Gå til innhold

Bilder av våre Discoer :)


Sfinx

Anbefalte innlegg

Min sin begynner å bli klar for polering..

attachicon.gifimage.jpeg

 

Og montert nye merker, mangler 3, tdv6 og hse.

attachicon.gifimage.jpeg

Alt skal jo være minimalt i dag ( derfor sorte bokstaver også ;) så jeg skal ikke ha noe av det du "savner" av bokstaver.

Hmmm jeg lurer på hvor en kan få skiltramme som passer disse bakskiltene våre .... Det hadde sett bedre ut !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

2016-05-01 14.19.49-1.jpg

På vei hjem etter endt løp i Polen. Den siste Discoen fikk ikke lov å være med, så den var hjemme.

bilde tatt av Co-pilot

Endret av finnarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hpx8DwF.jpg

 

Motorvask som trengtes!

 

YgTFvWZ.jpg

 

Ute i skogen en tur

 

g4s3kTa.jpg

 

7YFJ7qZ.jpg

 

CC4JTsi.jpg

 

Bilen så veldig, veldig flott ut ??

 

Men må bare spørre/nevne ..... Du vett hvor forsiktig en må være med motor vask på disse bilene ? Det som er en typisk tragedie er å få ødelagt ECU bak batteriet pga vann i den og eller kontakter der. Så til deg og alle andre som vurderer motorvask vær særdeles OBS ! På det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har desverre vist seg endel ganger at det er kommet gode mengder vann bak der, ta ut batteri for best mulig sjekk.

15 min sjekk som kan spare deg for mange tusen og stor fustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

 

Jeg tok aldri av dekslene når jeg vasket motoren, så regner med det er tørt der under der. Har kjørt bilen etter vasken og ingen feil. Men kan det være at fukt kommer inn under dekslet tenker du på?

 

 

Vannet renner langs toppen av dekselet og ned i bakkant, en veldig dårlig patent det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for turIMG_20160617_143837.jpg

Tydeligvis veldig bra med en skikkelig arbeidshest ??

 

Forbruk på bilen med denne oppakningen da ?

 

Riktig god tur !

Takk for tips, trodde disse dekslene tettet såppas men jeg får ta ut imorgen og blåse rent -_-

Ikke for å ta noen for å være dum eller noe, men vær forsiktig med luft er det fuktig/vått, da kan en blåse vannet inn der det ikke har kommet !

Endret av RolfM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis veldig bra med en skikkelig arbeidshest ??

 

Forbruk på bilen med denne oppakningen da ?

 

Riktig god tur !

 

 

 

Turen er vel overstått, og det er tredje året til Østerrike med denne "riggen". Vogna veier et sted mellom 2 og 2.2 tonn. Bilen fungerer eksemplarisk, men jeg tror jeg ville hatt nytte av nye dempere bak, for det blir litt svai og sving i høye hastigheter, dvs over 90 km/t. Så er det viktig å laste riktig så det blir tilstrekkelig kuletrykk, vogna har tendens til å bli baktung dersom lagringsrommene blir utnyttet.

 

Forbruket er forbausende lavt. Kjørecomputeren sier mellom 1.1 og 1.2, men reelt ser det ut som det ligger på rundt 1,3.

 

På en såpass lang tur, ser man også tydelig innvirkning av hastighet, vind og ikke minst veidekket. Forbruket et ca 10% høyere på dansk motorvei enn på tysk.

Endret av ovik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Turen er vel overstått, og det er tredje året til Østerrike med denne "riggen". Vogna veier et sted mellom 2 og 2.2 tonn.

Forbruket er forbausende lavt. Kjørecomputeren sier mellom 1.1 og 1.2, men reelt ser det ut som det ligger på rundt 1,3.

 

På en såpass lang tur, ser man også tydelig innvirkning av hastighet, vind og ikke minst veidekket. Forbruket et ca 10% høyere på dansk motorvei enn på tysk.

Det var ikke mye klage over det forbruket. Hadde trodd mye mer. God tur i stresslessen på 4 hjul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...