Gå til innhold

Eriks Range Rover P38A - Bare vanlig vedlikehold det vel..?!?...


Erik Iversen

Anbefalte innlegg

Koblet direktestrøm på D+ i ettermiddag, og fikk 13 volt lading på batteriet. Så alt er ikke helt bra. Men lader i hvert fall som før. ^_^

 

Dessverre er det noen som har bedrevet hærverk på bilen mens den har stått parkert. Begge speilglassene er blitt rappa. Ledningene klipt og festeanordningen knekt. Jævelskap! :angry:

Så bilen er fortsatt ikke kjørbar. Har heldigvis ikke funnet andre skader på den.

Det hele har skjedd på videoovervåket område.

 

Typisk. Dette ble liksom dråpen......

Hadde egentlig laget planer om å selge bilen, og er ikke akkurat lysten på å bruke mer penger på den. Så er noen ivrige til å ta over stafettpinnen er det bare å ta kontakt på PM! Prisen blir behagelig...............................

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 238
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Fortsatt delevent her oppe. Så bilen står fremdeles.

Men har i hvert fall blitt sprek av all syklinga... :lol:^_^

 

Har lagd sammen noen klipp av filminga fra sist kjøring. Ikke akkurat proft gjort. Men er nå der ute i hvert fall. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Skylder vel denne stakker'n en oppdatering kanskje... :huh:-_-

Bilen ble reparert ei lita uke etter forrige post. God service fra island4x4 som sendte del ganske fort.

Liten 20 min senere var bil i orden som aldri før.

 

Og slik ble den vel brukt i nesten to uker. :)

Og jeg må si det virkelig var godt å kjøre P38 igjen!

...før jeg kom over tilbudet fra en klubbkamerat om jeg ikke ville skifte den ut. :huh:

 

Så joda... Dette er dessverre det siste bilde jeg har av han.....................

 

gallery_15285_840_2751565.jpg

 

Og huff og den savnes sterkt! blush

Kanskje blir det en ny P38 en gang. Men da vil det nok bli med 4.6.

 

Nå er jeg stolt eier av en 2001 freelander open air. :) Utrolig flott og artig bil som fungerer og starter hver gang. Som er akkurat hva jeg trenger akkurat nå. Så får jeg heller litt mer tid og penger til å fullføre det Range Rover-prosjektet jeg allerede har. Også kanskje blir det mulighet for et annet, litt nyere "Range Rover Project" som jeg også kan kjøre litt offroad med.

 

Ikke akkurat samme komfort i den lille grønne Freelanderen - savner armlenene bla, men begynner å bli vandt med det nå. :)

Har ei ABS-lampe som lyser på sensoren h.s.f og viskosen på akslingen låste seg ganske kjapt. Så den er rent enkelt plukket av enn så lenge.

Vet ikke om det blir noen tråd på denne. For den skal egentlig ikke trenge å være noe prosjekt. ^_^

 

So long! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja ?. Tenkte på det her om dagen at det var lenge siden vi hadde fått en oppdatering, men nå skjønner jeg jo hvorfor. Kan jo ikke akkurat sammenlignes de to bilene da, men jeg skjønner det var hverdagsbehovet som tok overhånd og sånn er det bare av og til.

Men en ting skal du ha : du er flink å legge arbeid ned i bilene dine før du selger de.....?

Lykke til med FL, så får vi heller følge med på RRC tråden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan ikke vinne på alt dessverre...

Joda, men det var fortsatt mye arbeid igjen i den bilen. Derfor gikk den også til gibortpris. Hadde jeg hatt muligheten til å ha den parkert i noen mnd og skrudd den i filler skulle jeg nok klart å komme meg gjennom lista og til slutt ende med å ha knallbil i mange år framover! :)

Men har ikke mulighet til det nå.

 

De bilene er jo så gode å kjøre at lite kan sammenlignes. Derfor blir det kanskje en ny en gang. Men da vil det nok ende opp med en 4.6 med lav km-stand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oppdaterer her jeg.

Bilen har fungert knallfint for ny eier, og de har vært på flere turer oppover i Trøndelag og nedover på Mørekysten uten feilslag. Men to feil har den hatt. Bare noen få dager etter salg fikk den ikke start. Leste feilkoder. Viste seg at BeCM glemte koden opp mot ECM. Måtte da få bilen på jobben med den originale T4-testeren for å få kodet den opp. Fungert som fjell etter det.

Men dette skjedde igjen nå nylig. Parkert på akkurat samme sted som sist da såklart. Og BeCM glemte koden sin. Sikkert noe i jorda akkurat der da... Så jeg kjøpte inn en sync-mate fra Black box. Fungerer som bare det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Da var det på tide at noen annen overtok stafettpinnen (p38en) og det ble meg :-)

 

Hentet bilen i Trondheim i går etter en kjapp kikk på bilen, klasket på prøveskilt og satte kursen mot Verdaln. Komfortabel kjøretur egentlig, så lenge jeg ikke kom opp i 90. Da kjente man ubalansen i bakhjula ganske bra.

 

Vel hjemme var første jobb å fjerne de gule reflekser ripene rundt bil. De gjør nok nytte for seg når bilen stopper på en mørk landevei men tar sjansen på å klare meg uten dem :rolleyes:

IMG_20180927_164411230.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk

 

Blir fort en liten liste med ting å gjøre.

Display varmeapparat

Vifte går nesten for fullt konstant, untatt noen ganger som den ikke virker i det hele tatt

Rustent eksosanlegg

Foringer i forstilling dårlig

Trenger nytt batteri

Speiltilt er fikset. På med tenning, inn med revers og hold seteminneknapp inne til display sier at speiltilt er utkoblet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...