Gå til innhold

Vannrens på motor


Disco3 Catho

Anbefalte innlegg

Gjorde det på min gamle Audi 100, 77 mod, engang på 80 tallet. Men om det hadde noen effekt vites ikke.

Men gamle karene, mente dengang at det var god knall

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det funker...jeg har prøvd. Kjørte på vann og alkohol når turbotrykket oversteg et vist tall ( 0,8bar i mitt tilfelle.)

Bilen gikk også merkbart bedre etter et par gode drag med vann/alkohol, når motoren da var blitt "vasket", så å "vaske" en diesel motor har faktisk noe for seg ja.

Jeg brukte den minste dysa, men husker ikke hvor stor den var lenger.

 

DSC01314.JPG

 

DSC01316.JPG

 

DSC01306.JPG

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
  • 1 år senere...

Jeg har kjørt en gressklipper forsøksmotor på en blanding av vann og bensin.30-35 % vann. Det gikk helt . Jeg brukte emulsjonsmiddel, og sparte 42 % bensin og motoren ble 3 % sprekere.

Det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atle G skrev (På 1.11.2015 den 15.58):

For å følge opp denne. Installerte dette på vår 2.8 300Tdi  (Hercules) for 2-3 år siden. Primært for å redusere EGT ved stor belastning (tung bil) - men gir også betydelig effekt økning når jeg bruker etanol/vann blanding (spylervæske blandet til vinterstyrke...).  I tunge oppoverbakker så øker hastigheten på bilen med 5 - 10 km/t.  Brukes bare i kortere perioder (manuelt) og fungerer bare ved høyere ladetrykk.  Bruker MYE spylervæske - så ikke noen betydning for drivstoff økonomi.  Innsprøytningsdyse må monteres ETTER uttak til wastegate og boost instrument for å unngå at de fylles med spylervæske / ruster (gjett hvordan jeg vet LOL).  Litt kjekt å ha - men siden Hercules har max vekt på 4700 kg så har vi god nytte av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...