Gå til innhold

Defender 110 Vegvisir


Stig

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Fikk endelig fixet oljelekkasjen fra transferkassa. Måtte ut med kassa. Skiftet simring på inngående aksel (hullet til høyre på bildet) og en o-ring på en annen aksel (til venstre på bildet).

 

Bildet er forøvrig lånt fra internettet. Var for oljete på hendene til å fotografere selv...

 

Brukte 7,5 timer på jobben!

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Stilig. Jeg synes panseret er tungt å få opp med 1 hjul. God styrketrening med 2 hjul i alle fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Endelig fikk jeg byttet dynamo. Fikk problemer allerede på vei til landstreffet i sommer, men har klart meg til nå med dårlig lading. Har måttet lade batteriet innimellom.

Bestilte dynamo allerede 10. august fra John Craddock. Litt treg levering må man kunne si...

 

Og jeg bestilte en på 100A mot originalt 65A. Leste litt på forskjellige forum at AMR4247 fra P38 skulle passe, så jeg bestilte den. Men passet den? Neida...

Så det ble litt tilpasningsjobb. Måtte kutte litt på festene på motoren. Gikk bra til slutt.

Siden denne dynamoen er litt større enn originalt, så kommer den nærmere eksosmanifold og turbo. Derfor lagde jeg også et varmeskjold mellom dynamo og turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Skjer ikke så mye annet enn at bilen bare går og går og går... uten stort annet enn jevnlig vedlikehold. Kjørt omtrent 66.000 km siden jeg kjøpte den for to og et halvt år siden. Km-stand passert avstanden til månen disse dager...

PKK-godkjent i går for to nye år. Alt som måtte til var et hjullager med slakk, et endeledd pga sprukken mansjett, to skiltlyspærer og en sikkerhetssele som var skadd i dørlåsen (vanlig fenomen).

Nå har jeg jo fått seriebil også, så den må vel få egen tråd snart.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

PKK-godkjent på første forsøk, uten en eneste feil i dag.

 

Passerte 400.000 km i høst, altså avstanden til månen og en runde rundt den...

 

Har ikke skjedd nevneverdig. Bortsett fra ny radiator og vannpumpe i sommer, har det bare vært vanlig vedlikehold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Vurderer å selge min Defender 110 pga andre prosjekt. Har en 130 i garasjen som venter på overhaling...

 

Noen som er interessert? 
Rent salg, evt. bytte i noe som er EU-godkjent (helst LR eller RR).

 

For info, ta kontakt på mobil 90551488 eller PM.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

«Vegvisir» er solgt. Litt vemodig, for vi har hatt mange fine turer med den.

 

Men det kom samtidig inn en annen Defender, så sorgen er til å leve med…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...