Gå til innhold

Puma Defenderen "Alex"


Paal Helge

Anbefalte innlegg

Erik:

Ikke bruke verktøy? Eh... men de har tydeligvis lov å kakke rundt på ramma med en hammer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammer avslører alt fra stålplast til byggskum, silikon , gamle filler ,sementstøp og araldit.

Hadde alltid spisshammer i lomma ved PKK / PEK den gang.

 

Noen chassisnummer er preget så svakt inn at en ivrig skrapende kontrollør muligens kan ødelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 20.45, Paal Helge skrev:

Her kommer litt livstegn fra meg igjen. Bilen lever i beste velgående. Blir ikke så mye kjørt siden jeg tar buss og båt for å komme på jobb. 

Denne måneden har jeg fått skiftet olje på differensialene, motor, overføringskassen og girkassen (slet med å finne påfyllingshullet til girkassen;).

Drivstofftanken fikk en boks med dieselens etter fjorårets erfaring med motorfusk pga for mye småkjøring. 

I forrige uke bestilte jeg høymagnetiske tappeplugger til alle tappehull på bilen. Bestilte fra UK. De kom med DHL etter 4 dager. Veldig fornøyd. 

 

8CF04577-8797-4AC0-8284-AB4BF340A1C3.jpeg

 

har du noen link til tappepluggene med magnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafterolf:

Ja, jeg ser ikke helt grunnen til at det skulle være nødvendig med en spisshammer. Uansett var det bare «go-lyd» der han kakket... 

 

gaute:

Neste gang skal jeg i alle fall veilede han til chassisnummeret:-)

 

Erik:

Det rare er at det ikke var noe problem de siste 2 gangene samme person sjekket chassisnummeret :-)

 

jope:

Her er nettadressen :-)

PS! Ift dyserensen så merker jeg en veldig god forbedring av ytelsen på motoren. Den trekker mye bedre i oppoverbakker og har raskere respons. Kommer heretter til å bruke dette fast 2-3 ganger i året :-)

BF064B25-EDC5-4965-B3A0-DEA40C159C21.jpeg

5529DAEB-7115-4593-B05C-0F02D3533274.jpeg

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute:

I går endte jeg opp med å bestille litt flombelysning som ryggelys også. Gjenstår å finne en god løsning til å feste dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik:

Ja, bra med mer lumen på fjernlys:-)

 

Var nødt til å gå inn ovenfra gjennom A-baren med 25mm bor da jeg monterte ekstralysene. Jobben gikk da mye enklere. Hullene skal plugges igjen, men inntil videre har jeg brukt gaffatape for å tette åpningene. 

Synes faktisk det ble litt stilig med litt «sports-striper» i front :)

 

2ACD9657-A03D-491D-B7BA-4B47415C419B.jpeg

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute:

Ja, og lavprofil på dekkene...

Nei, det kommer ikke til å skje!!!

 

De siste ukene er Defenderen blitt brukt til å trekke henger. Henter stadig vekk 1 tonn med grus og singel. Nytt prosjekt... Jeg er ganske håpløs sånn. Liker å bruke hagen som treningsstudio... 

Godt å ha lavgirserie på «traktoren»:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

I går kl 07.15 var Defenderen Alex på PKK igjen. Gikk igjennom uten merknader. 
ble feiret med en Troika-sjokolade:)

 

(Prøvde å legge inn noen bilder , men får ikke lagt inn bilde fra mobilen her. Får bare opp at formatet er feil).
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

På tide å skrive litt på tråden igjen. Ble inspirert av Arne Gjedrem som var innom meg i forrige uke og avhentet noen deler jeg hadde fra Ex.mil Baltazar. Har fortsatt noe liggende hvis noen er interessert. 
I dag skiftet jeg til vinterhjul på Defenderen Alex. One-shot grease i begge pokalene og litt flekking med FluidFilm, så nå kan vinteren bare komme. Den er fortsatt driftsikker og god og har nå rullet 121 498km. Oljeskift på motoren i går. 
Tenker den skal få nye vinterdekk til neste år. 

07296FE4-1750-4877-995D-AD1053C62E61.jpeg

63F33695-BE64-4AEB-B6D7-5BE037501D31.jpeg

E60A2B41-0EC1-4D5E-AEE5-BC21A7505930.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, jeg er ikke så ofte innom etter at jeg var ferdig med restaureringen av ex.mil Baltazar. Arbeidet med ex.milen var utrolig givende å holde på med og LR-forumet er en utrolig fin plattform for oss som driver med LR. 
Som mange vet så holder jeg også på med VW Bobler. Har 2 stk. Den ene har jeg holdt på med i 5 år i rykk og napp, men prøver nå å få denne ferdig til våren. VW har ingen fullgodt forum for prosjekter, så det savner jeg når jeg vet hvor utrolig bra LR forumet fungerer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paal Helge skrev (1 time siden):

På tide å skrive litt på tråden igjen. Ble inspirert av Arne Gjedrem som var innom meg i forrige uke og avhentet noen deler jeg hadde fra Ex.mil Baltazar. Har fortsatt noe liggende hvis noen er interessert. 
I dag skiftet jeg til vinterhjul på Defenderen Alex. One-shot grease i begge pokalene og litt flekking med FluidFilm, så nå kan vinteren bare komme. Den er fortsatt driftsikker og god og har nå rullet 121 498km. Oljeskift på motoren i går. 
Tenker den skal få nye vinterdekk til neste år. 

07296FE4-1750-4877-995D-AD1053C62E61.jpeg

63F33695-BE64-4AEB-B6D7-5BE037501D31.jpeg

E60A2B41-0EC1-4D5E-AEE5-BC21A7505930.jpeg

 

79746D5D-E74D-46F9-AC93-4951BEC64FF8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Paal Helge said:

VW har ingen fullgodt forum for prosjekter, så det savner jeg når jeg vet hvor utrolig bra LR forumet fungerer 🙂

 

Du får komme bortom å skravle her i stedet :D  Naboen (som du sikkert kjenner) har en karmann ghia stående i garasjen.  blir noen timer der borte innimellom siden min garasje er altfor full  av kjekt å ha ting til å kunne mekke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julius Baardsen skrev (25 minutter siden):

 

Du får komme bortom å skravle her i stedet :D  Naboen (som du sikkert kjenner) har en karmann ghia stående i garasjen.  blir noen timer der borte innimellom siden min garasje er altfor full  av kjekt å ha ting til å kunne mekke der.

Ja, jeg må prøve på det, Julius. Jeg kjører jo jevnlig forbi huset ditt. Alltid spennende å se om det står noe mer utenfor på tomten🤗

Kjørte senest forbi der i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...