017 den 17.50, radovan skrev:

Er den noko a la den som ein kan kjøpe via Rettedal og dei andre som har FF? For eg kjøpte den og det var jaggu lettdriven sprøyte som fekk ut sakene.

Vet ikke, men det som gjør den bra er at luften føres helt ut i tuppen av slangen via en mindre slange inni den andre. På den måten dras oljen helt fram isteden for å trykkes fram til slangetuppen og dysa. Lettere å dra enn å dytte 

Sprøyter selv ganske seig fludium veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...