Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så flott Kjartan!

Kanskje det blir en sjangs til å beskue bilen din til helgen :)

 

Ja, det hadde vært hyggelig! Når er du her? Lørdag er vi en gjeng på Evje for å rydde litt før vinteren setter inn der oppe. Da kjører jeg Disco uansett siden jeg skal ha med fler barn enn pickupen har seter. Men har med ungene, så det blir ikke så seint før vi er hjemme igjen. Søndagen går i speidingens tegn, men det er alltids muligheter innimellom.

 

Artig bil.

 

Har du noe historie på den?

Den har reg nr fra Stavanger.

 

Jeg har dessverre ikke så lange historien. Jeg kjøpte av Espen, som kjøpte av TLT som byttet den til seg fra østlandet der vi vet at den ble bygget om. Er andre på forumet som vet mer om denne.

 

Godt å høre at den er på vei tilake i aktiv bruk. :)

Har jo litt forkjærlighet for denne :wub:

 

Ja, dette er jo en bedre løsning enn at den skulle bli solgt med mangellapp! Hyggelig at du og dere alle bryr dere.

 

Nok en gang blir den jo bedre enn på lenge, siden det fikses litt her og litt der.

....

 

Og nå henger den på bukken igjen. Av med alle fire hjula og tromlene for å finne ut hvorfor den bremser skjeivt på begge akslene.

 

Foran var det ingen tvil, da venstre forhjulstrommel var innsausa i olje. Bak kan jeg ikke se noe åpenbart, så jeg får myke det opp litt og montere og justere igjen der.

 

Kjartans iPhone 05112015a 001.JPG

 

Olja bremsebånd:

Kjartans iPhone 05112015a 002.JPG

 

Det er fristende å bare hive på nye bånd og kjøre å vise den igjen, men jeg skulle gjerne stoppet den oljelekkasjen. Innser at jeg aldri har demontert et Fairey frihjulsnav før. Noen som har et godt tips om hvordan få det av så jeg får av navet og får skiftet simmeringen?

Så gøy at du fikk luftet den litt da!!!

 

Får finne meg noe Arcanol i morgen jeg.

 

E

 

Og takk for besøket i dag Espen! Er mer kaffe i den maskinen fremover - ihvertfall frem til den 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å sjekke lufting fra akselen. Ikke nødvendigvis zimmer ringen som er gåen.

Takker for innspill! Luftingen er på lista. Fikk blåst opp den bak og skal ta den fremme. Var bak på delelageret og fant en simmering. Den gamle var stiv og kan veldig gjerne lekke, så vekk med den. Alt er nå demontert og rengjort, så med noen timer neste uke også så er vi vel i mål.

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, allerede funnet hos meg selv. Men takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mann bidrar når vi er på Evje og jobber. Delebilen måtte trekkes litt frem for å ta av noen deler. Stive hjul gjorde at TLT sin vinsj kom til nytte.

 

Kjartans iPhone 08112015 007.JPG

 

Kjartans iPhone 08112015 009.JPG

 

Mellomsten prøvesitter @les lastebil:

Kjartans iPhone 08112015 006.JPG

 

Pølser til alle!

Kjartans iPhone 08112015 010.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er bare SÅ fornøyd med varmedressen sin. Denne gangen i kombinasjon med noen gode Slushere du også kjenner til.. Tusen takk!

 

Og ja, du må bli med opp dit en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er bare SÅ fornøyd med varmedressen sin. Denne gangen i kombinasjon med noen gode Slushere du også kjenner til.. Tusen takk!

Godt å kunne bidra med noe etter så mye som har gått den andre veien:-) Gøy at Slusherne også passet da!

 

Ja, selv jeg har vært der, Frode. :D

 

Skulle gjerne vært der igjen. Mye fine biler der, og trivelige folk også, ser jeg. :)

 

Større rep. på Abarth'n, Kjartan, eller bare småfiks? :huh:

 

Du får si ifra neste gang du er nedover Andreas, så kan du vise meg rundt:-)

Jeg er for øvrig også litt spent på hva som er prosjektet på lille hvit nå Kjartan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med bilder når jeg selv måtte være hjemme med sykt barn!

 

Grønn lastebil? Hadde jeg ikke en hvit lastebil? ?

 

Håper ikke Bråstopp hadde stive hjul også... Har ikke rullet på to år. Gikk det greit å få den inn igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråstopp rullet så greit som bare det.

 

Tror du har en grønn og en hvit lastebil @le. Eller er det samme bilen? Den tar ihvertfall plass nok for to. :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks at du har en bilhobby som er tilsvarende liten da ?

 

Bare vent til Ketil Solvik Olsen har gjort sitt med omklassingsreglene. Da blir det en personbil.... ?

 

 

Hehe! Ja DET har du rett i. Det kan man faktisk kalle en veldig vellykket samparkering! :-)

 

(For de uinvidde så ses denne "hobbyen" på mitt første bilde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så venter vi på etterkontroll av Vedskjulet. Følte den bremset rett frem nå, men var slettes ikke imponert over bremsekraften. Litt spent mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Har en plan om å gjøre noe annet på dagtid fremover, men vi får jo til det meste. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...