HotJohnsen Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Merket når jeg var på søppelfyllinga idag at jeg slet med å få bilen I gear etter at jeg hadde tømt hengeren. Så når jeg skulle rygge forsvant plutselig clutch pedalen I bunn uten motstand. Så jeg fikk startet den I 1 gear og kjørte den hjem de 8 km. Og det gikk greit å kjøre og geare mellom 1-2-3-4 uten clutchen . Spørsmålet nå er om det er hovedsylinder eller slaven som er havarert. Hvor kommer jeg best til får å demontere disse, for å finne feilen? Endret 16. oktober 2015 av HotJohnsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Øistad Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Da er det bare spennende hvilken motor du har. Er det bensin eller " gammeldiesel " sitter alt på utsiden. Har du derimot TD4 er hovedsylinder grei og sitter nede ved pedalen. Er det derimot slaven som er gåen blir det en real jobb. Denne og utløserlageret er en del og sitter inne i clutch huset. Så da må både IRD og gearkasse ut, og da er det like godt å skifte resten av clutchen også så er alt nytt , når jobben med demontering blir den samme. Også en del ting på oversiden som må demonteres for å komme til alle skruer på gearkassa. Har hatt det ute 3 ganger på min så den drittjobben vet jeg alt om Endret 16. oktober 2015 av Tom Øistad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HotJohnsen Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 Beklager glemte å si det. Er en 2001 mod 1,8 bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roy@pumpa.no Skrevet 17. oktober 2015 Del Skrevet 17. oktober 2015 Enten gåen hydraulisk clutch, eller at slavesylinderen har løsnet fra girkassa og kan settes rett på plass igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HotJohnsen Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2015 Da er problemet forhåpentlig funnet. Slavesylinder var knekt og delene lå på bu n plata dvs deler av sylinderen og fjæra. Tok en lang skiftenøkkel og prøvde clutch armen og virker som om den funker, så krysser fingrene for den. Men er litt skeptisk siden også Slavesylinder braketten har bøyde øyer og er sprukket I sveisen . Lett å fikse med skrus tikke hammer og sveiseapparatet, men hvorfor er dette skjedd. Håper som sagt at ikke clutchen har forårsaket det ned for mye motstand av ukjent årsak... krysser alt jeg har for at clutchen er ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HotJohnsen Skrevet 22. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2015 Da var ny clutch hoved og slave pumpe montert. Alt fungerer greit, og clutchen var heldigvis dønn I orden. Kjøpte også nytt feste til Slavesylinder, da den var hadde mye sprekker så regner med at den var svekket I godset. Alt ble kjøpt fra britisk parts og kostet ca 600..... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
roy@pumpa.no Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Well dånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HotJohnsen Skrevet 27. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2015 Yes, tommern opp for enkle konstruksjoner. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.