Gå til innhold

EGR igjen, er defekte egr-ventiler garanti?


Latte

Anbefalte innlegg

Jeg fikk engine system fault og motorlampe og Discoen slutta å dra. Fikk påvist feil på egr-ventiler hos Mohagen Bil, byttet ventiler og nå går den fint. Jeg har fortsatt garanti hos bilforhandleren. Er dette en garantisak, eller regnes det som "slitasjedeler"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er snakk om bruktbilgaranti, og denne er levert via forhandler men fra Norsk Bruktbilgaranti, så kan du fylle inn reg.nr. ditt her og se hva som er/ikke er dekket:

http://www.norskbilgaranti.no/conditions_search.asp

 

 

Edit: uansett er det potensielt litt dumt å fikse først og så be om det dekket av garanti etterpå - generelt bør man kontakte forhandler/forsikringsselskap før man får utbedret noe...

Endret av grenness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krangla L E N G E for å få dekket EGR ventil på motorskadeforsikring men selskapet PÅSTOD at det var en slitedel og derfor ikke ble dekket. Jeg DOKUMENTERTE via merkeforhandler at EGR ikke var slitedel eller servicepunkt men likevel stod forsvindlingsselskapet på at sin egen PÅSTAND var rett. Jeg ble til og med oppringt av en av selskapets takstmenn og regelrett TRUET til å gi meg... Krangla LENGE men ga til slutt opp, det får nå være grenser for hvor mye energi en skal legge i å få dekket noen få tusenlapper... Har ikke det selskapet lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

EGR-ventiler slites ikke. Det er bruksmåten som knekker dem. Mye småkjøring, dårlig chip-trimming, dårlig diesel osv. gjør at de soter igjen.

Ved bruktbilkjøp skal bilen ha en viss forventet tilstand og det mener jeg kan være grunnlag for reklamasjon. Uavhengig av om det er slitedel eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...