SimenMS Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Har du abs ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 Betyr det at jeg trenger noe spesialverktøy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Skiven er skrudd, hardt, med 5 skruer, tror du trenger 14mm tolvkant. Biltemas kopper for torxskruene, mm og tommer er perfekt. Jeg ville byttet hjullager fordi det er vanskelig å unngå at skitt kommer inn i lagrene. En muttertrekker er greit å bruke på skiven fordi den er vanskelig å holde fast uten stor skrustikka fastgjort i en solid benk. To nye muttrer til hjullager med låseblikk er greit om du ikke har avstandshylser i forskjellige farger å velge i, for nye lager må skimses om du ikke går for gammeltype med to låseskruer med låseblikk. http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Pipe--og-Nokkelverktoy/Pipenokkelsett/Pipesett-Multi-14-2000032153/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Det var 1 stor mutter på den defenderen jeg gjorde det på og det gikk lett uten å få skit i hjullagerene da, må bare være nøye med rengjøring inkludert fingra, ha alt mest mulig rent og er det skit så få det vekk, one shot grease i begge nava hjullagrene er ikke dumt Jeg brukte bremserens til rengjøring Jeg brukte 13mm der på både rrc d1 og def Har du ABS er det mer jobb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laurence Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Her Sett deg ned og kos deg med flere andre videoer i den serien også i samme slengen. Laurence Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Jeg har alltid byttet simringen også.(Terrengkjøring,vet dere.) Husk å sjekke anlegget til ringen på stubakselen. Den både ruster og får slitespor etter simringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 Takk for link, Laurence? Bilen er kun kjørt på vei, så det er lite dritt inni her vil jeg tro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Salt og sand er typisk skitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 3. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2017 Her prøver jeg å være positiv, Simen? Betyr det at jeg bør handle inn mer enn det jeg har FØR jeg begynner å demontere??? Hm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Det går helt sikkert fint å bytte basic, men du bør sjekke de andre tinga samtidig når du holder på så lenge alt sølet som kommer ut, kommer friskt nytt inn, der det gamle rant ut, og det er like rent hjullager som før du begynte å skru så skal ikke det være noe problem Dette klarer du og husk bilder underveis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Puma 110 har ABS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Puma 110 har ABS.Ikke min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Ikke min heller, 2013 modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Ok. Da lærte jeg noe nytt. Trodde det bare var 130 som ikke hadde ABS. Glad jeg har ihvertfall. God sikkerhetsdetalj på en stor og primitiv bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Det der er så sykt rart !!!! RRC har ABS i 1990 liksom kanskje før også Da er det en valgmulighet da Det koster sikkert en del ekstra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 4. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2017 Begynte å demontere for et par timer siden. Begynt på høyre side. Har løsnet bremsecalipperen. Satt fast med 2 bolter som var festet med rød locetite. Satt utrolig fast.... Dette begynner å virke helt håpløst. Må jeg demontere hele pokalhuset for å skifte bremseskiven???????? Begynner å hate engelske biler..... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Ta litt bilder, jeg bytta cv ledd og da hadde jeg tatt av bremseskiva for å komme til og ikke tatt av hele pokalen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 4. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2017 Bildet er opp-ned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Pokal huset gjør du ikke noe med. Ta av gummihetta på medbringeren, ta av låseringen. Skru av de fem skruene på medbringeren og trekk medbringer av. Løsne mutteren som holder lagrene, 52mm. Den sitter hardt, 280Nm? Trekk av hele navet. Ps. Støvmansjetten på bremseklaven er borte, og stemplene har rust. Tror du kunne byttet dem også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 4. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2017 Takk, Rolf? Da fortsetter jeg.... Begynner å skjønne det dere har skrevet om "møkk" i området her.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Begynte å demontere for et par timer siden. Begynt på høyre side. Har løsnet bremsecalipperen. Satt fast med 2 bolter som var festet med rød locetite. Satt utrolig fast.... Dette begynner å virke helt håpløst. Må jeg demontere hele pokalhuset for å skifte bremseskiven???????? Begynner å hate engelske biler..... ? Nei, du må ikke det. Kun to skruer på calipter, de fem på medbringer og den store muttera innenfor medbringer. Da drar du av bosset som skiva sitter på. Calipterskruene sitter godt ja. Og det skal de gjøre, men jeg bruker aldri locktite når jeg monterer tilbake. Sørg for å bruke en pipe som sitter godt på skruene, og bruk latmannsarm. Da løsner de. Evt ta et rapp med slegge. ? Edit: Rolf var før meg. Jeg sprayer Fluidfilm på stemplene i calipter. Det smører godt. Endret 4. februar 2017 av Tom Rossing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 4. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2017 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Det der så veldig likt ut som den jeg tok av ja, jeg gjorde som Rolf beskrev ja, også tok jeg av kalipperen. Lykke til, og vær nøye med å holde det mest mulig rent:) Endret 4. februar 2017 av SimenMS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 4. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Hvor er sitter bremseklaven, Rolf? Skal det være en papirpakning på medbringeren? Endret 4. februar 2017 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SimenMS Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Klaven er bak mener jeg ogforan er kalipper direkte. Klave er festet til klapilleren Du må dra av 52mm mutteren du og de boltene kalipperen sitter fast i kalipperen som er 13mm 12kant. Lykke til og ta mer bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.