Gå til innhold

Discovery 2 fjernkontroll sentrallås virker ikke


Elchund

Anbefalte innlegg

Hei, må nesten se om jeg kan få noen "friske" tips, har søkt og søkt uten å treffe helt. Jeg har følgende problem:

 

Fjenrkontrollen til sentrallåsen virker ikke. Har brukt eka + nanocom til å få låst opp alarm etc. så jeg kan bruke bilen. Har to nøkler som virket i går, begge to, nå virker ingen. Batteriene er friske, så jeg legger til grunn at dette ikke har noe med nøklene å gjøre. Det kan være ledningsbrudd eller feil på sender/mottaker i taket, men jeg skiftet høydekorrektører i går, i den forbindelse:

 

1. koblet jeg fra batteriet

 

Kan dette ha klusset til synkronisering av fjenrkontrollene eller noe sånt?

 

2. var inne i bcu`en med nanocom og justerte høyder, i den forbindelse ble det en del klussing frem og tilbake, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke lagret noen rare innstillinger etc.

 

Kan jeg har rotet til noe med nanocom`en likevel?

 

Finnes det noen måte, med eller uten nanocom, hvor jeg kan finne ut om mottaker/sender er ok eller om nøkkelsynkroniseringen har gått rett vest?

Har noen en "vanntett" oppskrift på synkronisering av nøkler? Jeg har en 2003 disco IIa, produsert i desember 2002, med alarmsystem "10" iflg. nanocom, antar det betyr 10AS alarmsystem, om det spiller noen rolle.

 

Mvh

Elchund (Tron Bøe)


Må nevne at jeg ringte importøren for å få EKA koden, de sendte meg videre uten nærmere beskjed, endte opp hos insignia, der fikk jeg veldig rask og god hjelp, glad for det, unger som skal hentes og innkjøp som skal gjøres...

 

elchund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsker videre på egenhånd, oppdatering:

 

Nanocom sier "no key signal has been detected" når jeg kjører RF-test (BCU/utility/RF test). Tydelig at mottakeren ikke virker som den skal, mystisk at det skulle inntreffe tilfeldig rett etter at bilen har vært strømløs og jeg har programmert BCU, men fullt mulig. Noen som vet hvor på bilen jeg finner denne?

 

Elchund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skiftet denne rakkeren her:

 

P1020538.JPG

 

Mottakeren for fjernkontrollsignaler fra nøkkelen. Den sitter oppunder taket over baksetet, her:

 

P1020536.JPG

 

Etter at jeg skiftet måtte jeg frem med Nanocom`en og synkronisere nøklene på nytt, så virket alt som før!

 

Jeg testet jordforbindelsen først, men den originale enheten var helt død.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...