Geir K.H. Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 En tanke å tenke før man forsøker dette. Vann utvider seg 17000 ganger i volum fra væskeform til damp. Dere har kanskje sett den berømte smultkjelen på brannøvelser? Litt å tenke på før man går igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco3 Catho Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Ja...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Gjorde det på min gamle Audi 100, 77 mod, engang på 80 tallet. Men om det hadde noen effekt vites ikke. Men gamle karene, mente dengang at det var god knall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 http://www.snowperformance.de/en/waterinjection-boostcooler/waterinjection-turbodiesel/boost-cooler-waterinjection-stage-2-low-boost.html Litt på siden ... men sjekk denne linken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 opptil 300PSI (20 bar) og innsprøyting vha dyse etter intercooler; finfordelt/forstøvet vann altså. Det kan jeg tro merkes på motoren ja:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roar Moslet Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 (endret) Ja det funker...jeg har prøvd. Kjørte på vann og alkohol når turbotrykket oversteg et vist tall ( 0,8bar i mitt tilfelle.) Bilen gikk også merkbart bedre etter et par gode drag med vann/alkohol, når motoren da var blitt "vasket", så å "vaske" en diesel motor har faktisk noe for seg ja. Jeg brukte den minste dysa, men husker ikke hvor stor den var lenger. Endret 1. november 2015 av Roar Moslet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco3 Catho Skrevet 1. november 2015 Forfatter Del Skrevet 1. november 2015 Tøft.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geir K.H. Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 At det funker er ingen tvil Men er litt anderledes å koble opp et slikt kit en å stå med en gammal Jif flaske med vann og spraye inn i innsuget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garfield Skrevet 6. februar 2023 Del Skrevet 6. februar 2023 Det holder med bare vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garfield Skrevet 17. mars Del Skrevet 17. mars Jeg har kjørt en gressklipper forsøksmotor på en blanding av vann og bensin.30-35 % vann. Det gikk helt . Jeg brukte emulsjonsmiddel, og sparte 42 % bensin og motoren ble 3 % sprekere. Det gikk helt fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 17. mars Del Skrevet 17. mars Atle G skrev (På 1.11.2015 den 15.58): http://www.snowperformance.de/en/waterinjection-boostcooler/waterinjection-turbodiesel/boost-cooler-waterinjection-stage-2-low-boost.html Litt på siden ... men sjekk denne linken. For å følge opp denne. Installerte dette på vår 2.8 300Tdi (Hercules) for 2-3 år siden. Primært for å redusere EGT ved stor belastning (tung bil) - men gir også betydelig effekt økning når jeg bruker etanol/vann blanding (spylervæske blandet til vinterstyrke...). I tunge oppoverbakker så øker hastigheten på bilen med 5 - 10 km/t. Brukes bare i kortere perioder (manuelt) og fungerer bare ved høyere ladetrykk. Bruker MYE spylervæske - så ikke noen betydning for drivstoff økonomi. Innsprøytningsdyse må monteres ETTER uttak til wastegate og boost instrument for å unngå at de fylles med spylervæske / ruster (gjett hvordan jeg vet LOL). Litt kjekt å ha - men siden Hercules har max vekt på 4700 kg så har vi god nytte av dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.