Jump to content
LRforum

SveinHa's rullende LR 90 prosjekt (Potensielt LR 90 prosjekt)

Recommended Posts

• Replies 337
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Under leting etter strømlekkasje dumpet jeg borti denne her. Noen som vet hva dette kan være? 

IMG_20210220_143921.jpg

Lå inni dashbordet og vet ikke helt om jeg skal si at den var halvveis tilkoblet eller halvveis frakoblet, en mengde løse/klipte ledninger i alle fall... Så ut til å være tilkoblet tenningslås og ladelampe og noen røde ledninher som kan ha med start å gjøre. 

Plukket den bort og bilen ser nå ut til å virke likevel... 

Er vel samme her som på Disco. Relemikk ettermontert for å få automatiskt kjørelys,

dengang bilen var ny. Ganske vanlig at dette blir frakoblet etterhvert.

• 2 weeks later...
  • 5 months later...

Da fikk bilen ny vakuumpumpe. Aner ikke hvor gammel den opprinnelige var men den er nok ikke så rent få år... Vakuumet gikk opp fra -0.4 til -0.7 og det bør jo merkes...

Ellers har der ikke skjedd stort med bilen, meningen var at det skulle være en ekstrabil for hengerkjøring men etter omveltninger i familien ble den dagligbilen og den har gjort en god jobb så langt. 

Har en vannlekkasje i taket som gjør det praktisk å kjøre med shorts så jeg slipper å bli våt på buksen, viskerene parkerer ikke alltid og en strømlekkasje som jeg har lokalisert til sikring 2 men ikke gjort noe mer med. Venstre pokal lekker litt og, den har aldri vært helt god og blir ikke bedre med årene...

Alltid noe å henge fingrene i når jeg gidder...

Edited by SveinHa
  • 3 months later...

Av alle småting jeg IKKE hadde regnet med er varmgang og plastsmelting i lysbryteren. Nåja, det er jo ikke så ukjent men den kontakten som smeltet er parklyset og DET hadde jeg ikke forventet... Selv med originalt lysrele går der 7-8A til hovedlysene og 3A til parklys.

Ellers er den i daglig bruk og gjør jobben godt. Vannlekkasjen nesten lokalisert til framkant av taket, ser ikke nøyaktig hvor men når bilen står i nedoverbakke er rennen på innsiden av taket tørr og vann renner inn slik at det akkurat ikke treffer dashbordet, står den i oppoverbakke følger vannet rennen og renner over rennekanten og treffer bakkant av baksetene... Ikkeno stort problem så lenge vannet renner ut igjen...

• 5 months later...

Termostater er noe dritt. Min åpnet alt for tidlig og etter litt leting fant jeg en passende på Biltema. Litt senere viste det seg at jeg hadde liggende en helt ny som jeg hadde slengt med en tidligere delebestilling fra holmen like utenfor EU men som jeg hadde glemt ut... Satte den i for kanskje 2 mnd siden og den fungerte akkurat likt som Biltema termostaten men i går begynte temperaturen å stige helt opp til rødt felt. Fylte på litt vann men der var ikke tomt i ekspansjonstanken uten at det hjalp...

Skiftet tilbake til BT termostaten og kokte opp den originale. Kunne ikke se er snev av åpning før jeg var oppe i 95 grader og da den kjølte seg ned igjen var den helt stengt på 86... Ser ikke helt klokt ut men får kjøre med BT termostaten en stund og se om tempen oppfører seg mer normalt nå...