Gå til innhold

Arcticgangster en 88" 2.5td


pirmin

Anbefalte innlegg

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

12 timer siden, pirmin skrev:

Æ har liner til taket og vegga, mulig d e lasalle. Vurdere male tak og vegger me nå gummigreier før tak og vegger monteres. Om noen har forslag til et rimelig produkt som kan smøres på kom med de. 

Plastidip kanskje?

Får litt angst av Plastidip. Flasser med tiden. 

Hva med Noisekiller maling. 250,- per liter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sprøyta fra Biltema fungertr ikke optimalt. Siden æ kjøpt en boks hulromsgreis for å ha boksen så blanda æ 50/50 biltema hulromsgreis og fluid film så konsistensen ble tynnere. Da gikk alt så mye greiere. Det som fungerte bra derimot va at æ fikk tatt hele ramma i en go, laga en lang slange som æ dytta inn bak i fra og dro litt og litt bakover.IMG_7725.JPG

IMG_7724.JPG

Satse på at blandinga biltemaguffe og fluid film ikke e en rustkatalysator og at rusta får anabole steroider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående støydemping så vurdere æ våtromsmembran i taket og det lille av vegg i bakkassa. Den e lett tilgjengelig fås kjøpt overalt og er rimelig. Siden den e elastisk vil den dempe vibrasjona. Utseende e uvesentlig siden det blir infor taktrekket. I hjulbuene bak tenke æ noe ala tectyl på utsiden av bilen. Bakkassa er vel alu så da lages det ikke nå rustfelle..

 

Endret av pirmin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så det er ikke lurt :) Nu har æ kjørt uten nå form for lydisolering eller matte i lengre tid så det går helt fint uten. Tectyl e altså fandens verk uansett kor den skal brukes?

Hva tror dere om baderomsløsninga? kanskje blande sand eller granulat som brukes på kunstgressbaner for å få opp vekt, Jeg tenker smøre på¨innsiden av bilen i taket under linern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en teori om at tectyl kan være greit å bruke som bindemiddel for FluidFilm siden FF bløtgjør tectyl og andre understellsmasser. Hvorfor ikke sprøyte på tectyl, og deretter fleske på med tykt lag med FF. Gode greier... Jeg har mye rare tanker oppi hodet mitt - kanskje ikke alle tanker er like smarte, men det hjelper å tenke høyt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig enig. Det er min erfaring også, men hvis FF får virke samtidig så er det jo håp... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligg unna tectylen foreløpig, trodde det gikk greit på alu. Langt mindre støy med gummimatter i bilen. Men tror jeg går for våtromsmembran i taket. Virker som noen må være først og denne gangen er det meg. Blir garantert bedre enn ingenting og ikke mye som kan gå galt heller, tror jeg ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ikke forskjell på luftmengden. Grunnen til at jeg har lyst eller trur den må moddes litt er mengden sne som legger seg på arcticbredderne siden disse er vannrette. Kanskje jeg slipper pga at luften kommer inn langs hele og ikke bare nederst, vi får se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk spørsmål om pressa jeg bruker til foringene.

Denne fungerer sånn passe, det tar tid er tidvis tungt, men jeg slipper å ta delene av å kjøre med de til et verksted som har presse.

Dette er typen jeg har, finnes sikkert til bedre pris, tok første og beste for å vise.

https://m.ebay.com/itm/10pc-Ball-Joint-Press-Service-Kit-Remover-Separator-4x4s-Adaptor-4-in-1Tool-Set-/262585372642?hash=item3d234ecfe2%3Ag%3AmNIAAOSwA3dYTUMR&_trkparms=pageci%3A3d1ac4af-b62c-11e7-8c12-74dbd180b26a%7Cparentrq%3A3db33d8e15f0aca478f1409fffff8985%7Ciid%3A1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

Har begynt montering av stereo, først var det annet småtteri som måtte tas som bensinmåler, tempmåler, nytt bad og hovedoppgave og slike ting. 

Lite plass til høttalere, mulig noe må lages i taket. Starter med et enkelt med diskant i frontruta, 4tommere i dæsjen, 12tommer i bagasjen så får vi se hvirdan det blir. Har mulighet i delefilteret til 8 kanaler så bra lyd eller iallfall lyd blir det.

Endret av pirmin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant frem noen interiørplater fra lasalle, mulig de lakkeres. Er plastidip oppskrytt eller kan det funke? Er salg så man får en boks for 25,- tenker lysere grå farge. Går det male takliner også?

98ED259E-F754-4EC1-96AB-EFD65C65928E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DD90758E-FEAB-42F9-AF94-B605FFBCD35A.jpegI operasjon no more skranglekasse tas alle midler i bruk. Asfaltplater i taket og overskuddsvåtromsmembran på innsiden av interiør. Tanken e at økt masse og en annen resonansfrekvens på den myke massen i forhold til glassfibern får ned skranglepotensialet. Kan iallfall ikke skade. Angående asfaltplater i taket så tok jeg fremme først, da jeg tok banketesten i taket kom det lyd, men den kom fra bakre del av taket, ikke fra dær jeg banket. Dette funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...