Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hoi!

 

I går kjørte jeg som sagt til jobben og alt funka hele dagen. I morgen er det langtur og lantidsprov av fiksen. Men før jeg ga meg i går tenkte jeg det var på tide med litt etterlengtet service, så det ble ny motorolje og filter, pollenfilter og luftfilter. Fort gjort, og trivelig jobb. Tur til Søgne for å plukke opp et nytt dekk til biltralla ble det også med innlagt kaffistopp på veien.

 

Null hull, endelig:

2016-10-20 10.17.54.jpg

 

PS! Check brake pads feilmelding forsvinner først etter at du har starta bilen. Note to self and everyone!


...også justerte jeg lysene. Da er jeg nesten i mål med PKK også! Mangler noen bremserør bak, men det tror jeg verkstedet skal få ta i forbindelse med etterkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 mnd med varsellampene på SP er det nok slik ja.

 

Er forresten ikke så mørkt i displayet på konas Alfa heller da...

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått orden på den? Funket det å klippe sensoren til bremse klossene? :)

Jepp! God jobb, Kenneth og Espen.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 mil på langtur med gode venner i helga. Niks problem bortsett fra et hjul med lite luft søndag morgen. Fyllte på første besinstasjon (eller pølsekiosk om du vil), og det holdt helt hjem!

 

Godbilen sin det! Føltes litt feigt å kjøre så god bil i selskap med gode klassikere fra LR, men ingen tvil om at det passer "formen" om dagen og det er herlig å komme hjem uten å være nevneverdig sliten av bilkjøring!

 

2016-10-23 13.05.42.jpg

 

2016-10-22 11.07.56.jpg

 

2016-10-22 15.42.26.jpg

 

2016-10-22 16.42.08.jpg

 

2016-10-22 17.01.34.jpg

 

2016-10-23 13.13.38.jpg

 

Og til slutt et bilde av min fantastiske co-pilot tatt inne på museet i Treungen. Z-museum er jammen et besøk verd, og her kommer jeg gjerne igjen med resten av familien også.

 

2016-10-22 12.49.36.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått bort feilmeldinger! Selv måtte jeg kapitulere, så bilen ble hentet av en herre med biltilhenger i kveld. Men den kommer i retur når den er fikset, altså. :)

 

Auda! Men av og til er det nødvendig å la noen voksne se på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder fra en fin tur !

 

Takk! Vi koste oss akkurat så mye som det ser ut som. :)

 

Status på høyre bakhjul mandag morgen er ikke 100% lenger, så det er vel på tide å legge om til vinterdekk og få dekket lappa i mellomtiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja kanskje det?

 

Nei, tror jeg holder meg til det jeg har jeg. Ihvertfall en stund til.

 

Jeg var innom lokale deleleverandøren (av deler til mennskebiler) WOLF motor i Kristiansand for et verktøy til jobb, og så plutselig dekk-rep-sett i hylla. Slikt har jeg jo brukt utallige ganger i jobbsammenheng (om enn for noen jobber og år siden), men aldri eid. Innkjøpet satt meg ikke mer tilbake enn et lite besøk hos en dekksjappe og vipps, så var dekket plugget og tett. :)

 

Nå er jeg litt lenger syd i verden og blir hentet hver morgen i hvit Disco 4. Ikke noe dårlig deal, og eieren sitter jammen på en 130 også. Ellers mye annet fint å se på her nede.

 

2016-10-31 11.22.38.jpg

 

2016-10-31 15.13.54.jpg

 

Samparkering funker i Sør-Afrika også:

2016-11-01 13.44.07.jpg

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det utrolig mye LR ja. Masse D3 og D4 og ikke minst flotte Defendere, med og uten full safaririgg.

 

Er her nede en uke til, så blir det å passe hus og unger mens kona er ute å reiser et par uker. Håper å få mekka litt til før juleavslutning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda

 

Joda

 

Men om det blir så mye mer før jul er jeg usikker på.

 

Men om det blir så mye mer før jul er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meanwhile in South Africa

 

DSC_0954.JPG

 

DSC_0946.JPG

 

DSC_0970.JPG

Her ser det ut til å også bo noen klassikere. Veldig smart måte å steinlegge oppkjørselen. :-)

 

DSC_0952.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...