Gå til innhold

Bytt dekk.com


Neverluren

Anbefalte innlegg

Kjøpte sommerdekk til discoveryen der (Goodyear Duratrac 255/55/19). Det var lang leveringstid på de dekkene, det opplyste de ikke om, men viste det fra før da en annen leverandør hadde sagt de var tomme på Goodyear lageret. Fikk dekkene levert hjem til meg, men de kunne også levere rett til verkstedet som skulle legge om for meg.

 

Hvis jeg ikke finner noen med bedre pris kjøper jeg nok vinterdekkene der også.

 

Oppsummering. Bra, pris. Litt iite info om leveringstid. Varen var som forventet.

 

.-.

Pål-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna, tilnærmet rent kjeltringfirma. Handler du allikevel-be til Gud/Allah/Odin/whatever om at du ikke må til med reklamasjon....

 

Hvorfor? Eller mener du at alt er Ok såfremt man ikke havner i en retursak? Endret av Neverluren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du OK dekk billig innen rimelig tid er det jo revnende likegyldig hvem du handler fra?

 

Er du uheldig og får andre dekk enn du bestilte, 3 av 4 av de så dårlige at de ikke lar seg avbalansere, må sitte i telefon og på mail i timesvis-flere ganger i uka i 2-3 uker, selv ordne med returfrakt for så å måtte krangle på nytt fordi de vil levere nye dekk istedet for å heve kjøpet som først avtalt og ende opp uten dekk, med refundert kjøpesum og ingen dekning av kostnader for av og pålegging og forsøk på avbalansering og så må krangle i lang tid før de ordner opp med å betale for retur; vel-da er det ikke lenger likegyldig hvor du handlet fra.... Underveis var de plutselig ikke et svensk firma som det den gang var opplyst på sidene men polsk og dermed med forbrukerrettigheter som i Polen-lykke til med å finne ut av det...

 

Et førsteklasses drittfirma.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dårlig erfaring fra Byttdekk.com, så handler jeg nå alt fra Interdekk.no eller Megahjul på Kalbakken i Oslo. Alltid helt ferske dekk og best pris. Sparte flere hundre per Duratrac-dekk fra Interdekk forrige uke, sammenlignet med Byttdekk og DekkOnline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte dekk og felger av byttdekk i våres. 5 dager leveringstid sto det på siden. etter 2 uker ringte jeg å lurte på hvor de blei av og fikk beskjed om at de kom om 3 dager. en uke senere måtte jeg ringe igjenn, da kunne de ikke gi noe svar men skulle ringe meg opp igjenn dagen etter. 2 dager etter ringte jeg de igjenn. da kunne de ikke levere de dekkene, men jeg kunne få noen andre dekk.

når jeg endelig fikk de var de så dårlig avbalansert at jeg tror de bare klistrer på lodd for syns skyld.

kommer ikke til å bruke de igjenn og kan ikke si at jeg vil anbefale andre å bruke de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montering og balansering blir jo på lokalt verksted, så da er det jo litt lettere med reklamasjon overfor disse. Men leveringstiden ser jo ymse ut....

 

Dekket kan være så ujevnt at det vanskelig lar seg balansere. De er du like langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare gode erfaringer med dekkonline.com, har handlet til både biler og motorsykler der i mange år. Omlegging av Duratrack jeg kjøpte nå sist ble gjort på parkeringsplassen utenfor jobben, midt i arbeidstiden, av Wheels on Wheels. Kjempeservice, enkelt for meg og svært god pris. Tror jeg betalte kr. 840,- for omlegging og kast av de gamle dekkene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt dekkonline, og det var greit, men ved siste dekkbytte så ba jeg om tilbud på valgte dekk også fra flere lokale firma - og kom ut billigere samlet (med avbalangering og omlegging og selvfølgelig retur av de kastbare) i lokalbutikken. :)

Endret av yarnslayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell fra butikk til butikk. De siste gangene jeg har kjøpt dekk har jeg fått de nesten like billig hos lokal butikk, som i nettbutikkene. Da var omlegging inkludert hos den lokale butikken. Hadde jeg kommet med bilen hadde de montert hjulene uten pristillegg. Den dyreste av de lokale var derimot over dobbelt så dyr på samme dekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...