Gå til innhold

SveinHa's rullende LR 90 prosjekt (Potensielt LR 90 prosjekt)


SveinHa

Anbefalte innlegg

En bitteliten oppdatering. Har fått ryddet plass i garasjen så NittiNitti har fått plass innendørs santidig med at presenningen tok kveld. Setene rakk akkurat å bli dassblaute så nå har avfukteren en jobb å gjøre i noen dager... 

 

Blir nok ikke stort med skruing før til høsten tidligst... IMG_20190205_142157.jpg

 

I løpet av vinteren har både frontrute og en siderute fått seg en knekk, en smule unødvendig men shit happens... 

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • Svar 351
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har så vidt begynt å skru bittelitt nå og da. Prøvde meg på hengerfeste i dag men etter slagtrekker på 4 bolter lettet bilen en smule i vekt... 

 

IMG_20190624_203124.jpg

 

Ellers la jeg merke til at høyre bakdekk er av merke "Knobby" med produksjonsdato 7033, altså 20 år eldre enn bilen som blir veteran ved neste bursdag... 

 

IMG_20190624_204624.jpg

 

Holder vel noen år til det :D

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan svare på hva dette er? 

IMG_20190625_095152.jpg

 

Ser ut som tæring og blå dråper. Strammere til multireimen er mest angrepet. Spyle over med hageslange før bilen havnet i garasjen for noen måneder siden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet støtfangeren i dag. 3 av 4 bolter knakk så det endte med bajonettsag og forkorte bilen 10 cm. Tror kanskje det var på tide å ta rusten litt alvorlig:

IMG_20190628_163851.jpg

 

Begynner å se litt puslete ut... 

IMG_20190628_174101.jpg

 

Ser også at torpedovegg en har minst 7 punkter som må rustsveises for å bli skikkelig så det er kanskje på tide å se etter en galvanisert en... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk nøye om du kjøper renovert og galvet fra øya.

Kompis kjøpte en med sveisejobb utført på blindeskolen.

Forsøk 2 var noe bedre , men imponerte ikke.

Mulig jeg har en på lageret fra en 300 i meget god stand til salgs.

Må sjekke med eier hva han vil ha i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Så har jeg fått tid til å skru litt på NittiNitti. 

IMG_20200310_174340.jpg

 

IMG_20200310_174346.jpg

 

IMG_20200310_174403.jpg

 

Har sopt gulvet et par ganger tidligere og men det ble en bra rusthaug likevel... 

 

Så gjenstår bare den lille bagatellen å skru sammen igjen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og skal lage en liste over  deler og ser der er store prisforskjeller på styresnekke. Jeg har i dag en 3-bolt men det ser ut til å være lettere å få tak i 4 bolt. Går 3, 4 og 6 bolt snekke om hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en -87 RRC med 3-bolt. Mener eneste vesentlige forskjell er at 4-bolt har grøvre festebolter, slik at hullene i rammen må bores opp. Ikke noen stor sak i seg selv, men vanskelig å reversere. 
kanskje det var noe med slangene også, husker ikke helt, det er 13 år siden jeg gjorde jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bør altså helst ha 3-bolt. Skal prøve med den snekka jeg har først men jeg føler meg ikke særlig trygg på at den er tett da der var spor etter simmerringen og rust på utgående aksel. Dreide ned litt og satte på Speedy-Sleeve men stoler ikke på at det ble helt suksess...

 

Bestilte et snes med deler i dag så skal det ikke ta så mange dagene før jeg kan begynne å skru sammen igjen. Blir jo litt rengjøring og maling av ting og tang også så jeg blir nok ikke arbeidsledig før helgen i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangene mine fikk millimeternippel i ene enden og tommenippel i den andre.

Aberet er spesialbygg og tommeslanger på millimeternippel eller omvendt sitter dårlig.

Mine glapp et par ganger før en meget smukk og smart ung dame på Tess i Hauge i Dalane bedrev kreativ krymping.

Prøv å fikse slik at slangene er orginal eller hylle-vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bortkastet arbeid i dag. Der var TYDELIGE spor etter motorolje fra svinghjulshuset så nå når motor er ute så er det ikke store jobben å skifte simmerring (ny er på vei fra holmen utenfor EU). Men da jeg plukket av svinghjulet lyste der ny simmerring lang vei, det var bare ikke rengjort etter skiftet... 

IMG_20200315_130527.jpg

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten sveisejobb på forakselen, ene fjærfeste nesten rustet av... 

IMG_20200318_185042.jpg

IMG_20200318_191534.jpg

Holder ikke til fagprøve men skal nok holde fjær og demper... 

 

Hadde motoren utenfor og avfettet og høytrykkspylte for noen dager siden men fremdeles tyter der ut noe hvitt fra alu delene. Tidligere var det tydelig blått som frostvæske men nå bare hvitt:

IMG_20200318_183208.jpg

 

Hva kan det være og hvordan blir jeg kvitt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannfarging = oksidert aluminium. Kommer av fukt som ligger rett under overflaten, i porer og groper. 
Ved opptørking stopper det.  Sliping og en omgang Autosol gjør susen, men i slike hulrom og kløfter i motoren er det nok mest for spesielt interesserte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...