Gå til innhold

Quick Release hengerfeste-trenger tips for å ta den av


Fictivision

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har quick release hengerfeste på bilen min,dessverre tidligere eier har knekt nøkkelen i låsen.Det jeg gjorde var å ta av den grønne plast biten som man trekker og vrir for å få av festet,men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gå videre nå,jeg klarer å trekke den akselen men den vil ikke vri seg.

Noen som har hatt lignende problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt nok, når det fungerer.

Utfordringen, er, ettersom eg ha rlest meg opp på. At mange ikke vedlikeholder låsen godt nok, med jevnlig smøring og gjerne ta det av og på noen ggr.

 

Jeg måtte også ned med stepphjuket å banke inn den låse bolten.

MEn da er det viktig at du enten har trekt ut det grønne håndtaket, eller tar av det lille blanke dekslet på motsatt side. Slik at den akslingen/ pinnen, som plast håndtaket sitter på, er frigjort.

 

 

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=78327

Endret av oggioffshore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd med å heise ned reservehjulet for å komme meg til låsepinne men ser ut som på Range Rover Sport er det ikke mulig for jeg finner ikke noe som helst baki der å slå på.Hengerfeste sitter dønnfast uten å rykke seg 1 mm.Tror jeg bare gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvde å denge litt på selve svanehalsen når alt er låst opp? Kan tenkes det bare henger igjen, hvis det virker som om låsen egentlig funker. Jeg ga mitt et par kakk med en håndslegge, og det fungerte fint. På min var den grønne vrideren løs, men holdt ut akselen med en wise grip og vred med en stor rørleggertang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, det er jo, såvidt eg vet, samme ramme og infesting. Når Du har av stepphjulet.

Kan du se et lite hull i dockingen der kroken er stappet oppi. Der skal pinnen komme ut.

 

Eg gjorde som Landreas sier ovenfor her. Men oppnådde bare å vri hele pinnen.

 

Med stepphjulet nede, var det gjort på 5min å få løs kroken.

Synd eg ikke tok bilder av den operasjonen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ha lagt seg mye møkk oppi der. Runde med stål børste eventuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...