Gå til innhold

Puma Defenderen "Alex"


Paal Helge

Anbefalte innlegg

Hm. Regnet med det! Takk for kjapt svar. Da skal det testes ut i slutten av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lånt med hjem 2 spacere i dag. Skal teste ut til helgen om 5 mm er nok til å fjerne subbingen B)

Er 8-9 mm igjen av mønsteret, så det er for galt å måtte skifte dekk...

 

P1060058.JPG

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spacere jeg lånte var altfor små. Testet den opp mot vinterhjulene før jeg begynte å løsne hjul på bilen.

Får se om jeg får tak i noen større i neste uke.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye speil ble montert i kveld. Disse er større og har "blindsone"-felt. Ble mye bedre oversikt bakover :)

 

P1060095.JPG

 

P1060094.JPG

 

Eldste prøvekjørte bilen denne uka. Konklusjonen fra henne var at bilen var for stor og "klumpete". Skjønner ikke hva hun mente med det :D

 

P1060055.JPG

 

Så derfor beholder vi den klumpete bilen og selger i stedet denne svært velholdte og strøkne bilen til uka - Suzuki Grand Vitara, Limited Edition med 2,5 liters bensin V6 motor aut. på 148 hk :wacko: Nettopp vært på 130.000 km storservice…. Kommer garantert til å savne denne bilen siden vi har hatt den i 10 år. Jeg er 2. eier på den. Stått i tørr garasje og vært håndpolert hver vår og høst. Like velholdt under som over. Understellsbehandlet hvert 3. år….

 

P1050995.JPG

 

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal gi en tilbakemelding. Jeg har valgt å legge dem litt inntil bilen så de ikke står rett ut. Mulig det kanskje hjelper litt….

Fra Mud ja. Virker som de er av god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke varmetråder på de jeg kjøpte, men det var mulig å velge dette også, mener jeg.

Valgte å ikke "tukle" med det elektriske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt nye sommerdekk og felger i dag, så da kommer kanskje de 5 sommerhjulene som er montert på bilen i dag ut for salg i nærmeste fremtid: 4 dekk (General) har ca 9 mm mønster igjen. Reservedekket (BF) er ubrukt og har 12 mm mønster. Felgene er av typen Boost Alloy.

 

Rettelse: Grand Vitara'n V6 har 158 hk - ikke 148 hk ?

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått prøvd bilen litt i trafikken ift de store speilene jeg kjøpte fra MUD. Det er noe vibrasjon i dem i høyere hastigheter, men ikke større enn at jeg kan leve med det. Er i alle fall veldig praktisk med mer vidvinkel i blindsonene.

Kan anbefales.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, høres kjekke ut de speilene der. Jeg synes B-stolpen er veldig stor på disse bilene her, gjør det ikke akkurat lettere å ha oversikt over blindsonen. Men Paal Helge - det elektriske er ikke sååå skummelt å tukle med, men du er kanskje ikke så plaget med isete speil som vi er på østlandet.

Endret av Kristian Kvart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger meg nok inn på det området også på Alex også etter hvert. Har blant annet kjøpt ny lysbryter til rattstammen. Dårlig kontakt på den som er der. Er visst at disse slites. Typisk britisk kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel også noe med at disse originalt har full strøm over bryteren, og da kan de gå varme/smelte og gi trøbbel eller null lys.

Vet noen bygger om så de kun har styrestrømmen over bryteren og kjører hovedstrømmen over et rele - eller sagt med andre ord: monterer Biltema titt lysforsterker sett, eller Paddock sitt Boomslang sett. Vurder å gjøre det i samme slengen du så slipper du at problemet dukker opp igjen. Jeg har et sånt sett liggende for montering en vakker dag ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ?

Har nettopp lagt familiebilen ut på Finn nå. Den måtte vike plassen for Defenderen. Tungt valg, da V6 er fantastisk på en Grand Vitara 2,5 L med automatgir.

Finn-kode 65960227

 

 

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Alex har fått seg nye hjul i går. Valgte å gå ned i størrelse da jeg syntes 295-profil ble veldig upraktisk. Har nå kjøpt nye felger 8x16 med samme innpress som de originale. 295/75R 16 er nå erstattet med 265/75R 16 BF Goodrich AllTerrain i stedet. Disse passer perfekt på bilen og gå klar av innsiden på bilen (radiusarmene) med ca 0,5-1 cm. Bilen ble mye bedre å kjøre og utvekslingen i girene passet bedre til hastigheten…. Bilen er en fryd å kjøre. Nyter hver eneste kjøretur :)

 

I dag passerte jeg forresten en Jeep. Føreren hilste på meg, men jeg aner ikke hvem han var. Er hilseplikten utvidet til å gjelde SUV generelt, eller? ^_^

 

Var innom den lokale jernvarehandelen også en tur i dag: En mann spør åpent i lokalet hvem som eier den sorte Land Roveren utenfor. Jeg svarte at den var min. Spontant utbryter han: "DEN var fin - må være fin å kjøre med på dypt vann" hvorpå han gliser fra øre til øre…. :D

 

P1060118.JPG

 

P1060119.JPG

 

P1060121.JPG

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, dimensjonen passet bilen. Svingradiusen ble ikke lenger som en buss - mer som en traktor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...