Gå til innhold

Bytte dynamo på D2a Td5


WelshViking

Anbefalte innlegg

Må bytte dynamo på min Disco2a, men den ser ut for å være vanskelig tilgjengelig i Norge til en fornuftig pris.

Har sjekket denne (http://www.lrdirect.com/ERR6999-supplied-by-britpart-branded-denso.html), men da tror jeg høstferien på fjellet til helgen ryker.

Noen som vet om en rask og rimelig leverandør, eller har en passende dynamo liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ny liggende "i tilfelle-rottefelle". Dette kan jo være nettopp det.

Si ifra om det er aktuelt, så finner vi ut av det.

Takk for tilbudet. :D

Fikk endelig tak i EWS og han har fått inn dynamo i dag. B)

Han har både OEM (Denso) og Bearmach, så jeg er litt i tvil om hvilken jeg skal velge. Litt forskjell i pris (ca. 1k).

Gode forslag til valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbudet. :D

Fikk endelig tak i EWS og han har fått inn dynamo i dag. B)

Han har både OEM (Denso) og Bearmach, så jeg er litt i tvil om hvilken jeg skal velge. Litt forskjell i pris (ca. 1k).

Gode forslag til valget?

 

 

Hva er prisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jobben er utført for noen dager siden. Ladespenningen spratt brått opp et par volt til riktig spenning. :D

 

Tok meg også tid til å blende EGR. Valgte da å kun fjerne ventilen og sette på blending nederst på forvarmeren.

Dette blir jo veldig subjektivt, men på en del småkjøring og et par langturer, opplever jeg at motoren går jevnere og gir litt bedre respons.

Forbruk får jeg se om blir berørt, men nå begynner webastoen å slå inn så det tar nok noen måneder før jeg får en god oversikt.

 

Remap og decat står nå veldig høyt på ønskelisten. Får se hva som prioriteres fremover. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...