Gå til innhold

Verkstedanbefalinger på Østlandet


Bergsnov

Anbefalte innlegg

Hei. Bilen min. en D3 2008, har samlet opp en haug feil, store og små, som jeg ikke kan fikse selv, type bærearmer fremme, rustne bremserør, etc. Totalt kommer nok dette på rundt 50–60 tusen å fikse, alt i alt. Med så pass mye arbeid lønner det seg nok å finne det billigste, gode verkstedet. Hvor er dette? Gjerne på Østlandet (eller over svenskegrensa). Hvilke erfaringer dere har med verkstedene er også interessant å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel noen i Sverige også!

 

Jeg har der kun erfaring med Brandt nede i Tanumshede, og synes vel sant å si at det ikke er så voldsomt mye å hente verken på pris eller kvalitet kontra norske verksteder (hadde min 2007 D3 der for 168k service m skifte av regreim etc.)

Men for all del, de kan også kontaktes for et prisoverslag.

...ut i fra hva jeg leser på forumet virker det også som at det er gjort gode erfaringer med Sandven på Skjetten, og selv Motorpool er det vel noen som har ok erfaring med (husker jeg riktig at noen sa de aksepterte at man stilte med deler selv?).

Og så er det vel en og annen verkstedeier her inne som sikkert tar kontakt med deg på pm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke det ei sånn ferge som gjør at du er nesten i polen på ett blunk.

 

På et blunk?

Du tenker på romfergen? :-)

 

Jeg er nokså sikker på at raskeste vei er å kjøre til Karlskrona og ta den vanlige fergen derfra til Gdynia, som er nabobyen til Gdansk.

Men det er likevel fort 7-8 timers kjøring litt avhengig av rutevalg og trafikk (jeg dro på meg minst en time ekstra i Gøteborg-rushen så den kan det være lurt å forsøke å unngå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergsnov.

 

Når du kommer opp i slike summer, så er det litt interresant å se hva du lister opp som det du vil ha gjort. Det neste er timeprisen i Norge, den er ekstremt høy, i tillegg er det tydeligvis mange ( nok )verksteder som er ukvalifiserte på Landrover som tar på seg slike jobber uten å senke prisen nevneverdig.

Jeg er veldig for å opprettholde levevilkår for en slik bransje i norge, men ikke når det koster opp i 1500kr timen for arbeide, når mekanikeren selv kanskje bare har 2-300 kr timen. Det er grådighets kultur som utnytter de som er totalt avhengig av slike verksteder.

 

4land i polen operer med priser som vi tydligvis kan leve med her i norge, ( selv om de må jo være dyre sett i forhold til sitt egets land lønnsnivå )

 

Derfor når du kommer opp i slike summer kan det være verdt å ta turen over der, selv med all den risiko / tidsheft det innebærer. De kan ihverfall Landrover meget godt.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg (endelig) fått sendt forespørsler til de fleste dere har anbefalt (minus Polen og Danmark, som strengt talt ikke ligger på Østlandet ;) ). I første omgang vil jeg ta dette:

  • Nedre bærebro forstilling (begge sider)
  • Parkbremsen har hengt seg opp (reversere modul, evt. bytte)
  • Skifte endeledd høyre side (LR010671)
  • Skifte foringer stabilisatorstag fremme (LR015339)
  • Skifte luftkompressor (jeg har kjøpt original kompressor og vil bruke denne)
  • Skifte rustne breserør bak og forover.

Kommer tilbake med resultatet når det foreligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Da begynner tilbudene å komme inn. Store forskjeller i pris! Med forbehold om at alle har forstått omfanget av arbeidet/delene:

 

Sandven Service: kr 43.023,–

Brandt Tanumshede: kr 45.229,–

Strømmen Bilverksted: 26.312,–

Nore Auto: kr 20.000,–

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt kvalmende forskjell i pris på denne jobben. Har gjort alt dette selv med min egen D3 og regner meg selv som relativt dreven på bilrep. Ikke så gale jobben dette her. Ville satset på en av de to rimeligste, men når det er sagt bør du forsikre deg om at de faktisk har erfaring med D3;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info, så var jeg innom sandberg for en prisforespørsel i dag. Det var såpass fordelaktig at jeg spurte to ganger om de var sikre på at alt var med. Bestiltederfor time og håper jeg er like fornøyd etter besøket, noe som er minst like viktig. De andre jeg sjekket kunne ikke ta bilen før om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...