Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På 29.12.2018 den 6.35, knikeren skrev:

Vi knekker vedskjulet på mandag så rekker vi å få den på veien før nyttår? :)

Hva hadde vel vært en bedre start på nyåret å fått den sammen igjen? :)

 

Vel, det har vært en forumfri jul, så denne fikk jeg ikke med meg. Men mandagene var vel stort sett dedikert andre hendelser i ferien (julaften og nyttårsaften), så det ble jo ikke så mye skruing. 

 

Alfaoppdatering: Ferdig mekka torsdag kveld før jul. Kom glad hjem fra jobb fredag og fikk beskjed om at vindusviskeren hadde gitt fullstendig opp i løpet av dagen. Alfa GT billig til salgs! God Nal fra europris kan ev følge med. 

 

Girkassa har kommet litt mer sammen, og Vespaen fått litt omtanke. Har bestemt meg for et mer bekymringsfritt konebilhold i 2019 og kommer nok til å konvertere til noe kjedelig med ladekabel... 

 

20181229_190401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kulien skrev:

 

Vel, det har vært en forumfri jul, så denne fikk jeg ikke med meg. Men mandagene var vel stort sett dedikert andre hendelser i ferien (julaften og nyttårsaften), så det ble jo ikke så mye skruing. 

 

Alfaoppdatering: Ferdig mekka torsdag kveld før jul. Kom glad hjem fra jobb fredag og fikk beskjed om at vindusviskeren hadde gitt fullstendig opp i løpet av dagen. Alfa GT billig til salgs! God Nal fra europris kan ev følge med. 

 

Girkassa har kommet litt mer sammen, og Vespaen fått litt omtanke. Har bestemt meg for et mer bekymringsfritt konebilhold i 2019 og kommer nok til å konvertere til noe kjedelig med ladekabel... 

 

20181229_190401.jpg

Det får du ikke lov til, vi støtter vel ikke El biler som presser våre biler vekk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, knikeren skrev:

Det får du ikke lov til, vi støtter vel ikke El biler som presser våre biler vekk :(

 

 

Må ikke se sånn på det! Bytter konas bil til en med full garanti og service på merkeverksted så blir det mere tid til å skru Land Rover! Vinn-Vinn (for meg)! Bare kona som taper og blir dømt til å dø litt hver dag bak rattet i en kjedelig bil... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, vegarj skrev:

Min kone nekter i hvertfall å kjøre elbil. Hun syns Mito er alt for fin og gøy ;)

 

Det har min kone også gjort! Men når helsa til mannen sier stopp på "in-house" mekanikertjenester så må vi gi slipp på Alfaen. Som mange andre så ser vi at diesel og bom er en betydelig utgift i familiebudsjettet, og skal vi først bytte så er det vrient å komme unna. Kunne gjerne hatt en Gulietta i steden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kulien skrev:

 

...Kunne gjerne hatt en Gulietta i steden...

 

Det har vi, og den er desverre ikke feilfri den heller.. Er faktisk inne på samme tanke som du, nyere eller nytt med garanti. Problemet er som det nevnes: Gørr kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, grunneieren skrev:

el må jo ikke være kjedelig, men billig er det. :)

 

Det har du rett i Rune, men vi har til gode å finne en med 5 seter og hurtiglader. ^_^ Vi har faktisk prøvekjørt to forskjellige, og det er ingen tvil om at det er den el-bilen vi helst vil ha. Egentlig den eneste vi vil ha... Men når vi er 5 i familien og den har begrenset rekkevidde og ingen mulighet for hurtiglading så er det ikke så sikkert den egentlig løser utfordringene våre på bilfronten. 

 

18 timer siden, Lorden skrev:

 

Det har vi, og den er desverre ikke feilfri den heller.. Er faktisk inne på samme tanke som du, nyere eller nytt med garanti. Problemet er som det nevnes: Gørr kjedelig.

 

Nesten godt å høre at Guliettaen har noe den også. Men det er ikke lett å finne noe som fruen kan godta når hun er vant med kjøregleden i Alfaen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger konemor 5 seter og hurtiglader da? har ikke du disco til langturer?

 

skal du ha 5 seter / hurtiglader og kjøreglede er det vel bare en på markedet for tiden, men da snakker du LITT penger :blink:

Endret av grunneieren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 15.40, grunneieren skrev:

Trenger konemor 5 seter og hurtiglader da? har ikke du disco til langturer?

 

skal du ha 5 seter / hurtiglader og kjøreglede er det vel bare en på markedet for tiden, men da snakker du LITT penger :blink:

 

Jeg skal bare ha litt ro i sjela og tid til å drive med ting jeg har lyst til jeg. ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 12.37, kulien skrev:

 

 

 

......Men det er ikke lett å finne noe som fruen kan godta når hun er vant med kjøregleden i Alfaen! 

 

Jeg vet.:)

 Det nikkes annerkjennende fra min bedre halvdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med uvurderlig innsats av Frode og eldste sønn Andreas kom jammen kassa inn igjen i bilen på lørdag. Noen nye timer i går kveld og mellomaksler og diverse kom på. Nærmer seg noe kjørbart igjen nå! 

 

20190119_174435.jpg

 

Og godt fornøyd med egen innsats tok vi med oss middagen på skauen!

 

20190119_230633.jpg

 

Og noen timer senere fikk vi med oss en nydelig morgen! 

 

20190120_103820.jpg

 

20190120_113933.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, @le skrev:

Nugatti Crisp?!? Galskap.

Nope! Nugatti Air. I følge Flatnes-klanen den eneste som ikke fryser i minusgrader... Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kulien skrev:

Med uvurderlig innsats av Frode og eldste sønn Andreas kom jammen kassa inn igjen i bilen på lørdag. Noen nye timer i går kveld og mellomaksler og diverse kom på. Nærmer seg noe kjørbart igjen nå! 

 

20190119_174435.jpg

 

20190120_113933.jpg

 

Bra gubber :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Vi har det greit på tur, både med og uten biler! 

 

Girkassen er som sagt på plass, olje fyllt og klart for oppstart. Men, ... Får ikke start i det hele tatt. Mistenker den sterkt for å ikke tenne på noen plugger. En bil har jo ikke godt av å stå stille så lenge... Ulempen nå er at bilen fortsatt står ute og veien ned i garasjen er litt vrien uten svev på bilen. Prøvde å taue igang, men det nytta ikke. 

 

Hmm. forske mer eller vente på våren... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 13.09, kulien skrev:

Takker! Vi har det greit på tur, både med og uten biler! 

 

Girkassen er som sagt på plass, olje fyllt og klart for oppstart. Men, ... Får ikke start i det hele tatt. Mistenker den sterkt for å ikke tenne på noen plugger. En bil har jo ikke godt av å stå stille så lenge... Ulempen nå er at bilen fortsatt står ute og veien ned i garasjen er litt vrien uten svev på bilen. Prøvde å taue igang, men det nytta ikke. 

 

Hmm. forske mer eller vente på våren... ;-)

Partytelt og vifteovn :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder av dere. «Bra» er jo bedre enn «Gamle gretne gubber» (filmen):D

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de hadde gjort en endring en gang de siste årene, sånn at ikke vanlig Nugatti heller fryser. Mulig det bare var at den holdt seg smørbar i kjøleskap. Tidligere var Nugatti på tube en slager på tur. Skjær av toppen, press ut en passende mengde, og skjer av med kniven. Fint "pølsepålegg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda!

 

Det enkle er ofte det beste. Skiftet til en bil med høyere ladespenning i andre enden av startkablene og med ett ble det mer fart i starteren og nok futt til å dra en kald V8'er i gang!

 

Sannsynligvis var det en medvirkende årsak at jeg rakk å bestille nytt fordeler-lokk og rotor på nett. Den hadde vel neppe startet uten denne viktige manøveren :D.

 

 

20190130_213225.mp4

 

 

Forøvrig godt å få på plass dette med Nugattien. Jeg har ikke egentlig så mye erfaring med nugatti på tur merker jeg, men det kan jeg jo opparbeide meg. 

 

Dråget (Frode) og jeg jobber med et lite gapahukprosjekt og overnatter litt her og der for å teste ut potensielle plasser. Fantastisk god unnskyldning for å ta en natt i fri i ny og ne. 

 

Og i dag er det enda en vinter på sørlandet. Feirer med hjemmekontor siste halvdel av dagen og kaffe i koppen mens vogntogene ligger hulter til bulter på E39. 

 

20190131_122539.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Men så enkelt var det jo ikke! Clutchen hadde satt seg på svinghjulet igjen, så det ble repetisjon av forrige prosedyre. Bakhjula i lufta (på bukker for HMS gjengen), starte bilen i 4. gir, gi gass, inn med clutch og smelle bremsa i bunnen. På tredje forsøk så slapp den! Så var det bare å rydde plass og komme seg ned bakken og inn i varmen. 

 

Vel nede i garasjen og litt tid til å plundre med ferdigstillelse. 

 

Ble en quick fix av dørtopp høyre side. Tenker vel å bytte denne etterhvert, men greit å sørge for at den henger på i mellomtiden. 

20190210_203115.jpg20190210_203105.jpg20190210_210531.jpg

 

Fikk samtidig strammet opp håndbrekket og ser plutselig et håp om at det skal være håndbrekk på bilen etter årets PKK. Det kan jeg knapt huske å ha hatt før. 

 

Montering av speedometervaier var ikke rett frem. Trangt og smått, og i tillegg lurer jeg på om det kan være feil gjenger på bolter vs hus. Men ting tyder på at dette har vært litt frynsete før også. Skal vel få det til på et vis. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...