SveinHa Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) En bitteliten oppdatering. Har fått ryddet plass i garasjen så NittiNitti har fått plass innendørs santidig med at presenningen tok kveld. Setene rakk akkurat å bli dassblaute så nå har avfukteren en jobb å gjøre i noen dager... Blir nok ikke stort med skruing før til høsten tidligst... I løpet av vinteren har både frontrute og en siderute fått seg en knekk, en smule unødvendig men shit happens... Endret 7. februar 2019 av SveinHa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 24. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2019 (endret) Har så vidt begynt å skru bittelitt nå og da. Prøvde meg på hengerfeste i dag men etter slagtrekker på 4 bolter lettet bilen en smule i vekt... Ellers la jeg merke til at høyre bakdekk er av merke "Knobby" med produksjonsdato 7033, altså 20 år eldre enn bilen som blir veteran ved neste bursdag... Holder vel noen år til det Endret 24. juni 2019 av SveinHa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 25. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2019 Noen som kan svare på hva dette er? Ser ut som tæring og blå dråper. Strammere til multireimen er mest angrepet. Spyle over med hageslange før bilen havnet i garasjen for noen måneder siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 25. juni 2019 Del Skrevet 25. juni 2019 Er det ikke kjølevæske som blir sånn? Krystalliserer seg og blir hvit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 25. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2019 Ganske sikkert kjølevæske men utenpå motoren i et større område?!?!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 27. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2019 ...og der ser rammen ut som en nymalt 30-åring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 27. juni 2019 Del Skrevet 27. juni 2019 3 timer siden, SveinHa skrev: ...og der ser rammen ut som en nymalt 30-åring Rene ungdommen ville jeg sagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 28. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2019 Fjernet støtfangeren i dag. 3 av 4 bolter knakk så det endte med bajonettsag og forkorte bilen 10 cm. Tror kanskje det var på tide å ta rusten litt alvorlig: Begynner å se litt puslete ut... Ser også at torpedovegg en har minst 7 punkter som må rustsveises for å bli skikkelig så det er kanskje på tide å se etter en galvanisert en... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Sjekk nøye om du kjøper renovert og galvet fra øya. Kompis kjøpte en med sveisejobb utført på blindeskolen. Forsøk 2 var noe bedre , men imponerte ikke. Mulig jeg har en på lageret fra en 300 i meget god stand til salgs. Må sjekke med eier hva han vil ha i så fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 28. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2019 Høres interessant ut @gautes Galvanisert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Høyre bakdekk har itte bare ex mil dekk (knobby) men ex mil felg og. 1" bredere enn de andre felgene dine Paddocks selger nye torpedoer. Mulig de er bedre enn Renoverte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 28. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2019 Paddock har s3 til GBP 2000 og Rimmer til 4000, galvaniserte ligger rundt 1600. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 28. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2019 Mil-felgen er bredere enn den andre men begge bakdekk er 7.50x16. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Ikke galvanisert , dessverre. Mener den er rimelig rustfri. Har stått lagret et par år her så må rote den frem og sjekke. Bilder kan evt. sendes på sms. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 10. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2020 Så har jeg fått tid til å skru litt på NittiNitti. Har sopt gulvet et par ganger tidligere og men det ble en bra rusthaug likevel... Så gjenstår bare den lille bagatellen å skru sammen igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 10. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2020 Sitter og skal lage en liste over deler og ser der er store prisforskjeller på styresnekke. Jeg har i dag en 3-bolt men det ser ut til å være lettere å få tak i 4 bolt. Går 3, 4 og 6 bolt snekke om hverandre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Hadde en -87 RRC med 3-bolt. Mener eneste vesentlige forskjell er at 4-bolt har grøvre festebolter, slik at hullene i rammen må bores opp. Ikke noen stor sak i seg selv, men vanskelig å reversere. kanskje det var noe med slangene også, husker ikke helt, det er 13 år siden jeg gjorde jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 Det er noe med slangene også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Det er noe forskjeller ja.. Jeg valgte ny 3-bolts istedenfor å måtte møte alle potensielle endringer da min måtte skiftes.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 11. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2020 Ok, bør altså helst ha 3-bolt. Skal prøve med den snekka jeg har først men jeg føler meg ikke særlig trygg på at den er tett da der var spor etter simmerringen og rust på utgående aksel. Dreide ned litt og satte på Speedy-Sleeve men stoler ikke på at det ble helt suksess... Bestilte et snes med deler i dag så skal det ikke ta så mange dagene før jeg kan begynne å skru sammen igjen. Blir jo litt rengjøring og maling av ting og tang også så jeg blir nok ikke arbeidsledig før helgen i alle fall... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg tror 3-boltsnekke har tommegjenger på slanger og at 4-bolt er millimeter. Jeg fikk kjøpt overgang dengang jeg byttet og det burde finnes på Tess kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. mars 2020 Del Skrevet 11. mars 2020 Slangene mine fikk millimeternippel i ene enden og tommenippel i den andre. Aberet er spesialbygg og tommeslanger på millimeternippel eller omvendt sitter dårlig. Mine glapp et par ganger før en meget smukk og smart ung dame på Tess i Hauge i Dalane bedrev kreativ krymping. Prøv å fikse slik at slangene er orginal eller hylle-vare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 15. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) Litt bortkastet arbeid i dag. Der var TYDELIGE spor etter motorolje fra svinghjulshuset så nå når motor er ute så er det ikke store jobben å skifte simmerring (ny er på vei fra holmen utenfor EU). Men da jeg plukket av svinghjulet lyste der ny simmerring lang vei, det var bare ikke rengjort etter skiftet... Endret 15. mars 2020 av SveinHa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 18. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2020 Liten sveisejobb på forakselen, ene fjærfeste nesten rustet av... Holder ikke til fagprøve men skal nok holde fjær og demper... Hadde motoren utenfor og avfettet og høytrykkspylte for noen dager siden men fremdeles tyter der ut noe hvitt fra alu delene. Tidligere var det tydelig blått som frostvæske men nå bare hvitt: Hva kan det være og hvordan blir jeg kvitt det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 18. mars 2020 Del Skrevet 18. mars 2020 Vannfarging = oksidert aluminium. Kommer av fukt som ligger rett under overflaten, i porer og groper. Ved opptørking stopper det. Sliping og en omgang Autosol gjør susen, men i slike hulrom og kløfter i motoren er det nok mest for spesielt interesserte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.