Gå til innhold

Erfaringer med Oslo Antirust?


Korkdal

Anbefalte innlegg

De åpnet jo for noen få dager siden og inviterte faktisk hele Landrover klubben til åpningsdagen, Så det er nok ikke så mange ennå som kan si så mye, men jeg har god tro på de og ikke minst på produktet.. Skjønner det slik at de bruker fluidfilm

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Jeg har brukt Oslo Antirust på min Disco 3. Det var ikke problemer etter første behandling. Men etter at jeg hadde etterbehandling i vår, har de sauset inn alle foringer på bærearmene med så mye guffe at de har blitt helt myke, og nå er det slakk over alt, både foran og bak. Prisen på å bytte 6 bærearmer og 4 kuler, som må til for å få den i forsvarlig stand, kommer på 40 000. Det er kanskje noen som legger det på med forsiktighet, så foringene ikke blir ødelagt. Og muligens var jeg uheldig den siste gangen. Men det bør ikke være basert på flaks, om du får en vellykket rustbehandling, eller en masse ekstra kostnader i tillegg. Så hvis Funderud vet hva de driver med, hadde jeg absolutt heller tatt den ekstra kjørevegen. Eller revurdere hele Fluid Film konseptet. Eventuelt kjøpe noen spraykanner og gjøre det selv. 

 

Endret av Bård Breien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt da jeg ikke har hørt om eller erfart dette problemet selv etter rundt 20+ behandlinger gjennom årenes løp.

Dog har jeg ikke hatt D3 i mitt eie. Har du tatt opp dette med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bård Breien skrev:

Jeg har brukt Oslo Antirust på min Disco 3. Det var ikke problemer etter første behandling. Men etter at jeg hadde etterbehandling i vår, har de sauset inn alle foringer på bærearmene med så mye guffe at de har blitt helt myke, og nå er det slakk over alt, både foran og bak.

Hvem har slått i deg den plata der da ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spyler ned alt av alt bortsett fra bremser, girkasse og motor med fluidfilm. Aldri opplevd at foringer/gummi har blitt mykere av det på de åra jeg har gjort det. Jeg tar ca 8-10 biler i året og har gjort det i sikkert 5 år nå uten noe problemer ihvertfall :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, JokerS30 skrev:

Hvem har slått i deg den plata der da ? 

Usikker på hva du mener? Men hvis det hvem som har sjekket bilen, og påvist at det er slakk, og foringene har blitt myke, så er det Strømmen Bil, ved Kenneth Kristiansen. 

Den ene øvre bak, ble byttet i fjor, og de to nede foran, ble byttet i 2016. Når bilen var på EU kontroll, 8. desember 2020, var det ikke noe slakk i foringer, som ble påvist. Fluid film ble ettersprøytet den 8. februar i år. Nå var det i følge Kenneth rimelig ille, nede foran, og både oppe og nede bak, på begge sider. Og bilen har ikke gått mer enn 4000 km i mellomtiden. Han hadde også sett det samme på flere biler, som var FF behandlet. Så jeg må vel da konkludere med at foringer på bærearmer ikke tåler fluid film. Alternativet er at Kenneth bare prøver å få på mer jobb. Men hvorfor skulle han det, når han har så mange Land Rovere i kø på tomta, at det nesten ikke er mulig å få parkert? Står vel sikkert 30 biler der. Som regel er det 3-4 ukers ventetid på time. Også denne gangen. 

 

 

13 timer siden, gautes skrev:

Stusser litt da jeg ikke har hørt om eller erfart dette problemet selv etter rundt 20+ behandlinger gjennom årenes løp.

Dog har jeg ikke hatt D3 i mitt eie. Har du tatt opp dette med dem?

Jeg fikk beskjed fra verkstedet i dag, etter at Oslo Antirust var stengt. Så jeg skal ta det opp med de i morgen. Tenkte også å høre med Funderud, ettersom de etter hva jeg forstår har lengst erfaring med stoffet.

Endret av Bård Breien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skallene ett-eller-annet sted brukt ikke oljebestandig gummi i foringer og tilsvarende, bør du adressere problemet dit, ikke i retning FF. Da er det foringene som er feilvare, ikke oljen det behandles med. At gummikvalitet og foringer på LR er noe søppel, er forsåvidt ikke noe nytt, men at de bruker ikke-oljebestandig gummi har jeg aldri hørt om før.

Men skulle det være en bilfabrikant som gjør noe sånt, måtte det selvsagt være.... LR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Bård Breien skrev:

 

Jeg fikk beskjed fra verkstedet i dag, etter at Oslo Antirust var stengt. Så jeg skal ta det opp med de i morgen. Tenkte også å høre med Funderud, ettersom de etter hva jeg forstår har lengst erfaring med stoffet.

 

Oslo Antirust er eid/drevet av Funderud Antirust.

Janne er den som styrer OA

Matti driver FA og har holdt på siden han var guttunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, LRowner skrev:

Noen gummityper er veldig motstandsdyktige mot mineralske oljer men samtidig kan de være følsomme for vegetabilske og kanskje også mot animalske oljer. Olje er ikke bare olje...

 

Mi erfaring er at vulkanisert gummi er brukbart motstandsdyktig mot dei fleste oljer. På den andre sida, gummi og plast stoff pleier alltid å ha minst ein ting dei ikkje tåler. Om det er mineralolje, klorvatn, syrer, baser eller noko anna varierar med kjemi i gummi/plast. Det sveller, sprekker blir hardt eller krymper ved påverknad.

I tilfelle her er det overkommeleg å teste. Ta ei ny foring, ta bilete, mål dimensjon på skyvelære og mål defleksjon ved ei gjeve kraft. Legg biten i eit glass med mediet foringa skal testas mot skru på lokket og la stå. Helst litt varmt, i alle fall innetemperatur. Plukk opp etter 14 dagar og test på ny. Putt tilbake i glasset for ny runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få litt mer kjøtt på beinet trenger vi å vite ymse kmstander,tider,er PKK-kontollør samme som Strømmen Bil, orginalforinger(hele delen?),alder og km, og sikkert noe jeg har glemt.

Ville ønsket å beføle gummien i foringen da man lett kjenner om den er tyggis eller ei også.

Himats løsning er også en grei test og man må bruke gummi fra samme foringsleverandør og produksjonsserie.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...