Gå til innhold

SveinHa's rullende LR 90 prosjekt (Potensielt LR 90 prosjekt)


SveinHa

Anbefalte innlegg

  • Svar 354
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Stemmer det Rolf, da virker den som den skal B)

 

Så er rammen inspisert litt nærmere og kondemnert blush Det ble litt for store områder som var kjeks, bare høyre side, venstre ser veldig bra ut. Ny ramme på gang...

 

Ellers så har også UPS begynt å svindle til seg penger. Forsendelser med mer enn 5 varelinjer belastes med tollgebyr på kr 78 pr varelinje selv om der ikke er toll :angry: Da vil jeg gjøre alt jeg kan for å unngå å bruke UPS i framtiden og det har de fått beskjed om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å grubler på lakk på doningen. Tenkte først å ta tilbake blåfargen som er original men det er nå tøft med knallgul også. Hadde helst tenkt å bruke 2-komponent polyuretanlakk men ser den går ut av salg både her og der og fargeutvalget er nå også litt så som så... Kanskje Bengalack Signalgul kan gjøre susen? Tror det er Benga som er på den i dag...

LR 90 Arles Blue LRC424.jpgLR 90 gul svart.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult må bli som på bildet ja og det er jo omtrent slik den er i dag også. Så litt plastikkkkkkk ut taket på den gule, ser for meg blank svart lakk der.

 

Noen som vet om stålprofilene på undersiden av panseret finnes i løst? Mine er delvis moldrustet men resten av panseret er jo helt ok. Lett å skifte stålet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var taket på vei av, litt småkjeks her og der men ikke mer enn jeg visste om:

IMAG1171.jpgIMAG1170.jpg

 

Men hvordan er taket festet i frontruten? Fant en 10mm bolt i hvert hjørne men det virker som om det sitter på midten også. Mulig det bare er lim/fugemasse men våger ikke å bruke så mye krefter på det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Synes den er bra, verdt pengene, men jeg har fått et litt snodig problem: Måtte installere Sygic Nav MANGE ganger, det stoppet alltid opp på nedlasting av TomTom kartene (hadde nøyaktig samme problem med TomTom Navigator på Parroten) men plutselig så ordnet det seg. Etter å ha hatt Sygic oppegående en stund datt den ut igjen og forlanger nå nedlasting av kart HVER gang den starter. Vet ikke hva som er årsaken men har tatt det opp med Sygic men de anbefaler bare å installere en gammel versjon og huke bort automatisk oppdatering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Nå har ikke dette rullende prosjektet blitt særlig verken rullende eller prosjekt men det kommer sånn litt etterhvert skal dere se... Så langt er bare bilen blitt litt demontert og der står den i kjørbar stand men uten skilter og den kommer nok til å stå slik en tid til. Mange ting både innenfor og utenfor min kontroll har gjort at både tid og deletilgang har stoppet helt opp. Litt løs planlegging pågår dog jevnt og trutt så der skal nok bli litt framdrift sånn litt etterhvert...

 

En av tingene som har måttet prioriteres er det som skulle bli dagligbilen, Ruklebistet, ML270CDI. Har slitt hele vinterhalvåret med startproblemer. Når STAR diagnosen ikke finner feil, mekaniske problemer rettet (alle o-ringer og slanger i dieselsystemet skiftet, både lavtrykk og høytrykk dieselpumper skiftet) og den likevel er svært så motvillig til å starte er det ikke enkelt... En av feilene var veivsensor, skiftet først en gang til en helt ny uten hell, lånte en "known good" av naboen uten at det hjalp, kjøpte ny enda en gang og da virket den... men likevel tungstartet. Når/hvis den startet gikk den som en kule, ingen problemer i det hele tatt helt til neste start... Nåja, nok sutring om prøyserfaenskapet, glad for å bli kvitt den... Der kom en -08 L322 TDV8 i stallen i stedet B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...