Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Motorbytte i Unimogen i dag.

 

20161112_122622.jpg

 

Måtte gjøres i stua siden garasjen var opptatt med maleprosjekt:

 

20161112_151218.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall. :P

Men husk at større motorer på kjøkkenbordet ikke alltid er like populært.

 

Fruen er i Afrika et par uker, så imens kan vi skru motor på kjøkkenbordet, i stua og til og med i garasjen her hjemme. ;-)

 

Har forøvrig ellers fått hjem igjen Disco ferdig PKK godkjent og med litt sauefett under. Mangler bare pigger i dekkene så er vi klar for vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta koser seg hjemme mens mor er på tur. Blir ikke så mye live kjøring, men dog...

 

(Fikk kjørt innom dekksjappa og lagt på piggene i dag i det minste)

 

20161117202758_1.jpg

 

20161117203218_1.jpg

 

20161117203915_1.jpg

 

20161117204023_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Hva er det du spiller her, Kjartan? :)

Spintire

 

Det hjelper med spillegale tenåringer i hus som oppdrar en litt.

 

(og det hjelper enda mer at de er aldri så lite bilgale også)

 

20161118073852_1.jpg

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, ja det var det da! Lille hvit er familiens dårlige bilsamvittighet. Etter å ha stått stille litt for lenge på grunn av småbarn, så er jobben med å løfte den opp igjen til PKK godkjent stand blitt litt lang og tung. Venter på en pris på å sette vekk karosserijobben og håper egentlig på at det skal være overkommelig. Da kunne jeg tatt et mekanisk røkk selv og fått den ut av garasjen og på veien igjen hvor den hører hjemme. Men den står fortsatt hjemme, under tak, med skilt! Startes og flyttes fra tid til annen og bringer et smil i ny og ne!

 

Ute for lufting i sommer:

2016-08-13 10.39.47.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Vekker gode minner!

Du får få den på veien igjen til våren :-)

Du får si ifra om du trenger noen deler til den, utrolig hva man kan ha liggende :-)

Og stell pent med Abarthmotoren, bare den er i dag verdt endel og begynner å bli vanskelig å få tak i!

 

JE

Skjermbilde 2016-11-18 kl. 13.50.40.png

Endret av JEJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

God stemning på juleavslutning med garasje vandringen i kveld. Litt mye forfall dessverre, men sånn er det tett opptil hjul.

 

Grøt med mandel og selvsagt biler i mandelpremie.

 

20161219_211223.jpg

 

20161219_211219.jpg

 

20161219_214144.jpg

 

20161219_214412.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enkelte sitter og rører, som vanlig, ser jeg. :D

 

Han røra mye i går kveld skal jeg si deg!

 

Ble ikke kvitt middagsgjestene før altfor sent :(

 

Du må oppdra de bedre. Eventuelt stikke ut og hente "ved" etter middag.

 

Fikk litt sånn vazelina stemning nå... Hmm ;)

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stemning ja. "Høggern" har pynta seg med slips, fotballen klar for triksekonkurranse, lyset i bremsetrommelen skinner om kapp med Vespaene som står og venter på vår og sommer og ALLE stolene står og venter på gjester... :blink:

Grøt, "Biler" og solbærsirup...kom skikkelig i julestemning jeg nå.

God Jul karer, vi ses på nyåret! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det får vi håpe Andreas! Ikke mye treffaktiviteter fra denne kanten om dagen dessverre.

 

Mandag var det litt mekking igjen i kuliens garasje, men ingen knipsa bilder. Synd egentlig, for i kveld ryker vel hjuletreet ut igjen for denne gangen. ;)

 

I helga hadde jeg plutselig litt tid til overs og behov for total avkobling:

 

Ødelagt Music Angel + ødelagt retro radio blir til "Retro Angel" (?)

 

2017-01-02 18.25.02.jpg

 

2017-01-02 18.25.15.jpg

 

2017-01-02 18.25.32.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul ide. Snart så må vi jo pælme alle de analoge apparatene allikevel.

 

Lurer på en ting. Kan man koble til en digital mottaker som et accesspunkt i huset som sender på en frekvens til mange analoge apparat. (Som eks Tiny greiene gjør, men de sender vel bare på korte avstander og muligens bare til en mottager.) Da kan jeg i alle fall høre på dem, selvom alle i huset vel må høre på samme kanalen da. Jeg VIL bruke alle Kurerene, Tandbergene, Tivoliene, Radionettene etc fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede FM sender som kan kobles til hvasomhelst med 3.5mm plugg men jeg tror sender effekten er alt for lav til å dekke hele huset. Den er jo så dårlig at den knapt nok rekker ut av bilen til antenna. Tipper @le har litt input her, men det er vel en begrensning på hvor sterkt vi har lov til å sende selv uten konsesjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...