Gå til innhold

HID xenon problem


big red

Anbefalte innlegg

Har en 1999 Defender td5, som jeg byttet ut halogen 1000m med 100w HID xenon kit, og alt funker bra når tenningen er på, MEN når motoren går og jeg slår dem på kommer nødblinken på og jeg må stoppe motoren for å slå blinken av??

koblet alt på nytt med tykkere ledninger helt fra batteriet, men samme skjer igjen....

er det noen som har vert borti det problemet før, eller vet om det må programmeres i ecu'en?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der eksterne bokser til Xenon lyktene? Mener at du har en start spenning på 20 - 50.000. Volt på Xenon lykter - dette kan fort indusere spenning i andre ledninger som ligger nær boksene/tilførsels ledninger til Xenon lyktene. Denne induserte spenningen kan påvirke mye annet .... Kan være en ide å sjekke dette først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av interesse på nettet om dette: http://www.edaboard.com/thread273816.html ... jeg har nylig montert 2 stk Hella Xenon lykter på taket av vår HilDefender - uten noen problemer (heller ikke med radio). Et tidligere forsøk (noen år tilbake) med LED pærer i bremse og markeringslys førte til at radioen bare tok inn støy. Teknologien er nok bedre nå... alltid noe spennende med disse fantastiske bilene våre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrestrøm hentet fra et underlig sted?

Indusert spenning fra boksene?

Med to forsøk på rep av feil uten test i mellom får vi ikke vite hva feilen egentlig var.

Har hørt om RRsport med fusk pga lavt nivå på bremsevæsken så

det er slutt her på å bli overrasket over underlige symptomer og ditto feilkilder.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har vært alfor lenge off-line!

Jeg hadde samme problem på min 2002 Defender 90. Byttet ut de standard halogen-frontlysene med Xenon-lys. Når jeg slo på lyset, gikk nødblinken, og tenningen måtte slås av for å oppheve dette. På verkstedet sa de at det magnetiske strålingen når Xenon-lysene ble slått på fikk en sensor til å tro at bilen var utsatt for en kollisjon, og at nødblinken kom automatisk da. Sentrallåsen gikk også opp, dersom dørene var låst. Dette for at redningsmannskap lett skulle kunne evakuere passasjerer og fører.

Løsningen var å pakke inn diverse ledninger i aluminiumsfolio, som skulle dempe strålingen fra lampene ved oppstart.

Om dette er riktig, eller fri gjetning, vet jeg ikke. Bilen ble solgt i 2005, og kjøper reklamerte aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært alfor lenge off-line!

Jeg hadde samme problem på min 2002 Defender 90. Byttet ut de standard halogen-frontlysene med Xenon-lys. Når jeg slo på lyset, gikk nødblinken, og tenningen måtte slås av for å oppheve dette. På verkstedet sa de at det magnetiske strålingen når Xenon-lysene ble slått på fikk en sensor til å tro at bilen var utsatt for en kollisjon, og at nødblinken kom automatisk da. Sentrallåsen gikk også opp, dersom dørene var låst. Dette for at redningsmannskap lett skulle kunne evakuere passasjerer og fører.

Løsningen var å pakke inn diverse ledninger i aluminiumsfolio, som skulle dempe strålingen fra lampene ved oppstart.

Om dette er riktig, eller fri gjetning, vet jeg ikke. Bilen ble solgt i 2005, og kjøper reklamerte aldri.

 

Skjønner resonnementet, men dette krever jo relativt moderne teknologi. Har virkelig Defender denne teknologien med "nødblink på og sentrallås opp" ved en kollisjon. Tviler sterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 110, 2006 har væffal slikt.
Fikk erfart det da jeg "grunnstøtte" hardt nok til at ramma ble bøyd. Da gikk nødlys på, motoren stoppet og ville ikke starte igjen.
Om dørene låste seg opp vet jeg ikke, da de allerede var ulåste.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...