OyvindPaulsen Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Hei folkens, i Defenderen min (110-TD5-2000) har vifta kun to trinn som blåser: Det nest nederste og nederste trinnet. Det nest nederste trinnet gir kun en svak pust, så jeg skulle gjerne hatt noe mer guffe. Ble tipset om denne idag, og ble litt fristet. Men er det noen av dere som har vært borti det? http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Defender-Tdi-Td5-90-110-demister-fan-speed-increase-kit-/161872186964? / ØP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Hva ed en trinnløs regulator? Hiv på noen kjøle ribber på denne, og du får trinnløs regulering........ http://www.ebay.co.uk/itm/DC-Motor-Speed-Control-PWM-HHO-RC-Controller-10-50V-40A-2000W-MAX-SHO-/252135180140?hash=item3ab46d876c:g:4QcAAOSwo6lWJ4DW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Eller lignende denne. Samme prinsipp men er noenlunde vanntett og tåler 20A. Kan plasseres rett ved viftemotoren og regulerings knappen kan plasseres inne i kupèen ved å forlenge de 3 ledningene. Fordel med kortest mulig kabel lengde fra regulator til vifte. Har en slik i Defenderen. Brukt den siden 2010 og funker fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanF Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Nei, men da bestilte jeg 1 siden jeg (antagelig) har svidd resistor og dingsen skulle koble forbi den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OyvindPaulsen Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Takk for tips;) Hva ed en trinnløs regulator? Hiv på noen kjøle ribber på denne, og du får trinnløs regulering........ http://www.ebay.co.uk/itm/DC-Motor-Speed-Control-PWM-HHO-RC-Controller-10-50V-40A-2000W-MAX-SHO-/252135180140?hash=item3ab46d876c:g:4QcAAOSwo6lWJ4DW Takk, her har jeg mye å lære skjønner jeg;) Eller lignende denne. Samme prinsipp men er noenlunde vanntett og tåler 20A. Kan plasseres rett ved viftemotoren og regulerings knappen kan plasseres inne i kupèen ved å forlenge de 3 ledningene. Fordel med kortest mulig kabel lengde fra regulator til vifte. Har en slik i Defenderen. Brukt den siden 2010 og funker fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Lav ladespenning gir lav hastighet på viften. Verdt å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OyvindPaulsen Skrevet 29. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2015 Kult, si gjerne i fra hvordan det funker;) Nei, men da bestilte jeg 1 siden jeg (antagelig) har svidd resistor og dingsen skulle koble forbi den. - Det hadde jeg ikke tenkt på, bra tips! Lav ladespenning gir lav hastighet på viften. Verdt å sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Hva ed en trinnløs regulator? Hiv på noen kjøle ribber på denne, og du får trinnløs regulering........ http://www.ebay.co.uk/itm/DC-Motor-Speed-Control-PWM-HHO-RC-Controller-10-50V-40A-2000W-MAX-SHO-/252135180140?hash=item3ab46d876c:g:4QcAAOSwo6lWJ4DW Ser jo at det allererde er kjøle ribber på denne :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Eller lignende denne. Samme prinsipp men er noenlunde vanntett og tåler 20A. Kan plasseres rett ved viftemotoren og regulerings knappen kan plasseres inne i kupèen ved å forlenge de 3 ledningene. Fordel med kortest mulig kabel lengde fra regulator til vifte. Har en slik i Defenderen. Brukt den siden 2010 og funker fortsatt. Hei Får du trinnløs regulering og mere fræs på max? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Mere fres er umulig uten å øke volt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
truls Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 har en defender hvor jeg har brent resitoren.. og koblet direkte via bryter.. har på følelsen att denne gir for mye luftstrøm gjennom varmeregisteret.. lufta blir nesten ikke varm inne.. kansje bestille seg en sånn trinnløs bryter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
truls Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 har en defender hvor jeg har brent resitoren.. og koblet direkte via bryter.. har på følelsen att denne gir for mye luftstrøm gjennom varmeregisteret.. lufta blir nesten ikke varm inne.. kansje bestille seg en sånn trinnløs bryter.. så er neste spørsmål.. tåler den vann... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Tåler litt vann. Seriøst dype gjørmehull vil nok ta knekken på den om den plasseres under panseret. Om du plasserer den inne i dashbordet vil du risikere radiostøy. (kanskje ikke så viktig) Men den blir bedre beskyttet mot vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Full fart er full fart uansett bryterutgave,dessverre. Men Lafterolf er inne på noe viktig,nemlig spenningsfallet. Registeret mm. til Truls har jeg en følelse av kan være noe skadet av ymse utagerende kjørsel. Sølevannsprut opp defrosterdyser..... Endret 30. oktober 2015 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
truls Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 registeret er rengjort og det er varmt nok.. men vifta snurrer fanken med fort.. dermed så får ikke luften tid til å bli ordentelig varm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Eller lignende denne. Samme prinsipp men er noenlunde vanntett og tåler 20A. Kan plasseres rett ved viftemotoren og regulerings knappen kan plasseres inne i kupèen ved å forlenge de 3 ledningene. Fordel med kortest mulig kabel lengde fra regulator til vifte. Har en slik i Defenderen. Brukt den siden 2010 og funker fortsatt. Bestilte 2 slike i går, koster nesten ingen ting så det er verd et forsøk. Kommer til å koble om slik at strømforsyning kommer rett fra batteri og med godt dimensjonert kabel slik at der ikke blir reduksjon i volt styrke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Atle G: Det kan være en fordel å bruke eksisterende viftestyring med et relè for å styre viften på med tenningen. Ellers er det fornuftig ut å legge eget opplegg. Jeg har ikke gjort det og må ta jobben i løpet av høsten/vinteren. Viftebryteren begynner å bli dårlig så viftehastigheten er litt varierende selv om jeg ikke rører justeringen. Har lagt opp til egen sikringsboks på venstre fremre innerskjerm så det blir ikke for store jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Veldig mye fornuft i forslaget til Jarle F. Orginalopplegg som styring av ettermontert rele ++ er bare gull. Enkelt å feilsøke og et stort pluss ved salg av bil senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bluesea Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Hvordan blir det med webasto når det da legges opp egen ny strøm til vifte, da må vel dette kobles om også? Noen som har gjort dette og kan forklare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 De gamle kablene gir strøm som før så W blir ikke påvirket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Atle G: Det kan være en fordel å bruke eksisterende viftestyring med et relè for å styre viften på med tenningen. Ellers er det fornuftig ut å legge eget opplegg. Jeg har ikke gjort det og må ta jobben i løpet av høsten/vinteren. Viftebryteren begynner å bli dårlig så viftehastigheten er litt varierende selv om jeg ikke rører justeringen. Har lagt opp til egen sikringsboks på venstre fremre innerskjerm så det blir ikke for store jobben. Har også lagt opp egen sikringsboks på venstre fremre innerskjerm - med solid kabling fra batteri. Brukes til lysforsterker / kjølevifter / AC vifter osv - så ja, slik som du beskriver er akkurat slik jeg vil gjøre det. Nok et prosjekt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Skal man ha høyere effekt/ hastighet på vifa, må det nok byttes til en " tøffere" motor inni der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lervaag Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Hei folkens, i Defenderen min (110-TD5-2000) har vifta kun to trinn som blåser: Det nest nederste og nederste trinnet. Det nest nederste trinnet gir kun en svak pust, så jeg skulle gjerne hatt noe mer guffe. Ble tipset om denne idag, og ble litt fristet. Men er det noen av dere som har vært borti det? http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Defender-Tdi-Td5-90-110-demister-fan-speed-increase-kit-/161872186964? / ØP Har montert denne, fungere slik som tenkt ,nest nederste blåser litt meir og den nederste blåser som den har gjort mvh alfred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Flott det ble ønsket resultat . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Koblet du bort motstanden for å øke hastigheten på trinn 2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.