Gå til innhold

Godkjent vinsjfanger


corpusviridans

Anbefalte innlegg

Oktober gikk fort, litt vel fort og med 0 som siste siffer i nummerskilt betyr det PKK. Fant ut at det var på tide å få godkjent fangerbytte og vinsj i førerkortet slik at dette ikke ble en mangel iallefall. Bestilte time hos BT og møtte opp.

Fanger.JPG

Fanger ble behørig fotografert fra alle bauger og kanter uten store mishagsyttringer fra fotograf. Bilen ble kontrollmålt og behandlingsgebyr ble utskrevet og betalt i ny skranke, så tilbake til fotograf. Denne hadde i mellomtiden funnet ut at bilen var nøyaktig like lang som tidligere beskrevet i vognkort. Dette avstedkom jo en smule munterhet i og med at gebyr allerede var betalt så ny måling måtte til og denne ble da tatt fra bakkant braket for reservehjul på bakdøra og da ble bilen 14 cm lengre. :D Så var det lyktebøylen eller kufangeren som enkelte benevner det, den har sannsynligvis stått på bilen siden den var ny, men var ikke innskrevet i vognkort noe jeg visste fra før :angry: . Min intensjon med å ikke fjerne den før kontroll var å få en vurdering om en lavere tilsvarende lysbøyle eventuelt kunne være en løsning. Mannen i uniform ville ikke ta en beslutning, så nye bilder ble tatt og sendt til en eller annen i en 2. linje tjeneste for avgjørelse imens ble jeg sendt på gangen. Det varte og rakk og tid for arbeidsdagens slutt nærmet seg med stormskritt, men til slutt dukket vedkommende opp igjen. :) Bøylen ble ikke forlangt fjernet i og med at den var trukket så mye tilbake som den var og dessuten var laget av rør og derav stor kontaktflate og ingen skarpe kanter, men den ble heller ikke godkjent så jeg ble opplyst at en eller annen overivrig utekontrollør i fremtiden kunne finne på å skrive mangellapp på den :unsure: . Istedet syntes den overordnede sakkunnskap at beskyttelsen over lykter var suspekt kunne min mann fortelle, men heller ikke disse ble forlangt fjernet :huh: der og da. Så vi går farlige tider i møte og er prisgitt en landsens utekontrollør og dennes meninger i saken. Absolutt ingen sure miner overfor folka hos BT latteren satt ganske så løst hos alle involverte, synes bare det er litt fornøyelig at et sentralt kontor som skal ta beslutninger i tvilstilfeller overlater saken til en ensom utekontrollør et eller annet sted i Norge. Vi får satse på at denne ser vinsj og lysbøyle som en enhet B). Men bøylen blir skrudd av før PKK så slipper jeg å ta diskusjonen der, kanskje skjer det samme med lyktebeskyttere. Uansett så trenger delene en oppshining spesielt lyktebeskytterne. Ut over det ligger PKK noen foringer og styrekuler frem i tid enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Fikk en utskrift fra autosys hvor ny lengde på bilen er skrevet inn og årsaken, nemlig fanger. Behørig stemplet og underskrevet. Ligger sammen med vognkort så gadd ikke stresse mer. Bilder av fanger ligger jo også i systemet et sted og aldri hatt problem i ettertid. Kan sikkert ta en kopi av papirene og sende deg.

Endret av corpusviridans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...