Gå til innhold

Kvasis RRC


Kvasi

Anbefalte innlegg

Luka er glass og det ser jo egentlig ut på innertaket som om den skal kunne kjøres bak. Men siden pakningen er såpass "trang" når den flugter med taket har jeg ikke gjort en innsats for å finne ut av det enda.

Men nå ligger det an til å frisere pakning og muskle luka også bak vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det er pakningen som "ligger i ytterkant" av luka og skal tette mellom den og taket jeg mener. Vet ikke om noen utvendig eller innvendige utover den.

Det som altså skjer etter at jeg har tiltet den opp er at pakningen blir "for stor" til at luka automatisk flukter med taket når jeg kjører den ned igjen og det trengs litt makt hvis jeg evt skal få den så langt ned bak at det blir mulig å kjøre den bak og inn/under taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvilken glede gir det å ødelegge biler?

 

Golfen skulle på høggern dagen etter men det ga egentlig ingen glede å ødelegge den.

Men jeg syns bildene ble ganske kule og det gir en liten glede må jeg innrømme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble plutselig fri for bremser heromdagen og det viste seg å være pga at spruten sto ut av den her karen, ca midt under fordøra på passasjersiden.

Vet ikke om skogen har skylden men den står utsatt til når man kjører i ulendt terreng.

DSC_0100.jpg

 

Kjekt å ha kompiser som byr på fasiliteter bare klokka er over arbeidstid så nå er bremsene i orden og jeg kan kjøre gobil igjen :)

DSC_0107.jpg

 

Skulle noen andre få samme problem står det en reduksjonsventil, antar jeg, på innerskjermen litt gjemt under spylertanken så røret er bare 50-60 langt og greit å få byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Bytta, blandt annet, leddet inn på styresnekka sist oktober og nå er stjerna utslitt og jeg har loads of dødgang på rattet.
Vet av erfaring at styringa jeg har kommer av at det er et spor i akslingen på snekka som låsebolten treffer "i enden av dødgangen"

Handlet litt fra Famous Four og fått særdeles god service mtp spørsmål underveis osv så sendte de en mail nå og spurte om de har løsning. Mest for å se hva svaret blir, delen kostet vel etpar hundrelapper og betyr nada.

Mener forøvrig å huske at det var britpart og det er en møkkajobb som bør være enkel men tar etpar timer å bytte det, så kjøp kvalitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar nesten umiddelbart, Klart de kan sende oppover en ny gratis eller jeg kan betale noen kroner i mellom på OEM. Som de egentlig ikke så noen grunn til siden det aldri var feil de den jeg har.

Har sansen for engelskmenn altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der bulken over bakruta jeg klarte å skaffe når jeg rygget på takskjegget til garasjen, noen som har erfaring med å dra sånt ut med feks sleidehammer?
Er litt redd for at noe sprekker når/hvis jeg drar i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, heia bloggen; fikk mail fra Famous Four i går;

Just to update you on your steering joint.

We shipped out your replacment yesterday.

As a gesture of goodwill I have sent out the alternative OEM part for you at no extra cost


Har ikke trengt å kjøpe såå mye deler men litt har det blitt etterhvert og det tok meg kort tid å bestemme meg for at FF er leverandøren min.
Til forskjell fra de andre jeg har hatt med å gjøre svarer de mail krydret med engelsk humor fort og er ytterst hjelpsomme, og spør man etter noe jeg ikke finner i nettbutikken å skaffer de det ila kort tid, og sender alltid kjapt.

Sånn, det var dagens skryt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...