Gå til innhold

Kvasis RRC


Kvasi

Anbefalte innlegg

  • Svar 227
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Svinga sveisen i dag og gjort ferdig bakerste del ev eksos og fått hengt det skikkelig opp i originale fester. Syns på en eller annen merkelig måte at det ble litt fint og bildeverdig  :)
Har kjøpt alt som trengs for å lage dobbel 2,5" og har lagd nytt "samlerør" som får ny jobb som x-pipe når jeg omsider kjøper headers, ila vinteren tenker jeg.

 

Frem til da er det bare å nyte disse bildene  :)

 

IMG_8915.JPGIMG_8916.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgets kvaler murrer og jeg skulle gjerne hatt en second opinion fra det o`store forum;

 

Fikk nye brytere til sperrene i posten heromdagen,

IMG_8920.JPG

 

De gamle er gamle så får ikke bytta ut de gåene pærene som skal lyse når de er på, og de nye er litt for store for å få plass til venstre på panelet der dagens står
IMG_8924.JPG

 

Har fundert litt på hvor jeg evt kan finne plass til de nye og kom på at jeg har et dashbord i skinn liggende som noen allerede har voldtatt i form av å lage stygge hull til brytere. 

IMG_8922.JPG

 

Har forstått det sånn at dash i skinn er somewhat ettertraktet men det er jo allerede ødelagt, og jeg har både "poden" over instrumentene og den delen spiller osv sitter i allerede så vurderer å ødelegge det mer og lage enda et hull i midten til bryter nr 3 så er alt i skinn.
Det blir isåfall litt for lang avstand mellom bryterne for alle med OCD, men dash i skinn er jo fint..

 

Så, sag videre så klart?   :)

 

 

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst ikke ha bryterne "midt i synet" oppå der så får fundere litt mer på det.

 

I dag har kjærra blitt brukt til noe fornuftig, friluftsliv bak rattet.

 

 

Morro helt til den sluttet å virke. Stopper helt plutselig og tenner ikke på startgass så da må det være elektrisk. Trodde ikke man plagdes med sånt på eldre engelske biler?  :)
Noen som har teori om hvor jeg bør starte å lete?   Den er heilt død, og så starter den plutselig neste gang jeg vrir på nøkkelen.

Upraktisk, og småflaut, når den stoppet midt i et lyskryss på tur hjem og jeg sto der full av gjørme med nødblink og kjørte starter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RRC er kos :)  

Første gang jeg har hatt et sånn uforklarlig problem på to år så det var vel kanskje på tide hvis den skal leve opp til ryktene.

3.9EFI. Husker ikke helt om det er dings på fordeleren men det er da helt klart en plass å begynne å lete etter feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart dings på fordeleren lokalisert. Intensiv googloing gir byr dessverre ikke på mange plasser den er å få kjøpt, eller klart svar på hva det faktisk er som må kjøpes.

Det kan se ut som det enten bare er dingsen på utsiden av fordeleren, som ikke er så dyr, eller den pluss div greier på innsiden av fordeleren som koster betraktelig mer.

 

Noen som slumpet innom tråden ogtilfeldigvis vet hva jeg trenger, og helst hvor det lønner seg å handle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, YMK skrev:

 

Sånn ser den billige varianten jeg har funnet ut ja, og nå vet jeg tom hvor den kan kjøpes :)

Jeg har to poler på min, noen formening om hva den ledningsstumpen til 200kr skl være godt for?

 

STC1212.jpg

 

Her ser det dadefinitivt ut som det går an "å jukse" hvis kontankten jeg har ikke passer på ny forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte et minutt på å dobbeltsjekke, jeg har tre poler på forsterkeren og to i pluggen så da trenger jeg ikke den ledningen uansett, men hvem er raskest på å få deler oppover til Norge montro?

Det suger, mildt sagt, å kjøre Mazda 323 frem til jeg får gobilen i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde æ vært dæ, hadde æ flytta den lille sorte bort på innerskjermen ;)

 

Burde egentlig kunne hentes på Biltema, men har ikke delenummer. 

Men Vestfold Ship eller EWS har nok på lager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, lever den bedre i mindre varme?  Iom at æ tydeligvis har den nye typen med tre poler er den kanskje ikke så gammel. Som igjen kanskje kan relatere til;

Va jo smart og kjøpte LED pærer til parklysene på Jula for noen uker siden og har lagt merke til at de blinket noe/endel, og når jeg tenker mer etter har kanskje motoren hørtes litt rufsete ut i ettertid..  Har tygd litt på om ikke de da lager støy han Lucas elektronikk ikke syns noe om så plukka de ut i kveld og syns den går penere både på tomgang og når jeg ruser den litt.

 

Bestiller nok forsterker for å være safe men nå tør jeg nok å ta en prøvetur uansett. Muligens med følgebil men  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får skryte litt av EWS som ga meg en brukbar pris på original tenningsforsterkerog putta den i en konvolutt sånn at jeg har den om doen dager. Helt greit å bruke noen kroner "lokalt" i stedet for å handle fra England da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En prøvetur sent en kveld med hjertet i halsen ifall den skulle stoppe igjen,  og nå brukt bilen i fredagstrafikken med hjertet nesten der det hører hjemme. Syns den høres finere ut på tomgang, går bedre og girer rappere enn før så da er den herved friskmeldt :)

 

Takk for tips som tydeligvis stemte og sparte meg for masse hodebry  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...