Vidar S Posted December 15, 2020 Share Posted December 15, 2020 Det blir ikke fortollingsgebyr hvis du velger å la eBay ordne momsen i betalingssteget. Quote Link to post Share on other sites
SveinHa Posted December 15, 2020 Author Share Posted December 15, 2020 Det er sant, tenkte ikke på det... Quote Link to post Share on other sites
county Posted December 15, 2020 Share Posted December 15, 2020 En plaststripps rundt belte... Quote Link to post Share on other sites
SveinHa Posted December 15, 2020 Author Share Posted December 15, 2020 Ja, virker det og men er litt uelegant om en kan si det sånn Quote Link to post Share on other sites
county Posted December 15, 2020 Share Posted December 15, 2020 Kjøpe orginalt med knott då.... Quote Link to post Share on other sites
SveinHa Posted January 3, 2021 Author Share Posted January 3, 2021 90 med ekstrautstyret Ooni Fyra så er pizza kun 60 sekund unna... Quote Link to post Share on other sites
SveinHa Posted February 20, 2021 Author Share Posted February 20, 2021 Under leting etter strømlekkasje dumpet jeg borti denne her. Noen som vet hva dette kan være? Lå inni dashbordet og vet ikke helt om jeg skal si at den var halvveis tilkoblet eller halvveis frakoblet, en mengde løse/klipte ledninger i alle fall... Så ut til å være tilkoblet tenningslås og ladelampe og noen røde ledninher som kan ha med start å gjøre. Plukket den bort og bilen ser nå ut til å virke likevel... Quote Link to post Share on other sites
sondre b Posted February 21, 2021 Share Posted February 21, 2021 Er vel samme her som på Disco. Relemikk ettermontert for å få automatiskt kjørelys, dengang bilen var ny. Ganske vanlig at dette blir frakoblet etterhvert. Quote Link to post Share on other sites
SveinHa Posted February 21, 2021 Author Share Posted February 21, 2021 Mye mulig det er noe slik ja. Så ikke hjemmelaget ut men absolutt hjemmemontert. Quote Link to post Share on other sites
SveinHa Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 Kom i skade for å se "Convoy" igjen og da måtte 3D printeren til pers... Quote Link to post Share on other sites
SveinHa Posted August 23, 2021 Author Share Posted August 23, 2021 (edited) Da fikk bilen ny vakuumpumpe. Aner ikke hvor gammel den opprinnelige var men den er nok ikke så rent få år... Vakuumet gikk opp fra -0.4 til -0.7 og det bør jo merkes... Ellers har der ikke skjedd stort med bilen, meningen var at det skulle være en ekstrabil for hengerkjøring men etter omveltninger i familien ble den dagligbilen og den har gjort en god jobb så langt. Har en vannlekkasje i taket som gjør det praktisk å kjøre med shorts så jeg slipper å bli våt på buksen, viskerene parkerer ikke alltid og en strømlekkasje som jeg har lokalisert til sikring 2 men ikke gjort noe mer med. Venstre pokal lekker litt og, den har aldri vært helt god og blir ikke bedre med årene... Alltid noe å henge fingrene i når jeg gidder... Edited August 23, 2021 by SveinHa Quote Link to post Share on other sites
SveinHa Posted November 27, 2021 Author Share Posted November 27, 2021 Av alle småting jeg IKKE hadde regnet med er varmgang og plastsmelting i lysbryteren. Nåja, det er jo ikke så ukjent men den kontakten som smeltet er parklyset og DET hadde jeg ikke forventet... Selv med originalt lysrele går der 7-8A til hovedlysene og 3A til parklys. Ellers er den i daglig bruk og gjør jobben godt. Vannlekkasjen nesten lokalisert til framkant av taket, ser ikke nøyaktig hvor men når bilen står i nedoverbakke er rennen på innsiden av taket tørr og vann renner inn slik at det akkurat ikke treffer dashbordet, står den i oppoverbakke følger vannet rennen og renner over rennekanten og treffer bakkant av baksetene... Ikkeno stort problem så lenge vannet renner ut igjen... Quote Link to post Share on other sites
SveinHa Posted May 13 Author Share Posted May 13 Termostater er noe dritt. Min åpnet alt for tidlig og etter litt leting fant jeg en passende på Biltema. Litt senere viste det seg at jeg hadde liggende en helt ny som jeg hadde slengt med en tidligere delebestilling fra holmen like utenfor EU men som jeg hadde glemt ut... Satte den i for kanskje 2 mnd siden og den fungerte akkurat likt som Biltema termostaten men i går begynte temperaturen å stige helt opp til rødt felt. Fylte på litt vann men der var ikke tomt i ekspansjonstanken uten at det hjalp... Skiftet tilbake til BT termostaten og kokte opp den originale. Kunne ikke se er snev av åpning før jeg var oppe i 95 grader og da den kjølte seg ned igjen var den helt stengt på 86... Ser ikke helt klokt ut men får kjøre med BT termostaten en stund og se om tempen oppfører seg mer normalt nå... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts