Gå til innhold

Bilder av våre Discoer :)


Sfinx

Anbefalte innlegg

Ha det jaggu greit forbruk på det der det må mann si ??

 

Ja bilene er noe milslukere det er helt sikkert !

 

Jeg merket på min og da jeg hadde den godt lesset at det var vel mere liv i den enn nødvendig så de må vel tas her og !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket samme kvelden for vann men ingenting var kommet inn, tørt som ørken inne der så det var beroligende. Skjønner hva du mener rolfm ;) hadde blåset rent boksen og så tatt ut de våte delene for tørk hvis det var noe. God tur ovik! Det var en tøff vogn og ikke minst rå bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket samme kvelden for vann men ingenting var kommet inn, tørt som ørken inne der så det var beroligende. Skjønner hva du mener rolfm ;) hadde blåset rent boksen og så tatt ut de våte delene for tørk hvis det var noe. God tur ovik! Det var en tøff vogn og ikke minst rå bil ;)

Det var da endelig godt ??

Lest litt for mange skrekk historier om dette da jeg lette etter en feil jeg hadde....

Så ufattelig kjedelig å ødelegge noe på en sånn måte...

Ja vi har jo alle forskjellige kunnskaper, egenskaper og dumskaper så ikke alltid godt å vite hvor andre er når en ikke alltid vett hvor en selv er på slik ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsikt over Tanafjorden, fra Algasjærvi ....

 

Og munningen på Tana elva, sett fra Sommer plassen våres .....

P1120939.JPG

P1120954.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite minne fra jeg hentet båten i Kristiansand.

Holdt på og gå veldig galt på vei tilbake, da en liten ulyd til slutt viste seg å være hjulboltene som holdt på og skru seg ut på et bakhjul ?

Fikk omsider stoppet og konstantert at ene bakhjulet hadde tenkt å forlate oss på veien og tatt med en av boltene i prosessen ?

Fikk heldigvis jekket opp og etterstrammet de siste 4.

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt rundt for å finne en beskyttelse for lykteglasset foran.

Kom over noe litt fiffig og bestemte meg for å teste.

"Neo chrome chameleon" effekt.

Finnes i flere farger, og denne ble nok litt for spenstig for min smak, så jeg har bestilt en ny.

Men den har fått litt oppmerksomhet ja ?

Par stykker som har stoppet og knipset bilde også ?

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type vinsj er dette?

 

"Jallavinsj" fra netthandelen, https://www.netthandelen.no/auction/22996405.

 

Er vel en t-max, har bare hatt den ett år og ikke belastet den fryktelig mye, men den fungerer fint til mitt beskjedne bruk. Monter i et "discreet winch mount", http://www.terrafirma4x4.com/products_php.php?cat=117&grp=175

 

Har noen bilder av monteringen om det er interesse, kan laste de opp etter ferien (er på hytta med telefonen som modem...).

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra 2 uker nordover. 350 mil. fra Oslo til Narvik. Konsentrerte oss om området Brønnøysund-Narvik. Fantastisk! Neste år blir det videre nordover.

 

Kjøpte awning fra smartlager og taktelt (tembo4x4) fra praesto4x4 + montert dual battery med splitter fra biltema, slik at man kan lade og kjøre kjøleskap og lys uavhengig av tenning etc. kjøpte også et 38l waeco bygget kjøleskap (mobicool) fra Seasea før turen som durte og gikk hele turen.

 

Bilen fungerte utmerket, bortsett fra litt snikende converter judder (flushet for 18' km siden. :mellow: .) og en bremselys bryter som sørget for en tres amigos. (iflg feilmld fra iidtool)

 

Første bildet er fra sandhornøya og andre er fra steigen, nærmere bestemt Bø.

WP_20160723_18_04_54_Pro.jpg

WP_20160725_21_41_40_Pro.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

LItt arbeid i hagen

20160826_172005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Litt fra treff i sommer


sommer

P1130110.JPG

P1130119.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...